Vilken modell får lasta mest? Personbil eller Familjebuss.

henke_99 Offroad Racing
6 november 2011 · 3 122 Inlägg

sleepyoh skrev:
Fiat Strada ? 2 sitsig pickup men får lasta 630kg. med 2 personer i bilen blir det drygt 450kg på flaket och det klarar den utan problem. 1.9 dieseln drar 0.65-0.7 med 100kg last där bak och en förare.

1,3 turbodieseln drar ändå mindre, neråt 0,5 fast med 400 kg lass... Att den sen är pigg gör ju inget heller.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
mittmot
6 november 2011 · 4 Inlägg

jag är ny här hur jag jag om jag vill fråga alla om jag vill ha en fram ruta till en lancia beta 2000 77

sleepyoh
6 november 2011 · 1 319 Inlägg

mittmot skrev:
jag är ny här hur jag jag om jag vill fråga alla om jag vill ha en fram ruta till en lancia beta 2000 77

Alltså... va? För mycket berusningsmedel ?

Senast redigerat av sleepyoh (6 november 2011)

_----------'
mittmot
6 november 2011 · 4 Inlägg

tack för att ni stöttar mig

OMRT Truckerwannabe
6 november 2011 · 58 Inlägg

henke_99 skrev:

sleepyoh skrev:
Fiat Strada ? 2 sitsig pickup men får lasta 630kg. med 2 personer i bilen blir det drygt 450kg på flaket och det klarar den utan problem. 1.9 dieseln drar 0.65-0.7 med 100kg last där bak och en förare.

1,3 turbodieseln drar ändå mindre, neråt 0,5 fast med 400 kg lass... Att den sen är pigg gör ju inget heller.

Nog är dom snåla. Men åkkomforten är hemsk. Och 1,9an (den jag har erfarenhet av) Varvar ju ventilerna genom huven redan i 100Km/h.

Dessutom bladfjädrar bak, en italiensk corvette. Stötig som F*N dom gånger man inte har last.

henke_99 Offroad Racing
6 november 2011 · 3 122 Inlägg

OMRT skrev:

henke_99 skrev:

sleepyoh skrev:
Fiat Strada ? 2 sitsig pickup men får lasta 630kg. med 2 personer i bilen blir det drygt 450kg på flaket och det klarar den utan problem. 1.9 dieseln drar 0.65-0.7 med 100kg last där bak och en förare.

1,3 turbodieseln drar ändå mindre, neråt 0,5 fast med 400 kg lass... Att den sen är pigg gör ju inget heller.

Nog är dom snåla. Men åkkomforten är hemsk. Och 1,9an (den jag har erfarenhet av) Varvar ju ventilerna genom huven redan i 100Km/h.

Dessutom bladfjädrar bak, en italiensk corvette. Stötig som F*N dom gånger man inte har last.

Rena limousinen jämfört med en caddy... Minns inte vad den jag åkte i varvade men den gjorde enkelt 170 på hastighetsmätaren iaf... Har heller aldrig kört den jag körde utan dieseltanken på flaket...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
sleepyoh
6 november 2011 · 1 319 Inlägg

henke_99 skrev:

OMRT skrev:

henke_99 skrev:

1,3 turbodieseln drar ändå mindre, neråt 0,5 fast med 400 kg lass... Att den sen är pigg gör ju inget heller.

Nog är dom snåla. Men åkkomforten är hemsk. Och 1,9an (den jag har erfarenhet av) Varvar ju ventilerna genom huven redan i 100Km/h.

Dessutom bladfjädrar bak, en italiensk corvette. Stötig som F*N dom gånger man inte har last.

Rena limousinen jämfört med en caddy... Minns inte vad den jag åkte i varvade men den gjorde enkelt 170 på hastighetsmätaren iaf... Har heller aldrig kört den jag körde utan dieseltanken på flaket...

Att det är lite bullrigt i högre fart kan jag inte dementera, men att den är stötig utan last kan jag inte riktigt hålla med om.. Min är absolut inte det. Stolarna är faktiskt hyffsade måste jag också säga, spenderar 7 timmar om dagen i den och jag har aldrig haft ont i ryggen, som jag fått i andra bilar som te:x nyare Caddy som iaf jag tycker har hemska säten.

Vill man ha en billig slit och släng bil där man kan slänga på diverse saker på flaket och åka billigt kan jag rekommendera Strada till ts. 1.3 dieselturbon är ju att föredra.

_----------'
bartolom
16 april 2012 · 2 Inlägg

Det finns en transit som får ta 1600 kg på flaket och ställer man plattorna upp så går det att ta med två pall lagligt på en resa från södra bredd grader, och det syns inte ens... om man nu skulle vilja göra det då...  smile
Det är en 86:a eller 87:a om jag inte kommer ihåg fel...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang