Vad tycker ni där ute om neon dessa dagar

gtjim
8 november 2011 · 692 Inlägg

hej ni kul o höra o se vad ni tycker o tänker om neon  dessa dagar .

vilken färg till vilken bil

vilka färger går ihop

o vad tycker ni allmänt smile


mvh

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P
Skalman
8 november 2011 · 508 Inlägg

Både ja och nej skulle jag säga till neon , har man en bil som är orginal så är det inte snyggt att ha det under utan den måste ju stylas till för att det ska passa.

Pratar vi om neon i bakluckan så passar det bra för vem vill inte ha snygg belysning inne när man öppnar där och man ser stereo grejerna.

Har själv Neon under min Golf mk2 GTI 16V och det är blått för bilen är blå och det passar bra ihop.

Gult tycker jag inte är snyggt för det har man blivit trött på för gula lysen som en del har och sen är dom flesta lampor lite gulaktika.

Muttley
8 november 2011 ·

De är jättefult . Ska man ha inne i bilen så är de led som gäller

SportPilot Ubåtsingenjör
8 november 2011 · 7 234 Inlägg

tycker att på vissa bilar är det apfult ! men ibland kan det passa ...

inne i bilen vet jag inte ... kanske i trunken och motorrummet men inte inne i kupén

ska själv ha det på någon brukis för att retas lite tongue

Senast redigerat av CHEEVA (8 november 2011)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
gtjim
8 november 2011 · 692 Inlägg

tkd_rille skrev:
De är jättefult . Ska man ha inne i bilen så är de led som gäller

okej smile vad skiljer sig från neon o led då mer en led dra amindre ström ljusbilden blir mer som punkt liknande  med neon lyser ett enda longt ljus intensift ljus men lite svagare en dioder dock inte mycke .men dock blir neon rör lite varmare en diod rör o dra mer ström .och neon är en billigare variant en diod smile

Senast redigerat av gtjim (8 november 2011)

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P
gtjim
8 november 2011 · 692 Inlägg

CHEEVA skrev:
tycker att på vissa bilar är det apfult ! men ibland kan det passa ...

inne i bilen vet jag inte ... kanske i trunken och motorrummet men inte inne i kupén

ska själv ha det på någon brukis för att retas lite tongue

hehe okej  låter ju kul tongue

har du nån ideé  vilken färg på rören som passar vilken färg på bil med mera:)?

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P
gtjim
8 november 2011 · 692 Inlägg

Skalman skrev:
Både ja och nej skulle jag säga till neon , har man en bil som är orginal så är det inte snyggt att ha det under utan den måste ju stylas till för att det ska passa.

Pratar vi om neon i bakluckan så passar det bra för vem vill inte ha snygg belysning inne när man öppnar där och man ser stereo grejerna.

Har själv Neon under min Golf mk2 GTI 16V och det är blått för bilen är blå och det passar bra ihop.

Gult tycker jag inte är snyggt för det har man blivit trött på för gula lysen som en del har och sen är dom flesta lampor lite gulaktika.

jo där sa du nått .

är det så att man kan få tx en svart bil med ett gulaktigt ljus så kanske man inte ska välja att ha gult  underbilen det skulle bli lite mycket känns det som

men har man nått fint att visa i bagaget så visst brukar hjälpa med lite rör eller liknande  för att ge den lilla extra glimten hos grejerna .

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P
Larschan
8 november 2011 · 519 Inlägg

Endast för japanska bilar skulle väl jag säga där, men det är lite 2002. wink

gtjim
8 november 2011 · 692 Inlägg

Larschan skrev:
Endast för japanska bilar skulle väl jag säga där, men det är lite 2002. wink

hehe jo japanska bilar sportbilar då kan se riktigt bra ut i det smile

men inligt mej ser ja ingen större skillnad på vrf neon skulle vara ute som alla säger o dioder skulle va det nya 

det enda ja ser är ju att  det ena är ganska nytt medans det andra har fungerat i ex antal år smile
men smak sak smile

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P
SportPilot Ubåtsingenjör
8 november 2011 · 7 234 Inlägg

gtjim skrev:

CHEEVA skrev:
tycker att på vissa bilar är det apfult ! men ibland kan det passa ...

inne i bilen vet jag inte ... kanske i trunken och motorrummet men inte inne i kupén

ska själv ha det på någon brukis för att retas lite tongue

hehe okej  låter ju kul tongue

har du nån ideé  vilken färg på rören som passar vilken färg på bil med mera:)?

jadu ... ska väl matcha bilens färg tycker jag smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Larschan
8 november 2011 · 519 Inlägg

gtjim skrev:

Larschan skrev:
Endast för japanska bilar skulle väl jag säga där, men det är lite 2002. wink

hehe jo japanska bilar sportbilar då kan se riktigt bra ut i det smile

men inligt mej ser ja ingen större skillnad på vrf neon skulle vara ute som alla säger o dioder skulle va det nya 

det enda ja ser är ju att  det ena är ganska nytt medans det andra har fungerat i ex antal år smile
men smak sak smile

All form av ljus under bilen är ute. xD

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
8 november 2011 · 1 948 Inlägg

Neon är lika ute som de äckliga monsterkjolpaketen och aluminiumvingarna som var poppis fram till 2005.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
xXSammy
8 november 2011 · 6 579 Inlägg

Vad folk gnäller om spoilers, neon och grova bilar.

Men de passar bara på japanska bilar imo..om du undra över din bil så säger jag att rött eller grönt passar

De/Dem
SportPilot Ubåtsingenjör
8 november 2011 · 7 234 Inlägg

om det är till ts bil tycker jag att det INTE passar

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Muttley
8 november 2011 ·

Förövrigt annars i limousiner där man vill ha lite mysigt ljus. Annars nää.

Gronwalls
8 november 2011 · 1 808 Inlägg

Neon är fult, kanske passar på någon japanbil, men annars så är det fingret i halsen.. Epa-traktor är rätta året för neon

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
gtjim
8 november 2011 · 692 Inlägg

Malheus skrev:
Vad folk gnäller om spoilers, neon och grova bilar.

Men de passar bara på japanska bilar imo..om du undra över din bil så säger jag att rött eller grönt passar

he okej:)

jo folk brukar klaga på breda fälgar stora kjolpacket  med mera men en bil med brett komplett kjolpacket inklusive kärmar o dörr bredda med mera  o breda fälgar kan bli riktigt snyggt om man gör på rätt sätt .

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P
gtjim
8 november 2011 · 692 Inlägg

Gronwalls skrev:
Neon är fult, kanske passar på någon japanbil, men annars så är det fingret i halsen.. Epa-traktor är rätta året för neon

haha jaja låter så men det är ju helt okej doch epa nae där ska de va en standarn epa inte massa kjolar eller ljus under   

det  ser endå bara konstig ut när dom puttrar omkring i 30

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P
gtjim
8 november 2011 · 692 Inlägg

jo på min är de grönt ljus tyckte de passa till svart smile nån som har nått bra tips på hur man kan skydda sina neon rör från stenskott med mera när dom sitter tx underbilen  ?

går ju inte bara vira in dom i eltejp o trå att det fungerar för då lyser dom inte så bra :p

Senast redigerat av gtjim (8 november 2011)

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P
Evildan
8 november 2011 ·

Jag tycker det är riktigt skitfult, både nu och när det var "modernt".

Köpte en Camaro Z28 -96 http://www.garaget.org/?car=122092 som var stylad med diverse "fastandthefurious" attribut, dekaler, neon och annat trams, första dagen jag hade bilen åkte jag genom staden på väg ut till verkstaden för att klä av bilstackarn och hamnade bakom en inte så bilintresserad tjejkompis, hon undrade om jag köpt en Nissan 200sx.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang