Bmw 320i e46. Hjälp med däckstorlek!

anhest
28 september 2011 · 94 Inlägg

Hej!

Köpte nya fälgar nyligen. Borbet A som är 10" breda bak och 8,5" fram.
Nu är det såhär att om jag sänker bilen så kommer ju inte däcken få plats i hjulhuset eftersom det sitter 255:or bak och 235:or fram.

Tänkte köra på tyskstuk stilen och undrar vilka däck man ska välja får att dom ska få plats i hjulhuset.
Tänkte mig 225:or alternativ 215:or bak och 205:or fram.

Bilder finns om du går in på bilen.


Tack för all hjälp!

BMW 320i E46 "The Hulk" (1999)
anhest
29 september 2011 · 94 Inlägg

Ingen som vet?

BMW 320i E46 "The Hulk" (1999)
dawwe ...has left the building...
29 september 2011 · 4 474 Inlägg

Öh...För att kunna svara på din fråga måste du tala om vilket ET fälgarna har. Har för mig att E46 har ett ET kring 40mm på originalfälgarna, men med så breda som 10" bak bör nog ET vara betydligt lägre...På min bil så går gränsen vid ET -5, längre ut än så så tar däcket i, förutsatt att man har original dim bak, dvs om man får tro "de som kan".

Edit: Kollade på dina bilder...Ser ut som om fälgarna breddar alltför mycket utåt, hur är det med plats inåt hjulhuset?

Senast redigerat av dawwe (29 september 2011)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
anhest
29 september 2011 · 94 Inlägg

Oj! Glömde det viktigaste. Et 13 är det på fälgarna. Platsen inåt i hjulhuset är bra. Slår inte i någonstans.

BMW 320i E46 "The Hulk" (1999)
dawwe ...has left the building...
29 september 2011 · 4 474 Inlägg

Ok...Då behöver du nog få in fälgarna längre in i hjulhusen vad jag kan se av bilderna, annars lär det ta i även om du kränger på "smalare" däck...Men som sagt kolla var ET gränsen går för originalfälgarna  (du måste veta originalfälgarnas bredd & ET) sedan kan man räkna på vilken ET som borde passa på dina nya fälgar (man kan ändra ET, inte gratis dock...), sen är frågan om det fortfarande går fritt inne i hjulhuset då....

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang