Supra MKIV eller RX7 92 uppåt?

Falkich Telge Drifting Team
27 augusti 2006 · 602 Inlägg

Vilken bil är roligast?
Jag har suktat länge på supran, men rx7an är fin åxå.. Mina krav är turbo, baksäte och VÄNSTERSTYRD på båda.
Vad heter supran på baksäte TT? Finns rx7an med baksäte? Vet ni några för eller nackdelar med någon av bilarna? och finns det nått bra ställe att gå till om man ska köpa sånna bilar. vilken är billigast att trimma?

Uppskattar alla tips, kanske till och med nått bra tips på andra likvärdiga bilar.

Chevrolet Van G20 "Kung Bussen" (1989)
Falkich Telge Drifting Team
27 augusti 2006 · 602 Inlägg

Vad heter supran på baksäte TT?

HAHAHA fan va ja röjer på att skriva

Chevrolet Van G20 "Kung Bussen" (1989)
precision
27 augusti 2006 · 2 652 Inlägg

hehe .

jag skulle kört på supra -

sen finns ju skyline gtr också .

dock så får man betala en hel del för en vänsterstyrd supra . även rx7 -

E30Tompa Rörpulare
27 augusti 2006 · 1 453 Inlägg

Tror de nog blir supran som e lättast och trimma  rx7:an är ju wankel.. samt att supra e fan som mkt mer vanligare låter troligt iaf rätta mej om ja har fel.. kolla www.pb-z.se

Mvh

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Falkich Telge Drifting Team
27 augusti 2006 · 602 Inlägg

oki oki, men skyline är på tok för vanlig... jag vill ha en lite udda bil iaf..
Hade du en skyline för 5 år sedan va du kung på vägarna nu är man bara en i mängden, tyvär.. inget illa menat mot dom som har en, dom är faktist fina big_smile

Chevrolet Van G20 "Kung Bussen" (1989)
precision
27 augusti 2006 · 2 652 Inlägg

Falkich skrev:
oki oki, men skyline är på tok för vanlig... jag vill ha en lite udda bil iaf..
Hade du en skyline för 5 år sedan va du kung på vägarna nu är man bara en i mängden, tyvär.. inget illa menat mot dom som har en, dom är faktist fina big_smile

oki men då är det nog rx 7 eller supra som gäller för din del .

abe-gbg
28 augusti 2006 · 83 Inlägg

mer lätt trimmat än vankel är väl svårt att hitta? bara att förstora andningsvägarna, inga vevar,staker eller kolvar som behöver mixtras med på samma sätt.

supran ser ju större och råare ut (baksätet är för folk kortare än 170cm, men annars fint), men att komma blåsandes med en rx7 o varva 10000+ med rakra rör är ganska rått oxå... smile

Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience
THEBADGUY Gorgilus addictus
28 augusti 2006 · 4 737 Inlägg

abe-gbg skrev:
mer lätt trimmat än vankel är väl svårt att hitta? bara att förstora andningsvägarna, inga vevar,staker eller kolvar som behöver mixtras med på samma sätt.

supran ser ju större och råare ut (baksätet är för folk kortare än 170cm, men annars fint), men att komma blåsandes med en rx7 o varva 10000+ med rakra rör är ganska rått oxå... smile

Jo..en wankel har ju ett grymt ljud....tror ingen personbil låter finare än en wankel på 10000+ i varv^^

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
precision
24 september 2006 · 2 652 Inlägg

blev de något supra\rx7 köp?

Spelis
24 september 2006 · 1 926 Inlägg

precision skrev:
blev de något supra\rx7 köp?

det undrar jag också big_smile

Hundkojan
24 september 2006 · 20 Inlägg

antar att du har pengar att punga ut... jag hade nog valt en rx7:a. dock dricker en wankel rätt duktigt och en rx7:a är jävligt svår att ta det lugnt me smile Iförsig en supra me smile

Men en rx7:a är ju inte så vanlig än men håller på att bli. men ja...välj rx7....

E30Tompa Rörpulare
24 september 2006 · 1 453 Inlägg

En wankel låter ju som en trimad hårtork... inte kolvslag eller nått:D

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
StiFf Wankel
24 september 2006 · 1 080 Inlägg

finns rx7 med baksäte, men det finns iaf ingen plats för en person att sitta typ tongue

MDS Västerås
Goli
24 september 2006 · 793 Inlägg

Du kan utesluta rx7'an om du ska ha baksäte...

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
thure523
24 september 2006 · 118 Inlägg

jag skulle nog ha tagit supran

mrcelica
24 september 2006 · 1 639 Inlägg
Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
NitrousOxideSystem Zoom Zoom
24 september 2006 · 381 Inlägg

jag skulle nog valt supran om jag hade råd tongue
RX7 får du väll för halva priset

Power is Nothing Without Control
andast Fjant
24 september 2006 · 187 Inlägg

supran väger närmare 1900 kg med targa.. ska man ha en sådan tung bil kan ju Hummer H2 vara ett alternativ wink .. Ang. din fråga om enkelhet till trim så kan man trimma rx7an ganska mkt på de pengar det skilljer i inköp mellan dessa. Sen är faktiskt supran en dussinbil också. Wankeln är törstig som någon var inne på men det är heller ingen pendlarbil.

Om jag står inför köp av sportbil vill jag iaf ha något välbalanserat och lättviktigt. Supran är dessutom inte lika snygg som RX-7an.


Men men.. supran går klart jäkligt bra, det kan ingen förneka. Men som sagt, den väger mer än en volvo 745...

en fråga bara - varför vill man ha en JDM bil som är vänsterstyrd? Ingen känsla alls då och dessutom tokhöga priser. Riktiga japaner körs på högersidan wink

Alzheimers - New Friends Everyday!
BMW 740i "6-vxl" (1995)
Goli
24 september 2006 · 793 Inlägg

andast skrev:
supran väger närmare 1900 kg med targa.. ska man ha en sådan tung bil kan ju Hummer H2 vara ett alternativ wink .. Ang. din fråga om enkelhet till trim så kan man trimma rx7an ganska mkt på de pengar det skilljer i inköp mellan dessa. Sen är faktiskt supran en dussinbil också. Wankeln är törstig som någon var inne på men det är heller ingen pendlarbil.

Om jag står inför köp av sportbil vill jag iaf ha något välbalanserat och lättviktigt. Supran är dessutom inte lika snygg som RX-7an.


Men men.. supran går klart jäkligt bra, det kan ingen förneka. Men som sagt, den väger mer än en volvo 745...

en fråga bara - varför vill man ha en JDM bil som är vänsterstyrd? Ingen känsla alls då och dessutom tokhöga priser. Riktiga japaner körs på högersidan wink

Jag undrar vart du fått dina uppgifter om 1900kg ifrån... En targa väger ca 1650kg och en hardtop ca 1600kg.

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
mrcelica
24 september 2006 · 1 639 Inlägg

Precis, 1900 kg har jag aldrig hört !
Och Mazdan är absolut inte snyggare !

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang