Någon som har en GPS tracker och kan hjälpa mig?

tjallesale
27 oktober 2011 · 41 Inlägg

Som rubriken lyder...

Har köpt en GPS tracker som jag inte riktigt får igång, den vanliga modellen GSM-GPS Tracker TK102.

Har köpt ett vanligt Telenor kontantkort men får det inte att fungera. Måste man ladda på kortet tro?
Skickar begin plus lösenord till den men får inget svar tillbaka som man ska om allt är ok.

Någon?

jok3 Lastbilsschaffis
27 oktober 2011 · 886 Inlägg

Börja med att stoppa kortet i en vanlig mobil och se till att det fungerar. Sen borde det ju finnas en instruktionsbok.

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team
Growe Fri fart för ett fritt folk!
27 oktober 2011 · 13 777 Inlägg

självklart måste kortet vara laddad annars kan den inte skicka informationen

borde väll vara skapligt självklart

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
r3zz1 mulle mek
27 oktober 2011 · 679 Inlägg

Kontantkortet blir aktiverat när du har laddat på det med pengar. du får ta och fylla på det en gång påer år så kortet alltid är aktiverat smile

Gasar tills det Rasar !!!
Saab 9-5 2.3 T "One of a kind" (2006)
Manlarsen
28 oktober 2011 · 6 Inlägg

TIPS !

Viktigt att du har enheten ute, ja vet min tracker brukar inte svara när den är inomhus.

//M

tjallesale
28 oktober 2011 · 41 Inlägg

Hur blir det då när den ligger inne i en bil kanske gömd bakom något?

tjallesale
2 november 2011 · 41 Inlägg

Nu har jag laddat kortet, fått igång den (skickat begin och koden) och fått ok som svar. Nu då?Programmet jag installerat på datorn kräver user id och password. Har testat med mitt telnr och koden jag ordnade men det går inte.
Och beskrivningen som medföljde är totalt kass så därför försöker jag här.

raggarn83
10 januari 2012 · 6 Inlägg

Varför skall du logga in nånstans? Jag använder själv bara SMS funktionen som skickar mig koordinater eller en google länk till min iphone sen så trycker jag på länken och ser bilen på kartan. Köpte du denna här eller? http://www.gpser.se/xexun-tk102-2

Jag får signal även inomhus kan tilläggas.

tjallesale
11 januari 2012 · 41 Inlägg

Det var med en skiva med ett program som krävde inloggningsuppgifter, men kom på att den inte behövs.
Fatta först inte att man skulle ringa enheten för att få koordinaterna, stod inte någonstans...

Hur länge räcker ditt batteri? För visst ska enheten skicka sms när batteriet börjar bli dåligt?

raggarn83
17 januari 2012 · 6 Inlägg

Mitt batteri räcker i typ 4 dagar i snitt. Köpte som sagt TK102-2 tracker och den har 1000mAh batteri plus snålare processor. Jepp du ska få ett SMS när batterinivå blir lågt. Jag får det i varje fall.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang