radera tråd

-Frey-
26 september 2011 ·

radera tråd

Senast redigerat av -Frey- (7 april 2013)

Agg1 Fotograf
26 september 2011 · 227 Inlägg

Riktigt grym bil! smile

jagarbosse Bilentusiast
27 september 2011 · 489 Inlägg

det första jag tänkte var: "jävlar vilken stilren bil!".

grymm eloge för det bygget, om än rätt simpelt i dagens space'ade bilbyggarvärld, men gud så vackert objekt!

bilderna var 'ok' tycker jag.
försök tänka på reflektioner, bakgrunden och även lite korrigering i t.ex. lightroom eller ps eller likn. efter.
Det gör en hel del utan större mods smile

kör Golf LX -83, 1,6 med godis
Volkswagen Golf LX "Stormtrooper" (1983)
BlauMes
27 september 2011 · 1 801 Inlägg

Skit häftig bil! smile Riktigt skönt race stuk!

Saab 9-3 (2008)
volvo_Tobias
27 september 2011 · 687 Inlägg

Riktigt gött stuk på den.

-Frey-
30 september 2011 ·

tackar för all respons! smile

tonG
1 oktober 2011 · 327 Inlägg

Snygg Honda! Honda ska det va wink

-Frey-
4 oktober 2011 ·

Clash skrev:
Snygg Honda! Honda ska det va wink

Kul o höra.. har fastnat för HONDA!! Och känns som det ända rätta smile

tonG
4 oktober 2011 · 327 Inlägg

Frey_Ferarra skrev:
Kul o höra.. har fastnat för HONDA!! Och känns som det ända rätta smile

En gång Honda, alltid Honda! wink

Anubis
4 oktober 2011 · 1 255 Inlägg

Nice Honda har gjort många ritkigt snygga bilar, ända tråkiga är att de inte direkt är nogån fart i dom, men roliga bilar o köra smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
-Frey-
4 oktober 2011 ·

Anubis skrev:
Nice Honda har gjort många ritkigt snygga bilar, ända tråkiga är att de inte direkt är nogån fart i dom, men roliga bilar o köra smile

nja, snabba är de ju med sin lätta vikt oavsett.. mycket körglädje samt går snål hur mycket än man varvar de.
Uthålliga motorer, de gör HONDA speciellt!

sen beror det ju på vilken prisklass/grupp du jämför med..
ta t ex type r och nsx modellerna som räknas i helt olika klass och erbjuder massor.

Sen är det ju så att Honda är mer populärt i japan/usa för det där allt godis tillverkas/ finns tillgänlig för riktiga enthusiaster som vill bygga på sin dröm

man åstadkommer mycket prestanda med små uppgraderingar på dessa bilar då de är gjorda för uppgradering, *Lättvikt* är nyckelordet.

kolla youtube bara så ser man Civic Hatchbacks med bytt motor och lite extra cool
som TAR på ex lambo / supra / skyline .. aa you name it wink

Anubis
4 oktober 2011 · 1 255 Inlägg

Frey_Ferarra skrev:

Anubis skrev:
Nice Honda har gjort många ritkigt snygga bilar, ända tråkiga är att de inte direkt är nogån fart i dom, men roliga bilar o köra smile

nja, snabba är de ju med sin lätta vikt oavsett.. mycket körglädje samt går snål hur mycket än man varvar de.
Uthålliga motorer, de gör HONDA speciellt!

sen beror det ju på vilken prisklass/grupp du jämför med..
ta t ex type r och nsx modellerna som räknas i helt olika klass och erbjuder massor.

Sen är det ju så att Honda är mer populärt i japan/usa för det där allt godis tillverkas/ finns tillgänlig för riktiga enthusiaster som vill bygga på sin dröm

man åstadkommer mycket prestanda med små uppgraderingar på dessa bilar då de är gjorda för uppgradering, *Lättvikt* är nyckelordet.

kolla youtube bara så ser man Civic Hatchbacks med bytt motor och lite extra cool
som TAR på ex lambo / supra / skyline .. aa you name it wink

Jo fast man kan få allt o gå snabbt bara man lägger pengar på de, sen låg vikt de vet ja gör mycket men ta tidigare evo modeller som exempel 1200 kg o sen 250-270 hk original rätt bra förhållanden bara där o då har man ju dessutom 4wd, har absolut inget emot honda själv vart väldigt sugen på en Type-R dock klent med effekt för min smak o ska man ha upp den 100hk till blir de så pass dyrt att de är mer ekonomiskt o köpa en annan bil.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
KHRacing
4 oktober 2011 ·

sjysst bil

-Frey-
6 oktober 2011 ·

KHRacing skrev:
sjysst bil

tackar!! riktigt härligt o höra från proffsen! smile

-Frey-
9 oktober 2011 ·

wink

Andreas79
10 oktober 2011 · 3 968 Inlägg

Snygg bil tongue trevligt med fler som kör Civic = )


I övrigt till allmänheten:
Vad spelar effekten för roll ? Det viktigaste är att man själv är nöjd med sin bil = ) smile

Klart det är fart i Hondor - kanske inte alla men so what - spelar nån roll ? smile trevliga bilar = )

Sen är inte hästkrafter allt/det är inte det viktigaste här i livet anser jag, alla har vi
olika smak = ) det finns alltid bilar som är värre än andra, men tycker det känns
som om det kvittar ärligt talat. Sen kvittar det hur många hästar som folk strävar
efter, de blir aldrig nöjda ändå utan vill ha mer och mer.. själv satsar jag på andra
stolar så småningom till min Civic, då jag tycker min bil går tillräckligt bra för min del,
då jag inte kräver så mycket effekt, vissa prioriterar en sak medans andra prioriterar annat = )

Som min Civic - den är inte snabb, men den går tillräckligt bra och stor skillnad jämfört
med när jag köpte den för en del år sedan, det är huvudsaken men jag är inte ute efter
hästkrafterna... men med en del/de modsen jag gjort så duger det långt/räcker för min del.

Och många vill vara värre än andra...

Senast redigerat av Andreas79 (10 oktober 2011)

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
-Frey-
10 oktober 2011 ·

^^ klockrent inlägg ovan! Mycket fint sagt..

Tack Andreas!! riktigt kul o höra! smile

peter_1976 JDM
11 oktober 2011 · 2 201 Inlägg

Riktigt fin Honda. Riktigt stilren.
Med tanke på att Honda inte behöver Turbo o annat tjafs för att dom ska röra på sig. Roliga bilar.

-Frey-
12 oktober 2011 ·

^^ självklart smile

Anubis
12 oktober 2011 · 1 255 Inlägg

Bullet--- skrev:

Anubis skrev:

Frey_Ferarra skrev:
nja, snabba är de ju med sin lätta vikt oavsett.. mycket körglädje samt går snål hur mycket än man varvar de.
Uthålliga motorer, de gör HONDA speciellt!

sen beror det ju på vilken prisklass/grupp du jämför med..
ta t ex type r och nsx modellerna som räknas i helt olika klass och erbjuder massor.

Sen är det ju så att Honda är mer populärt i japan/usa för det där allt godis tillverkas/ finns tillgänlig för riktiga enthusiaster som vill bygga på sin dröm

man åstadkommer mycket prestanda med små uppgraderingar på dessa bilar då de är gjorda för uppgradering, *Lättvikt* är nyckelordet.

kolla youtube bara så ser man Civic Hatchbacks med bytt motor och lite extra cool
som TAR på ex lambo / supra / skyline .. aa you name it wink

Jo fast man kan få allt o gå snabbt bara man lägger pengar på de, sen låg vikt de vet ja gör mycket men ta tidigare evo modeller som exempel 1200 kg o sen 250-270 hk original rätt bra förhållanden bara där o då har man ju dessutom 4wd, har absolut inget emot honda själv vart väldigt sugen på en Type-R dock klent med effekt för min smak o ska man ha upp den 100hk till blir de så pass dyrt att de är mer ekonomiskt o köpa en annan bil.

Jag brukar säga såhär, när andra biltillverkare kan pumpa 100hk/liter ur sina motorer utan att använda turbo eller fler antal cylindrar eller större volym, då kan vi snacka tongue

Fast de är ju inte rätt direkt då dom som gör sporigare bilar ofta vill använda sig av större motorer och fler cylindrar men dom kan ju fortfarande uppnå 100hk/L eller hur o har dom större motorn har dom större cylindervolym så blir samma sak ju. tex BMW M3 E46 med 3,2L som har 346 hk

Senast redigerat av Anubis (12 oktober 2011)

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang