Cyklist försökte begå självmord framför mig idag i Västberga 2011-11-11.... Se filmen:

carnageman Rallyförare
11 november 2011 · 1 075 Inlägg

ORGINAL VERSIONEN: http://www.garaget.org/video/113053

SLOWMOTION VERSIONEN: http://www.garaget.org/video/113153

Senast redigerat av carnageman (13 november 2011)

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
PALLBOCKEN
11 november 2011 · 84 Inlägg

Är ju som sagt den 11-11-11 idag, kan ju ske en del speciella grejer vid såna "udda" datum..
Tycker däremot inte det verkar va nåt speciellt självmordsbeteende , mest bara oaktsamt/korkat beteende..

Janneutanb
11 november 2011 · 7 272 Inlägg

PALLBOCKEN skrev:
Är ju som sagt den 11-11-11 idag, kan ju ske en del speciella grejer vid såna "udda" datum..
Tycker däremot inte det verkar va nåt speciellt självmordsbeteende , mest bara oaktsamt/korkat beteende..

Lol lol

Hilmer
11 november 2011 · 1 790 Inlägg

Beter sig som vilken cyklist som helst...

Johnsen
12 november 2011 · 426 Inlägg

Inte ovanligt att cyklister uppför sig så där i trafiken, vissa verkar inte förstå att även om de inte är vållande till olyckan så det med största sannolikhet inte bilisten som dör vid en kollision bil->cykel

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567
BMW 650i (2007)
onej84
13 november 2011 · 1 854 Inlägg

inför körkort på cykel!

DoT Häst
13 november 2011 · 1 099 Inlägg

Yieaaaah, hade jag kört på en sån idiot hade jag inte fått dåligt samvete iallafall trolololol.
Vad sa du till honom/henne när du gick ur bilen? smile

Än är inte den sista idioten född..
_budde_
13 november 2011 · 152 Inlägg

korkat av cyklisten. men du va ju inte smartare än han. du stannade hoppade ur o lämnade dörren öppen. synd att ingen klippte dörren. den va de inget självmordsförsök, försök ha lite mer koll när du kör. speciellt i korsningar. man vet inte va de e för stolle som kan komma åkandes.

DoT Häst
13 november 2011 · 1 099 Inlägg

_budde_ skrev:
försök ha lite mer koll när du kör. speciellt i korsningar. man vet inte va de e för stolle som kan komma åkandes.

Hade trådskaparen inte haft koll så hade cyklisten blivit påkörd, man ser ju att han väjer för mannen/kvinnan på cykel. roll

Senast redigerat av DoT (13 november 2011)

Än är inte den sista idioten född..
_budde_
13 november 2011 · 152 Inlägg

DoT skrev:

_budde_ skrev:
försök ha lite mer koll när du kör. speciellt i korsningar. man vet inte va de e för stolle som kan komma åkandes.

Hade trådskaparen inte haft koll så hade cyklisten blivit påkörd, man ser ju att han väjer för mannen/kvinnan på cykel. roll

hade han haft mer koll hade han inte behövt väjja.han hade kunnat hålla ut direkt när han såg cyklisten.. en olycka händer lätt. räcker med en vindpust från bilen så vinglar cyklisten. i sådana situationer får man inte låta ilskan styra.

nu tycker ja inte heller om cyklister men man måste låta förnyftet få en syl i vädret...

carnageman Rallyförare
13 november 2011 · 1 075 Inlägg

Jag såg cyklisten i samma ögonblick som jag väjde, hon kom ut bakom en bil, skymdes av A-stolpen i min bil... Ansåg att korsningen var säker då en bil stod snällt och väntade, tittade i stället på andra faror, övergångsstället efter korsningen och framåt, sen i sista sekund ser jag en cyklist i vitögat som vinglar ut från parkeringen rätt ut i gatan.
Jag har kört rally från att jag var 18 och är nu 30, kört 120.000mil i trafik...
...Den som säger att jag inte skulle ha koll vet inte vad den snackar om!

Jag höll upp handen och gestikulerade 3cm mellan tummen och pekfingret och sa till tanten:
- Så här nära var det, fattar du så här nära var det!! i bästa fall hade du fått rulla tvåhjuling resten av ditt liv och i värsta fall hade du blivit hämtad av en likbil! Ni cyklister värderar inte era liv högt!

Och tanten svarade: Jag vet, jag vet, förlåt...

Sen gick jag tillbaks till bilen.

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
carnageman Rallyförare
13 november 2011 · 1 075 Inlägg

Jag kollade i backspegeln före jag hoppade ut......, Syns på filmen oxå att det inte kom några bilar i den filen...

_budde_ skrev:
korkat av cyklisten. men du va ju inte smartare än han. du stannade hoppade ur o lämnade dörren öppen. synd att ingen klippte dörren. den va de inget självmordsförsök, försök ha lite mer koll när du kör. speciellt i korsningar. man vet inte va de e för stolle som kan komma åkandes.

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
carnageman Rallyförare
13 november 2011 · 1 075 Inlägg

Gjorde en SLOWMOTION version så den som inte tyckte det var nära kan tänka om:
http://www.garaget.org/video/113153

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
slowSwede
14 november 2011 · 223 Inlägg

Även cyklister och fotgängare kan ju missa saker i trafiken, hon tänkte väl på ngt annat.
Har du kört 120' mil så vet du själv att man drömmer sig bort ibland, speciellt på sträckor som man kör ofta.

Livet är inte perfekt och inte heller trafiken, kör vidare och var glad att du inte fick en tant på samvetet!

BMW 335 (2007)
carnageman Rallyförare
14 november 2011 · 1 075 Inlägg

slowSwede skrev:
Livet är inte perfekt och inte heller trafiken, kör vidare och var glad att du inte fick en tant på samvetet!

Det är jag, hade inte varit kul även fast det var hennes fel...

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang