Hur är det att äga en 70tals Cadillac?

Mattia-SS
23 september 2011 · 188 Inlägg

Som rubriken säger. Skriv allt ni kan komma på. Förbrukning, komfort, ägandekostnader, reservdelar, mm mm. Jag har blivit grymt sugen på en Deville från 73-75.

Tynnerstroem
23 september 2011 · 345 Inlägg

Jag hoppas att du såg vad jag skrev i den förra tråden. Ett tillägg på reservdelssidan är att reservdelar är jättelätta att få tag på. Hansen Racing, GKG Reservdelar (Om du finns i Stockholm) för att nämna två.

paltodlarn
23 september 2011 · 527 Inlägg

Har en 72:a Deville som jag haft i lite mer än 1,5 år. Man åker grymt bra i dom, men just min är har sopslut stötdämpare så den är rätt gungig. Vad jag vet så ligger soppaförbrukningen på ca 1,5 liter milen. Har aldrig haft nåt problem med reservdelar, köper alltid från norrlandscustom och får för det mesta grejerna dagen där på. Jag tycker det är helfräna bilar men det är inte den roligaste att parkera i stan tongue

jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå
Mattia-SS
23 september 2011 · 188 Inlägg

Tynnerstroem skrev:
Jag hoppas att du såg vad jag skrev i den förra tråden. Ett tillägg på reservdelssidan är att reservdelar är jättelätta att få tag på. Hansen Racing, GKG Reservdelar (Om du finns i Stockholm) för att nämna två.

Jadå , jag såg. Reservdelarna ligger på samma nivå som de flesta us bilar eller? Tack för infot alla. Skriv gärna mer om ni kommer på nåt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang