Köpråd: Budget 150.000kr.

ronylind
4 oktober 2011 · 35 Inlägg

dubble que ?

peter_1976 JDM
4 oktober 2011 · 2 201 Inlägg

Varför inte Honda Civic ep3. eller Toyota corolla

Racso Dr Snuggles
4 oktober 2011 · 956 Inlägg

ronylind skrev:
racso du vet inget om bilar som har värde idags läge man ska inte titta på bilar som är finna bara  man ska kolla vart är den värd kommer jag få pengar tillbaks när jag säljer min bil om du racso köper en ´09skoda  och jag en 09 mb vilken av dessa har mer värd tänck lite innan du skirver tack

Må hända att jag inte vet mest om bilar, men vad du behöver är en kurs i svenska, både i tal och skrift. Punkt.

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
Zeero
4 oktober 2011 · 129 Inlägg

Köpa min? hehe:D

Oldsmobile Holiday 98 "Miss Molly" (1956)
peter_1976 JDM
5 oktober 2011 · 2 201 Inlägg

Racso skrev:

ronylind skrev:
racso du vet inget om bilar som har värde idags läge man ska inte titta på bilar som är finna bara  man ska kolla vart är den värd kommer jag få pengar tillbaks när jag säljer min bil om du racso köper en ´09skoda  och jag en 09 mb vilken av dessa har mer värd tänck lite innan du skirver tack

Må hända att jag inte vet mest om bilar, men vad du behöver är en kurs i svenska, både i tal och skrift. Punkt.

Nu vet jag inte hur du tänker, men jag köper bil för min egen skull o vad jag trivs med. inte för att sälja.
Visst vissa köper bil för att sälja sen kanske, men inte jag

Spiike
5 oktober 2011 · 1 196 Inlägg

Du kan få min subaru

aha_100
5 oktober 2011 · 535 Inlägg

olsen_swe skrev:
Jag vågar inte säga bu eller bä då jag inte har överdrivt bra koll, det va bara min uppfattning... du kanske har kommit över en riktig pärla bara wink hehe men skämt åsido, jag är lite skeptiskt alltså, annars hade jag väldgt gärna köpt en c32 AMG big_smile

Jag har väl haft tur med mina mercor också för dom har funkat bra.


En polare ska sälja en c32a nu som är väldigt fin. En fullutrustad med 8 - 9 tusen mil på mätarn om jag inte missminner mig.

Rabble här på forumet.

Senast redigerat av aha_100 (5 oktober 2011)

Constantine
5 oktober 2011 · 679 Inlägg

aha_100 skrev:

olsen_swe skrev:
Jag vågar inte säga bu eller bä då jag inte har överdrivt bra koll, det va bara min uppfattning... du kanske har kommit över en riktig pärla bara wink hehe men skämt åsido, jag är lite skeptiskt alltså, annars hade jag väldgt gärna köpt en c32 AMG big_smile

Jag har väl haft tur med mina mercor också för dom har funkat bra.


En polare ska sälja en c32a nu som är väldigt fin. En fullutrustad med 8 - 9 tusen mil på mätarn om jag inte missminner mig.

Rabble här på forumet.

Måste tipsa igen som tidigare talare har gjort om MB C32 AMG, du får en riktigt fin för 150 000, och tro mig du kan inte ha annat än roligt i den bilen! ett litet tips ifall du skulle vara intresserad: Kolla ifall kylaren är bytt (vanligt att den kan läcka) ifall den är utbytt så ska även växellådan ha öppnats och fått nya packningar!

olsen_swe
5 oktober 2011 · 127 Inlägg

Har sett på många ställen nu att kylaren bör vara bytt samt packningar i växellådan, men är det något mer man ska kolla efter?

Börjar bli grymt sugen på en c32, men har tyvärr sett att den blir ganska dyrt med försäkring? sad

---------------------------
Charlie Robin Von Olsen
Constantine
5 oktober 2011 · 679 Inlägg

olsen_swe skrev:
Har sett på många ställen nu att kylaren bör vara bytt samt packningar i växellådan, men är det något mer man ska kolla efter?

Börjar bli grymt sugen på en c32, men har tyvärr sett att den blir ganska dyrt med försäkring? sad

Är också grymt sugen på en C32a, dock får jag vänta ett tag då min budget inte är lika stor! smile det du mer kan kolla efter är ifall IC pumpen är bytt, den har begränsad livslängd men det är tydligen inte svårt att byta själv till en mycket bättre Johnson variant när den lägger av. Sedan är det luftpump till avgasreningen som också kan lägga av. Styr/spinleder vara dåliga så det kan man också uppmärksamma, ifall det är bytt är det ett stort plus!

Försäkringen är ju väldigt individuell, kika runt på compricer eller insplanet och jämför lite! jag har hört att det kan vara väldigt billigt att ha en c32 försäkrad och också väldigt dyrt! kika som sagt och skriv sedan vad du fick upp för siffror! smile

Rquired Allmänt envis
5 oktober 2011 · 12 512 Inlägg

olsen_swe skrev:
Har sett på många ställen nu att kylaren bör vara bytt samt packningar i växellådan, men är det något mer man ska kolla efter?

Börjar bli grymt sugen på en c32, men har tyvärr sett att den blir ganska dyrt med försäkring? sad

Det är visserligen ingen direkt vanlig felkälla, men kompressorn (Eller lagren i denna) har gett sig tidigt på en hel del exemplar. Dessa finns inte som separat del utan det blir till att byta hela kompressorn, om Mercedes tagit fram någon reparationssats vet jag inte men på den tiden modellen var ny kostade detta 32.000:- och det är förstås ca 10år sedan så det är troligtvis mer idag.

En del ägare med kunskap och tillgång prövade att byta lager själv, jag har dock aldrig hört någon återknyta och berätta hur länge detta höll...

Det kan i alla fall vara värt att lyssna efter missljud för det är en onödig utgift om inget annat. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
aha_100
6 oktober 2011 · 535 Inlägg

Sen är ju det här ett problem hos dom tidigare årsmodellerna vad jag förstått. Dom senare fick väl en uppdaterad pump?

Robin betalar 8 tusen helförsäkring helår för sin c32a. Men det är ju inviduellt som sagt..

Constantine
6 oktober 2011 · 679 Inlägg

aha_100 skrev:
Sen är ju det här ett problem hos dom tidigare årsmodellerna vad jag förstått. Dom senare fick väl en uppdaterad pump?

Robin betalar 8 tusen helförsäkring helår för sin c32a. Men det är ju inviduellt som sagt..

Har faktiskt inte en aning, dock så tillverkades ju inte C32an så länge, från 01-04 men det är ju möjligt att dem senare versionerna fick en uppgraderad pump!

tobbe456
8 oktober 2011 · 335 Inlägg

Ääh, satsa på  C30'n du, T5 med nått roligare kjolpaket...   du blir lite mer unik på så vis, samt att det är en grymt rolig bil (med mina mått mätt iaf) wink

Bra prutmån på dessa bilar nu också..  dom är ju lite unika och inte helt praktiska, så rätt köpare=rätt pris.

Jag pröjsade 140k för min som gått 3600 mil och var absolut pedantskött! wink

Volvo C30 T5 "Momentum" (2007)
olsen_swe
8 oktober 2011 · 127 Inlägg

Det är den jag är mest sugen på som det ser ut nu smile
Försäkringen va inte speciellt hög på en sådan heller!

JAg har ju dock letat efter en som finns hos volvoåterförsäljare då man får 2års garanti på beg c30 där, men det kanske är värt att köpa privat för då blir dem ju mycket billigare tongue
Lite klurigt de där tongue

---------------------------
Charlie Robin Von Olsen
christofferedil Yellow bug!
8 oktober 2011 · 1 640 Inlägg

olsen_swe skrev:
Det är den jag är mest sugen på som det ser ut nu smile
Försäkringen va inte speciellt hög på en sådan heller!

JAg har ju dock letat efter en som finns hos volvoåterförsäljare då man får 2års garanti på beg c30 där, men det kanske är värt att köpa privat för då blir dem ju mycket billigare tongue
Lite klurigt de där tongue

Garantin och hjälpen du får i efterhand hos en SERIÖS märkesförsäljare (Borås Bil, Toveks osv), kan betala tillbaka sig ... smile


Dock skulle jag aldrig köpa av firmor som heter typ "BilJätten" eller ägs av "Khamil" och hans tre bröder..

Senast redigerat av Televerket (8 oktober 2011)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
olsen_swe
8 oktober 2011 · 127 Inlägg

Jag det är ju just det!! Men är det då värt att köpa en där, dem kostar betydligt mer nämligen.... Upp till 30k mer sad

---------------------------
Charlie Robin Von Olsen
christofferedil Yellow bug!
8 oktober 2011 · 1 640 Inlägg

olsen_swe skrev:
Jag det är ju just det!! Men är det då värt att köpa en där, dem kostar betydligt mer nämligen.... Upp till 30k mer sad

Men köper du privat, kan det vara fel på bilen som kostar just 30.000 att åtgärda, så tänkte jag! Dessutom kan du få fler erbjudanden, jag fick gratis försäkring i några månader, det var värt ganska mycket smile

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
olsen_swe
8 oktober 2011 · 127 Inlägg

sant sant... men som det ser ut så vill jag helst inte gå över min budget...
Så OM jag köper en privat så får man ju vara noga med att allt är som det ska, service, slitage missljud osv... Kan ju tänka mig att en c30 med t5:a är ganska hårt körd..

---------------------------
Charlie Robin Von Olsen
Sotam
8 oktober 2011 · 95 Inlägg

olsen_swe skrev:
sant sant... men som det ser ut så vill jag helst inte gå över min budget...
Så OM jag köper en privat så får man ju vara noga med att allt är som det ska, service, slitage missljud osv... Kan ju tänka mig att en c30 med t5:a är ganska hårt körd..

De håller rätt bra! Kolla hjullager, glapp i drivlina och testa kopplingen. Hittar du en bil med få ägare och bra och trygg historik hade jag inte tvekat att köpa privat eller hos mindre känd bilhandlare. För 30' kan du laga rätt dyra fel...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang