s40 vs s70

OverBoosted AUTOBAHNRASER
29 augusti 2006 · 3 804 Inlägg

nygard skrev:
nu har ja bestämt mej! en s40 får de bli fastän plasten verkar rosta på den tongue
fötterna har ja nån modell mindre än 48 så ja klarar mej bra (43)
nån styling tror ja inte de blir, mer än klarglas(sitter org?) stiliga fälgar (någon rekomendation?)
kanske någon sportgrill som ger 10 extra hk:)
btw:går de att montera dump på en 2,0T lr laddar den för lite för att den ska föra oljud?
och om lågnivån finns där så hamnar troligtvis en liten bas i bakluckan:)

värdelöst att uppgradera orginal stereon bättre o köpa någon efeter marknads stereo exmp nån pionner så får du direkt dubbelt så bra ljud


Bmw osv..
nygard
29 augusti 2006 · 19 Inlägg

nåja.. de ser ja sen när bilen står på gården

villon
29 augusti 2006 · 684 Inlägg

nygard skrev:
nu har ja bestämt mej! en s40 får de bli fastän plasten verkar rosta på den tongue
fötterna har ja nån modell mindre än 48 så ja klarar mej bra (43)
nån styling tror ja inte de blir, mer än klarglas(sitter org?) stiliga fälgar (någon rekomendation?)
kanske någon sportgrill som ger 10 extra hk:)
btw:går de att montera dump på en 2,0T lr laddar den för lite för att den ska föra oljud?
och om lågnivån finns där så hamnar troligtvis en liten bas i bakluckan:)

dump går utormordentligt bra o sätta så länge det är en återcirkulernade har jag hört och inte öppen.

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life
krYp^ Volvo-driver
29 augusti 2006 · 91 Inlägg

Hmm... Finns det sportgrillar som ger ökad prestanda? ("kanske någon sportgrill som ger 10 extra hk")

Bra val btw! Du kommer inte bli besviken!

Volvo till folket!
nygard
30 augusti 2006 · 19 Inlägg

nä.. troligtvis inte.. va lite av ett skämt

precis som att bilen går bättre om man dekaltrimmar smile

nygard
2 september 2006 · 19 Inlägg

som ja skrev tidigare i tråden så har jag bestämt mej för en s40...
...vilket gör att jag nu plötsligt ska ha en s70 istället smile
hade redan hittat en fin s40 som hann försvinna medan numret till bilhandlaren slogs..
nåja, detta leder till några extra frågor: hur stor är s70 i jämförelse med s40?(nån som har mått)
går s70 bra med 2,4 liters maskin (med/utan turbo)?

Senast redigerat av nygard (2 september 2006)

2jzinside Fartygsingenjör
2 september 2006 · 550 Inlägg

http://www.volvocars.se/models/usedcars/ där hittar du nog lite information om bilarna, men jag personligen skulle satsa på en bil med turbo, 10 ventilaren är inget vidare skoj.

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis
Fimpha
2 september 2006 · 557 Inlägg

Jag kör en S40 2,0T - 98. Jag tycker det är en helt underbar bil att köra. Ingen framhjulsdriven bil är ju så jätte roliga på vinntern, men jag tycker att det är en riktigt skön bil. Den går ganska bra också, dock 1.8L motorn är hur tråkig som helst. Det finns absolut ingen power alls i den bilen sad

Jag har ingen erfarenhet av S70 så jag vet ej hur den e på vinntern men S40 e klart värd ett försök smile

//Jerry
Squadron
2 september 2006 · 1 833 Inlägg

Jag hade 850 innan, och jag tycker att min s40 är skönare att köra på vintern. Jag har iaf inte haft några problem.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Germax
2 september 2006 · 12 086 Inlägg

Jag skulle valt en V70, mkt mer bil.. bättre bil!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang