Trim till äldre Toyota

Allinside
9 november 2011 · 13 Inlägg

Tjabba! Har aldrig varit direkt intresserad utav trimning tidigare men efter att ha kommit över en Toyota corolla dx -1984 så blev man lite sugen på att kanske se vad man kan lyckas med, men tips på vart man kan hitta delar till bilar likt dessa? Jag har absolut ingen aning om vart sådant säljs..
Svar uppskattas smile

Mvh Robban

KHRacing
9 november 2011 ·

www,enem.se kan slipa kamaxeln till dig iaf

Allinside
9 november 2011 · 13 Inlägg

KHRacing skrev:
www,enem.se kan slipa kamaxeln till dig iaf

Tusen tack, de hade en del saker dör faktiskt smile Bugar och bockar

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
9 november 2011 · 5 042 Inlägg

Vanligaste är väl o turbokonvertera dessa ?
Plana & porta toppen = gammal bil, mycket onördigt gods wink
ställ tändningen lite.

C H E V R O L E T <3
Allinside
10 november 2011 · 13 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:
Vanligaste är väl o turbokonvertera dessa ?
Plana & porta toppen = gammal bil, mycket onördigt gods wink
ställ tändningen lite.

Jag har ingen aning faktiskt, mest vart jänk och övriga skogsleksaker i mina tankar tidigare wink

Denna bilen gick inte igenom bes. pga lambda ( Trasigt system ) samt ljuddämpare och därefter blev det några bra och veta på rost.. Så tanken är väl inte att denna bilen skall bessas något mer utan bara mer bli lite roligt lekprojekt.. Dvs att det inte behöver vara jätte seriöst eller lagligt tänk bakom det hela, hela bilen skall även rensas till helgen och ALLT onödigt jag kan hitta i den ska kastas smile

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
10 november 2011 · 5 042 Inlägg

Allinside skrev:

Children-Of-Bodom skrev:
Vanligaste är väl o turbokonvertera dessa ?
Plana & porta toppen = gammal bil, mycket onördigt gods wink
ställ tändningen lite.

Jag har ingen aning faktiskt, mest vart jänk och övriga skogsleksaker i mina tankar tidigare wink

Denna bilen gick inte igenom bes. pga lambda ( Trasigt system ) samt ljuddämpare och därefter blev det några bra och veta på rost.. Så tanken är väl inte att denna bilen skall bessas något mer utan bara mer bli lite roligt lekprojekt.. Dvs att det inte behöver vara jätte seriöst eller lagligt tänk bakom det hela, hela bilen skall även rensas till helgen och ALLT onödigt jag kan hitta i den ska kastas smile

Heheh smile
Sånna fall hade jag satsat på turbo !
Antadligen billigaste powern du får.
Köp kanske nått turbo kit från nån annan bil o skaffa ett grenrör som är byggt till din bil.  Eller kanske finns nått som passar bolt on ?

C H E V R O L E T <3
Allinside
10 november 2011 · 13 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:

Allinside skrev:

Children-Of-Bodom skrev:
Vanligaste är väl o turbokonvertera dessa ?
Plana & porta toppen = gammal bil, mycket onördigt gods wink
ställ tändningen lite.

Jag har ingen aning faktiskt, mest vart jänk och övriga skogsleksaker i mina tankar tidigare wink

Denna bilen gick inte igenom bes. pga lambda ( Trasigt system ) samt ljuddämpare och därefter blev det några bra och veta på rost.. Så tanken är väl inte att denna bilen skall bessas något mer utan bara mer bli lite roligt lekprojekt.. Dvs att det inte behöver vara jätte seriöst eller lagligt tänk bakom det hela, hela bilen skall även rensas till helgen och ALLT onödigt jag kan hitta i den ska kastas smile

Heheh smile
Sånna fall hade jag satsat på turbo !
Antadligen billigaste powern du får.
Köp kanske nått turbo kit från nån annan bil o skaffa ett grenrör som är byggt till din bil.  Eller kanske finns nått som passar bolt on ?

Jo jag har hört att det går att fixa ganska så billigt om man inte skall upp i "mycket" hästkrafter.. Har en okänd snurra liggandes här någonstans, kanske värt att kicka glapp på denna (A)
Ja jag ska hålla allt jag kan öppet och lura lite på detta.. Synd att det driver i fel ände bara sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang