Volvo 360-88, vill ej starta.

M-K_Photo Fotograf
31 oktober 2011 · 25 Inlägg

Har en volvo 360 -88 som dog för mig för någon vecka sedan, startade bilen som alltid och körde sedan iväg och hann lägga i 4ans växel och sen dog gasen först och främst kändes det som och varvmätaren dog oxå. Kunde bromsa och svänga in mot kanten och sedan stängde av motorn för att invänta hjälp. När jag sedan skulle starta motorn så gick det inte. Startmotorn går igång men sen händer det ingenting mera.
Har halvtank i bilen så är absolut inte soppa torsk, testat med startkablar men det hjälper inte, testat rulla igång bilen utan resultat. Har även testat startgas utan någon effekt av det hela. Har även bytt tändstift.

Har även testat gett den lite gas när man ska starta men det hjälper inte heller. Kan det vara något med tändningen eller har någon annan haft liknande problem som kanske kan vara behjälplig med detta?

Mvh Martina

Senast redigerat av M-K_Photo (31 oktober 2011)

P-Aronsson Pär Aronsson
31 oktober 2011 · 50 Inlägg

Tändvätska och tändare har jag ju sagt! wink

R-O
31 oktober 2011 · 31 Inlägg

Kollar upp så att bilen får bränsle, kan vara soppa pumpen som strular

Drive it like you stole it !
PartilleMalm
31 oktober 2011 · 318 Inlägg

Har din bil hallgivare skulle det kunna vara den som klappat ihop med tanke på att inte varvmätarn fungerade... hände mig i förra veckan på en 740 -88. Men inte alla har hallgivare... vad har du för motor?smile

M-K_Photo Fotograf
31 oktober 2011 · 25 Inlägg

Bilen får soppa så är inte det heller.

Har 2.0 liters motor, 4 cylindrig.

mechanic_soul
5 november 2011 · 134 Inlägg

Jag hade en äldre 340 som dog och var helt omöjlig att få igång, trots att jag bytte stift, kablar, fördelarlock, brytarspetsar... Jag gav upp och sålde iväg fanskapet för samma pengar jag köpt den, och han som köpte den bytte bara kondensatorn i fördelardosan, och sen gick tydligen bilen som en dröm. smile

-------------------------------------------------------------------------------------
Mitt projekt: Volvo 164 årsm. 1969.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p2912032
Saab 9-5 (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang