Steg 4+ Volvo s40 t4?

KryckanB
9 oktober 2011 · 104 Inlägg

Hej!

Är det någon som vet om det finns steg 4 chip eller mer till Volvo s40 t4, och isåfall vart? Har kollat på både bsr och autotech men hittade ingenting där hmm


Tacksam för svar!

itia T5
10 oktober 2011 · 141 Inlägg

Nu minns jag inte vad det företaget heter, men det finns steg 4.
Dem byter ut turbon bara om du har steg 3 idag och du landar på 280hk någonting. men dock bara på fas 1 och 1.5.

jag hade en dröm
KryckanB
10 oktober 2011 · 104 Inlägg

itia skrev:
Nu minns jag inte vad det företaget heter, men det finns steg 4.
Dem byter ut turbon bara om du har steg 3 idag och du landar på 280hk någonting. men dock bara på fas 1 och 1.5.

Okej vore härligt om du kom på vad dom hette! smile

Jag har s40 t4 fas 1 med steg 2 för tillfället smile säg till om du kommer på vad företaget heter! smile

Mvh,
K

Busgrabb Rejsa ?
10 oktober 2011 · 2 959 Inlägg

Autotech är det du ska vända dig till om du ska köra mer än "Steg 3"
Turbobyte, ombyggd bränsleretur, intercooler, större spridare (Typ 968:or) och en mappning på det är som gäller. Är det Fas 1 du har så får du även skaffa en Fas 2 luftmassemätare.
X40 bilarna är så olika från bil till bil i mjukvaran så man bör helt klart mappa den när man byter turbo osv.

Autotech
BMW 335D (2008)
KryckanB
10 oktober 2011 · 104 Inlägg

Busgrabb skrev:
Autotech är det du ska vända dig till om du ska köra mer än "Steg 3"
Turbobyte, ombyggd bränsleretur, intercooler, större spridare (Typ 968:or) och en mappning på det är som gäller. Är det Fas 1 du har så får du även skaffa en Fas 2 luftmassemätare.
X40 bilarna är så olika från bil till bil i mjukvaran så man bör helt klart mappa den när man byter turbo osv.

Okej tack! Dock så finns det bara till steg 3 på deras sida (vad det står). Men man kanske borde ringa till dom! smile

Mvh,
K

Busgrabb Rejsa ?
10 oktober 2011 · 2 959 Inlägg

KryckanB skrev:

Busgrabb skrev:
Autotech är det du ska vända dig till om du ska köra mer än "Steg 3"
Turbobyte, ombyggd bränsleretur, intercooler, större spridare (Typ 968:or) och en mappning på det är som gäller. Är det Fas 1 du har så får du även skaffa en Fas 2 luftmassemätare.
X40 bilarna är så olika från bil till bil i mjukvaran så man bör helt klart mappa den när man byter turbo osv.

Okej tack! Dock så finns det bara till steg 3 på deras sida (vad det står). Men man kanske borde ringa till dom! smile

Mvh,
K

Exakt, make a call wink

Autotech
BMW 335D (2008)
KryckanB
10 oktober 2011 · 104 Inlägg

Busgrabb skrev:

KryckanB skrev:

Busgrabb skrev:
Autotech är det du ska vända dig till om du ska köra mer än "Steg 3"
Turbobyte, ombyggd bränsleretur, intercooler, större spridare (Typ 968:or) och en mappning på det är som gäller. Är det Fas 1 du har så får du även skaffa en Fas 2 luftmassemätare.
X40 bilarna är så olika från bil till bil i mjukvaran så man bör helt klart mappa den när man byter turbo osv.

Okej tack! Dock så finns det bara till steg 3 på deras sida (vad det står). Men man kanske borde ringa till dom! smile

Mvh,
K

Exakt, make a call wink

Tack som f*n! smile

Mvh,
K

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang