Hur få bort inpressad spindelled Honda Accord -90

opeldrifter
3 november 2011 · 1 253 Inlägg

Har inga specialverktyg eller press så går det göra själv??  Sitter den bara pressad eller är det någon låsning på den med? Behöver bilen akut så måste få den klar sad Hoppas någon vet råd vad jag ska göra smile kanske någon vet råd hur jag får bort den andra halvan som sitter kvar i länkarmen då jag fick kapa av bulten då den satt som Berget och ville inte lossna hel...

Senast redigerat av opeldrifter (3 november 2011)

Lev livet nu innan det är för sent
Melin Trafikledare
3 november 2011 · 563 Inlägg

Är du säker på att det finns lösa leder att köpa till dom då? Så du inte måste byta hel länkarmen som det kan vara på en del bilmodeller?

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!
opeldrifter
3 november 2011 · 1 253 Inlägg

Japp finns löst o köpa smile

Lev livet nu innan det är för sent
Bejholt
4 november 2011 · 96 Inlägg

sitter det pressat så får man ta det till en verkstad med press....annars så behöver du tillgång till ett städ och en enorm slägga wink

ps. skulle själv ha köpt en helt ny länkarm. roll

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
4 november 2011 · 5 042 Inlägg

Jag har gjort det på en sådan !
Det funkar med lite tålamod !

Det du behöver är en skruvstäd ( gärna en stor & stadig )
En cylinder i ca samma storlek som lagret. Sätt cylindern där på o slå utav bara fan på cylindern med slägga.
Du märker att lagret rör sig sakta men säkert.
Sen när lite över hälften har gått ur så kan du ta och sätta cylindern mot skruvstädet & trycka ut den med hjälp av skruvstädets kraft. Om det är trögt så ta gärna nått rör som hävarm.


***O B S***
Se till att sätta cylindern Rakt om du skall använda dig utav skruvstädets kraft. Annars lossar den o kan göra förbannat ont.

För att svara på era andra som svarat på tråden.
Egentligen skall man byta ut hela armen på dessa.
Men det finns även lösa lager att köpa eftersom vissa äger en press & liknande.
Sen är det billigare att köpa ett löst o banka ur det gamla lagret själv och sedan lämna in lagret & armen till en verkstad med press = Alá ca 300kr.  smile

Senast redigerat av Children-Of-Bodom (4 november 2011)

C H E V R O L E T <3
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang