Brygga två SPL ice 1500

Philippos
27 oktober 2011 · 123 Inlägg

Tja , har ett spl ice 1500 nu och den är bryggningsbar så man får ut 3000wrms i 2ohm.
Frågan är, tror ni det kommer funka bra att brygga det med ett till så man får ut den effekten till en spl dynamics 460d1 ?

Tacksam för svar .

Senast redigerat av Philippos (27 oktober 2011)

Volkswagen Golf 2 Cl 1.8 "Framtidens tyskstuk" (1988)
Tokken Team dBakuten
27 oktober 2011 · 3 453 Inlägg

Philippos skrev:
Tja , har ett spl ice 1500 nu och den är bryggningsbar så man får ut 3000wrms i 2ohm.
Frågan är, tror ni det kommer funka bra att brygga det med ett till så man får ut den effekten till en spl dynamics 460d1 ?

Tacksam för svar .

http://www.spldynamics.fi/Ice-amps/splc … al1220.pdf

Så.. läs sidan 10 i manualen eller sidan 12 i pdf´en..

Senast redigerat av Tokken (27 oktober 2011)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
M_icke_
27 oktober 2011 · 3 466 Inlägg

Fast de e nog bättre o köra ett steg per spole om du ska lira musik med. Finns en viss risk för fasförskjutning vid bryggning av 2 monoblock. Vet inte hur stor risken är med just dessa steg men har sett en del andra som detta kan inträffa på.

Senast redigerat av M_icke_ (27 oktober 2011)

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
dbakuten TEAM dBAkuten
27 oktober 2011 · 865 Inlägg

I ditt läge ska man köra ett steg/spole för bästa effekt. Sen väger du in stegen med en multimeter så de lämnar lika effekt.

Docka slutsteg gör man enbart för Tävlingsbruk. Risken för slavsteget går sönder ökar. Så är det med Alla dockningsbara slutsteg att projekt inte alltid hinner slå till på slav slutsteget om det bli kortslutning på högtalar sladden. Samt alla slutsteg får man inte ut mer en 90-95% av totala effekten vid dockning gentimot om de arbeta med samma last i singel utförande.

MVH//Björn

Chevrolet Astro "dBAkuten" (1997)
Philippos
27 oktober 2011 · 123 Inlägg

Men då är det bara o köra tills något händer big_smile Jag själv tror inte så mycket kommer hända då jag är väldigt försiktig med alla mina grejjer o volymratten vågar jag knappt röra för mkt ändå liksom tongue men batteri kan behövas antar jag ?

Volkswagen Golf 2 Cl 1.8 "Framtidens tyskstuk" (1988)
Tokken Team dBakuten
27 oktober 2011 · 3 453 Inlägg

Philippos skrev:
Men då är det bara o köra tills något händer big_smile Jag själv tror inte så mycket kommer hända då jag är väldigt försiktig med alla mina grejjer o volymratten vågar jag knappt röra för mkt ändå liksom tongue men batteri kan behövas antar jag ?

Japp.. räkna med ett BRA batteri per steg.

Ska man vara ärlig så tre egentligen, om man ska tillämpa regeln 1 batteri per 1000w..

Senast redigerat av Tokken (27 oktober 2011)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Philippos
27 oktober 2011 · 123 Inlägg

Tokken skrev:

Philippos skrev:
Men då är det bara o köra tills något händer big_smile Jag själv tror inte så mycket kommer hända då jag är väldigt försiktig med alla mina grejjer o volymratten vågar jag knappt röra för mkt ändå liksom tongue men batteri kan behövas antar jag ?

Japp.. räkna med ett BRA batteri per steg.

Ska man vara ärlig så tre egentligen, om man ska tillämpa regeln 1 batteri per 1000w..

oh helvete .. men två bull banner borde räcka ?

Volkswagen Golf 2 Cl 1.8 "Framtidens tyskstuk" (1988)
Tokken Team dBakuten
27 oktober 2011 · 3 453 Inlägg

Philippos skrev:

Tokken skrev:

Philippos skrev:
Men då är det bara o köra tills något händer big_smile Jag själv tror inte så mycket kommer hända då jag är väldigt försiktig med alla mina grejjer o volymratten vågar jag knappt röra för mkt ändå liksom tongue men batteri kan behövas antar jag ?

Japp.. räkna med ett BRA batteri per steg.

Ska man vara ärlig så tre egentligen, om man ska tillämpa regeln 1 batteri per 1000w..

oh helvete .. men två bull banner borde räcka ?

Det bör det göra.. var försiktig och håll koll på spänningen.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Philippos
27 oktober 2011 · 123 Inlägg

Tokken skrev:

Philippos skrev:

Tokken skrev:

Japp.. räkna med ett BRA batteri per steg.

Ska man vara ärlig så tre egentligen, om man ska tillämpa regeln 1 batteri per 1000w..

oh helvete .. men två bull banner borde räcka ?

Det bör det göra.. var försiktig och håll koll på spänningen.

vad bra , Ja det ska jag göra smile

Volkswagen Golf 2 Cl 1.8 "Framtidens tyskstuk" (1988)
-Panos- Milo & Maximus
1 november 2011 · 87 Inlägg

Misstänker att du kommer slänga ut baksätet snart, för att få plats med allt big_smile haha

motogarage371
Ford S-Max (2009)
Philippos
1 november 2011 · 123 Inlägg

-Panos- skrev:
Misstänker att du kommer slänga ut baksätet snart, för att få plats med allt big_smile haha

nej nej smile baksätet ska vara kvar big_smile

Volkswagen Golf 2 Cl 1.8 "Framtidens tyskstuk" (1988)
-Panos- Milo & Maximus
1 november 2011 · 87 Inlägg

Philippos skrev:

-Panos- skrev:
Misstänker att du kommer slänga ut baksätet snart, för att få plats med allt big_smile haha

nej nej smile baksätet ska vara kvar big_smile

Tror du ja big_smile
När du väl kommit igång så kommer nästa steg, sen nästa steg och därefter köper du en skåpbil istället big_smile hahaha

motogarage371
Ford S-Max (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang