Byta topp packning 945 TDIC-94 Ska man efter dra toppen?

volvo_grabb
13 oktober 2011 · 1 028 Inlägg

Hejsan jag har bytt topp packning på min 945 TDIC -94 med svartblockare och då stålpackning.
Har dratt den 40Nm 60Nm 75Nm 90 Grader 90 Grader sen står de varmkör och efterdra 90Grader kör 100Mil efterdra 90 Grader.

Brukar man efterdra överhuvetaget? eller bara första efterdragningen?
Självklart e de nya bultar.

Har inget å skriva ännu
740_KB
13 oktober 2011 · 8 Inlägg

volvo_grabb skrev:
Hejsan jag har bytt topp packning på min 945 TDIC -94 med svartblockare och då stålpackning.
Har dratt den 40Nm 60Nm 75Nm 90 Grader 90 Grader sen står de varmkör och efterdra 90Grader kör 100Mil efterdra 90 Grader.

Brukar man efterdra överhuvetaget? eller bara första efterdragningen?
Självklart e de nya bultar.

ja du måste dra den sista annars kommer han te och dra olja och vatten sen när den blir varm tongue

Volvo 960 TDIc "PXDn" (1992)
740_KB
13 oktober 2011 · 8 Inlägg

volvo_grabb skrev:
men ska jag dra bägge efter dragningarna?

Ja jag har fuskat med det ibland och det går åt helvette då sad

Volvo 960 TDIc "PXDn" (1992)
740_KB
13 oktober 2011 · 8 Inlägg

volvo_grabb skrev:
oki då ska jag inte fuska smile men känns som bultarna ska ryka av hahahahahahah

hahaha ne det gör dom inte de kan ja försäkra dig om tongue så vill säga att dom e nya wink

Volvo 960 TDIc "PXDn" (1992)
volvo_grabb
13 oktober 2011 · 1 028 Inlägg

740_KB skrev:

volvo_grabb skrev:
oki då ska jag inte fuska smile men känns som bultarna ska ryka av hahahahahahah

hahaha ne det gör dom inte de kan ja försäkra dig om tongue så vill säga att dom e nya wink

dom e nya och har efterdragit en gång nu.

Har inget å skriva ännu
Volvo 940 T5 "Bananen" (1991)
Volvo V70 TDI "GrönDojslen" (1998)
Volvo 245 D24 TD "Kallingen" (1979)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang