Tips på bra SUV! max 300000!

Rapide
3 oktober 2011 · 188 Inlägg

Hej

Vill ha tips på en bra SUV, helt ny , alltså ingen beganad.

Mina krav är:
Någon typ av sport tilläggg(är inte nödvändigt om bilen redan är snygg)
Komfort
Xeon
Navi
awd(men det är väl alla förmodar jag)
bra säkerhet
diesel
manuel(automat går också bra)

Jag var och titta igår på en del suvs, bland annat , fords suv(kommer ej ihåg vad den heter men den var tråkig som fan) sen var jag och titta på volvo xc60 riktigt fin bil men den är över min budget, såg en del andra också som mitsibushi,Hyundai , men är riktigt förvirrad över vad jag ska ha , så snälla hjälp mig! mvh

Mitsubishi GT 3000 "Twin turbo" (1993)
discokapten Kapten på disco!
3 oktober 2011 · 1 729 Inlägg

Kolla typ Kia eller dacia eller något annat budgetmärke.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Only-volvo
3 oktober 2011 · 685 Inlägg

Honda cr-v eller Nissan X-trail är ju inte helt fel.

No turbo shit - just real power!
Ford Galaxy "Femtio nyanser av vit" (2001)
Volvo 745 GLE "Slitvargen" (1988)
ronylind
3 oktober 2011 · 35 Inlägg

volvo x90 diesel

discokapten Kapten på disco!
3 oktober 2011 · 1 729 Inlägg

ronylind skrev:
volvo x90 diesel

Du får inte en ny för 300k

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 oktober 2011 · 3 929 Inlägg

Varför inte typ en -09 begagnad? Mycket mer bil för pengarna och du får mer utrustnings alternativ. 2 år gamla bilar brukar oftast vara exakt samma som de sprillans nya ...

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Rquired Allmänt envis
3 oktober 2011 · 12 512 Inlägg

Provkör en Skoda Yeti, visst den är inte direkt vacker men som bil slår den allt från Ford Kuga (En XC60 med annat emblem i mycket) till de japanska alternativen som Qashqai eller Rav4 (Som annars är mycket bra i sig). Det trevliga med Yeti är att det är en av de trevligaste vägvagnarna i klassen och samtidigt en av de mest terrängdugliga.

Sedan finns BMW X1 med, min favorit i klassen då jag upplever den som absolut körgladast men även om xDrive är grymt effektivt (Och bättre än Skoda´s 4WD) så slår den inte Yeti utanför vägen av andra orsaker som t.ex markfrigång och överhäng. Vad man nu skall ut där och göra i en SUV?

En snikutrustad X1 med minsta motorn eller en i princip fullutrustad Yeti? Med en budget på 300´ hade jag nog valt Skoda ändå!

Senast redigerat av Rquired (3 oktober 2011)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 oktober 2011 · 3 929 Inlägg

Nissan Juke är ju fina! big_smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Rapide
3 oktober 2011 · 188 Inlägg

Rquired skrev:
Provkör en Skoda Yeti, visst den är inte direkt vacker men som bil slår den allt från Ford Kuga (En XC60 med annat emblem i mycket) till de japanska alternativen som Qashqai eller Rav4 (Som annars är mycket bra i sig). Det trevliga med Yeti är att det är en av de trevligaste vägvagnarna i klassen och samtidigt en av de mest terrängdugliga.

Sedan finns BMW X1 med, min favorit i klassen då jag upplever den som absolut körgladast men även om xDrive är grymt effektivt (Och bättre än Skoda´s 4WD) så slår den inte Yeti utanför vägen av andra orsaker som t.ex markfrigång och överhäng. Vad man nu skall ut där och göra i en SUV?

En snikutrustad X1 med minsta motorn eller en i princip fullutrustad Yeti? Med en budget på 300´ hade jag nog valt Skoda ändå!

när jag menar SUV så menar jag Jeep , jag tkr x1a e lite ful, hellre x3a som du har,  är den bekväm yeti? känner du ngn som har den? ja googla på den smile ser fin ut, fått bra i test?

Mitsubishi GT 3000 "Twin turbo" (1993)
Rquired Allmänt envis
3 oktober 2011 · 12 512 Inlägg

Jag tycker Yeti har mycket god komfort, kanske något bullrig men det är en typisk SUV-sjuka då den biltypen ofta rullar på breda däck. Yeti har klarat sig mycket väl i tester och fått mycket god kritik, på Teknikens Värld´s hemsida kan du läsa tester gratis. Även TopGear´s Jeremy Clarkson var glad i modellen:
http://www.youtube.com/watch?v=E7kEJ-pHkWA

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Rapide
3 oktober 2011 · 188 Inlägg

Rquired skrev:
Jag tycker Yeti har mycket god komfort, kanske något bullrig men det är en typisk SUV-sjuka då den biltypen ofta rullar på breda däck. Yeti har klarat sig mycket väl i tester och fått mycket god kritik, på Teknikens Värld´s hemsida kan du läsa tester gratis. Även TopGear´s Jeremy Clarkson var glad i modellen:
http://www.youtube.com/watch?v=E7kEJ-pHkWA

tack

är din x3a också bullrig? då det är en suv/jeep

Mitsubishi GT 3000 "Twin turbo" (1993)
Rquired Allmänt envis
3 oktober 2011 · 12 512 Inlägg

Rapide skrev:

Rquired skrev:
Jag tycker Yeti har mycket god komfort, kanske något bullrig men det är en typisk SUV-sjuka då den biltypen ofta rullar på breda däck. Yeti har klarat sig mycket väl i tester och fått mycket god kritik, på Teknikens Värld´s hemsida kan du läsa tester gratis. Även TopGear´s Jeremy Clarkson var glad i modellen:
http://www.youtube.com/watch?v=E7kEJ-pHkWA

tack

är din x3a också bullrig? då det är en suv/jeep

Jo även X3 lider lite av SUV-sjukan, upplever dock att där är väldigt lite motor och vindljud i min bil och att de 245 breda däcken därför hörs lite extra tydligt. Men någon obehagligt hög ljudnivå är det inte i varken X3 eller Yeti utan dem går tvärt om utmärkt att åka långt i, men det man hör är främst däckbuller. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Rapide
3 oktober 2011 · 188 Inlägg

Rquired skrev:

Rapide skrev:

Rquired skrev:
Jag tycker Yeti har mycket god komfort, kanske något bullrig men det är en typisk SUV-sjuka då den biltypen ofta rullar på breda däck. Yeti har klarat sig mycket väl i tester och fått mycket god kritik, på Teknikens Värld´s hemsida kan du läsa tester gratis. Även TopGear´s Jeremy Clarkson var glad i modellen:
http://www.youtube.com/watch?v=E7kEJ-pHkWA

tack

är din x3a också bullrig? då det är en suv/jeep

Jo även X3 lider lite av SUV-sjukan, upplever dock att där är väldigt lite motor och vindljud i min bil och att de 245 breda däcken därför hörs lite extra tydligt. Men någon obehagligt hög ljudnivå är det inte i varken X3 eller Yeti utan dem går tvärt om utmärkt att åka långt i, men det man hör är främst däckbuller. smile

jag kom precis från skoda, herregud vilken underbar bil, det är lite designen jag har lite svårt med, men jag tror det är en vane grej? asså den är fin, men annorlunda,

Mitsubishi GT 3000 "Twin turbo" (1993)
Rquired Allmänt envis
3 oktober 2011 · 12 512 Inlägg

Rapide skrev:

Rquired skrev:

Rapide skrev:

tack

är din x3a också bullrig? då det är en suv/jeep

Jo även X3 lider lite av SUV-sjukan, upplever dock att där är väldigt lite motor och vindljud i min bil och att de 245 breda däcken därför hörs lite extra tydligt. Men någon obehagligt hög ljudnivå är det inte i varken X3 eller Yeti utan dem går tvärt om utmärkt att åka långt i, men det man hör är främst däckbuller. smile

jag kom precis från skoda, herregud vilken underbar bil, det är lite designen jag har lite svårt med, men jag tror det är en vane grej? asså den är fin, men annorlunda,

Visst är det en väldigt trevlig bil? Håller med om designen, med det viktigaste för mig när det kommer till utseende är att den har karaktär snarare än att den är vacker och Yeti har enorm karaktär men är inte särskilt snygg vilket blir godkänt enligt min skala. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Rapide
3 oktober 2011 · 188 Inlägg

Rquired skrev:

Rapide skrev:

Rquired skrev:

Jo även X3 lider lite av SUV-sjukan, upplever dock att där är väldigt lite motor och vindljud i min bil och att de 245 breda däcken därför hörs lite extra tydligt. Men någon obehagligt hög ljudnivå är det inte i varken X3 eller Yeti utan dem går tvärt om utmärkt att åka långt i, men det man hör är främst däckbuller. smile

jag kom precis från skoda, herregud vilken underbar bil, det är lite designen jag har lite svårt med, men jag tror det är en vane grej? asså den är fin, men annorlunda,

Visst är det en väldigt trevlig bil? Håller med om designen, med det viktigaste för mig när det kommer till utseende är att den har karaktär snarare än att den är vacker och Yeti har enorm karaktär men är inte särskilt snygg vilket blir godkänt enligt min skala. smile

ja mkt skönare än xc 60:)

ja blev kär dessutom i octavia rs, fan va snygg den, det verkar som han får väldigt mkt bil när man köper skoda?

Mitsubishi GT 3000 "Twin turbo" (1993)
Rquired Allmänt envis
3 oktober 2011 · 12 512 Inlägg

Rapide skrev:

Rquired skrev:

Rapide skrev:

jag kom precis från skoda, herregud vilken underbar bil, det är lite designen jag har lite svårt med, men jag tror det är en vane grej? asså den är fin, men annorlunda,

Visst är det en väldigt trevlig bil? Håller med om designen, med det viktigaste för mig när det kommer till utseende är att den har karaktär snarare än att den är vacker och Yeti har enorm karaktär men är inte särskilt snygg vilket blir godkänt enligt min skala. smile

ja mkt skönare än xc 60:)

ja blev kär dessutom i octavia rs, fan va snygg den, det verkar som han får väldigt mkt bil när man köper skoda?

Jag är egentligen inget fan alls av varken Skoda eller VAG men visst är det mycket bil för pengarna som du säger, jag tycker budgeten avgör; Är man beredd att lägga den summan de dyrare konkurrenterna kostar så hade jag i den sitsen aldrig tvekat på att köpa t.ex en BMW eller Mercedes.

Men har man satt en lägre budget så ser jag ingen anledning till att spara in på annat bara för att, och eftersom ytterst få har förmånen att inte behöva tänka på prislappen är Skoda ett mycket vasst alternativ som de flesta bilköpare åtminstone borde ta en titt på. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
tucce
3 oktober 2011 · 106 Inlägg

Har du 300kkr skall du titta på en Hyundai IX35
4WD,185hk,automat, 400nm, diesel,panoramatak i glas som är öppningsbart,keyless,backradar,backkamera,skinnklädsel,5-års garanti,bluetooth handsfree, styr I-Pod med rattknapparna till radion,regnsensor,farthållare mm

  //  Bosse

Rapide
4 oktober 2011 · 188 Inlägg

chryslerstratus skrev:
Här har du riktiga bilar wink

Durango 2011: http://www.blocket.se/stockholm/Dodge_D … 17&w=3

Jeep Compass 2011: http://www.blocket.se/lund/Jeep_Compass … 17&w=3

Chevrolet Captiva 2011: http://www.blocket.se/skaraborg/Chevrol … 17&w=3

Ford Edge 2008: http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Ed … amp;last=1

big_smile

Du missade nog men jag skrev endast nya bilar smile annars fina bilar

Mitsubishi GT 3000 "Twin turbo" (1993)
Rapide
4 oktober 2011 · 188 Inlägg

tucce skrev:
Har du 300kkr skall du titta på en Hyundai IX35
4WD,185hk,automat, 400nm, diesel,panoramatak i glas som är öppningsbart,keyless,backradar,backkamera,skinnklädsel,5-års garanti,bluetooth handsfree, styr I-Pod med rattknapparna till radion,regnsensor,farthållare mm

  //  Bosse

helt ny?

Mitsubishi GT 3000 "Twin turbo" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang