Fräscha upp gamle polon ;) lackering rost lagning och mycket mycket mer !! (långtids projekt)

Polon !
  • 27 Följare
  • 83 054 Visningar
  • Projektet avslutat 13 augusti 2013
Golfen89
21 mars 2012 ·

Catovic skrev:
haha tack golfen89 nee men ja lackar bara med rostskyddande big_smile så det är typ brunt men fan dö nice när det torkat yikes vill nästan slipa ner blen och lacka den i den färgen för att mattsvart blir skitig på 3 sek yikes är det inte så ? tack tack lycka till själv med lacken o allt du håller på med big_smile

smuttsig blir den men lättaste o snällaste färgen o lacka med tongue man får inte de ojämna i lacken även om du står 10 min på en fläck och 2 sekunder på resten av bilen tongue så de e mild färg o leka med ^^
men förstår precis vad du menar, den blir skitig aaaaas fort om de e typ regn, snö eller något sådant. Men om man precis tvättat den o kör i fint väder så tar de ett tag ^^

Catovic
21 mars 2012 · 405 Inlägg

jasså nää men vet ej hur ja ska ha det vad tycker du matt brun ellet mattsvart big_smile grejen är att ja hatar när en bil är smutsig hahah

Audi A4 B8 "Marshmallow" (2009)
Golfen89
22 mars 2012 ·

Catovic skrev:
jasså nää men vet ej hur ja ska ha det vad tycker du matt brun ellet mattsvart big_smile grejen är att ja hatar när en bil är smutsig hahah

ja du. bra fråga yikes jag tycker du ska prova mattbrun faktiskt big_smile på typ en framskärm smile för o se va du tycker om en stor yta av de. annars är de bara o ta mattsvart. finns mattgrå med smile

Catovic
23 mars 2012 · 405 Inlägg

haha gjorde det någon dag sen men den tog slut lacken men kan visa tog faktiskt kort då med big_smile

Audi A4 B8 "Marshmallow" (2009)
Catovic
23 mars 2012 · 405 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/135/134825/134825-c7b3f11ed9cc75e88b432acd9a31ebac.jpg
gött nya plåtar big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/135/134825/134825-65f9264303450594007ed1ec18e4397d.jpg
tycker det ggör en stor skillnad med nya plåtar ! men dem kmr på när skiten är lackad big_smile

Audi A4 B8 "Marshmallow" (2009)
Catovic
23 mars 2012 · 405 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/135/134825/134825-ca4bff24f45bb271a95c9937a13fc845.jpg
testa detta brunt big_smile va tycks ?

https://www1.garaget.org/gallery/images/135/134825/134825-e8cbb1d616c4e30ffefe34bf62da34fc.jpg
ffde ej torkad färg men orkade ej vänta detta är bara ett lager så inte helt klar kmr bli goare wink den eller matt svart ?

Audi A4 B8 "Marshmallow" (2009)
eFranky
24 mars 2012 · 112 Inlägg

Brunt eller matt röd hade nog blivit riktigt najs smile

Passat 1.8T -02 -- "Daily Driven"
dawwe ...has left the building...
24 mars 2012 · 4 474 Inlägg

O hur är hållbarheten på 1-komponents "matt lack"? Risken är väl den att skiten trillar bort/flagnar/vitnar? Sen måste man matta ner ytan innan "lackering", om det nu skall sitta kvar. Jag skulle kört på riktiga lackprylar, dvs "vanlig billack plus matt klarlack".

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Catovic
24 mars 2012 · 405 Inlägg

tackar tackar eXist3nZ blir nog bra wink


Jo men de klart dawwe alltid bättre med 2 komp men denna lack är typ rostskyddande så den har inte blekt än eller något men de klart den gör det i längden ja slipade innan ja lacka men få se hur jag gör sen wink går det att köpa mattlack på burk ? alltså klarlack men matt ? och om det nu går var finns den ?

Audi A4 B8 "Marshmallow" (2009)
Golfen89
25 mars 2012 ·

min mattsvarta bättringsfärg flagnar BARA DÄR jag ..fuskat med o slipa yikes kan ta kort vart på min bil men det är på plasten men plåten sitter den 100% fast på. Inte blekt eller något. smile syns rätt där jag: inte slipat eller där ja spraya för lite smile

jag tycker du ska köra den bruna Catovic big_smile kan bli jävligt coolt!! Smart att du tog på framskärmen smile som jag skrev big_smile då ser du bättre och även där man lättast kan "kladda". men ja tycker du ska köra på den färgen. lär nog bli hel grymt!!!

Golfen89
25 mars 2012 ·

jag tycker ärligt på gamla bilar som våra catovic, kan man använda biltema färg. yikes det har inte flagnat någonstans som sagt på plåten. bara som sagt där jag inte slipat eller ja våtslipat eller man nu vill kalla de smile jag har ändå lackat när de vart +5 i garaget yikes funkar fint fint smile Man behöver inte lägga 100000 tals tusen kr bara för man vill "kladda eller leka" med bilen tongue tycker man kan köra billig stil om den ändå inte ska ställas ut på elmia eller så tongue kan väll bli kul o ställa ut en biltema färgad bil med hahaa

Catovic
25 mars 2012 · 405 Inlägg

exxxakt ! de så jag med har tänkt ! det med lacken visst släpper det lite här o där ba kladda på lite till men vettefan hur han kmr bli i den lacken haha matt brun haha men ah kan la alltid testa och se hur det ser ut men tänker precis som du orka lägga ner stora summor pengar på en polo som är halvt död haha de orkar jag seriöst inte big_smile har min a6a jag lägger ner pengar på men gö så ta kort där de släppt osv big_smile

Audi A4 B8 "Marshmallow" (2009)
Golfen89
25 mars 2012 ·

Catovic skrev:
exxxakt ! de så jag med har tänkt ! det med lacken visst släpper det lite här o där ba kladda på lite till men vettefan hur han kmr bli i den lacken haha matt brun haha men ah kan la alltid testa och se hur det ser ut men tänker precis som du orka lägga ner stora summor pengar på en polo som är halvt död haha de orkar jag seriöst inte big_smile har min a6a jag lägger ner pengar på men gö så ta kort där de släppt osv big_smile

ja håller me dig big_smile jag köpte min golf för o ha något o köra o "lära mig mer på". Inte för ja lärt mig något hahaha tongue men något man kan roa sig med. Ingen sådär Supra eller Skyline man direkt målar om eller Audi tt. utan en gammal golf på typ 17 år hahaha tongue  Men ja tror din blir hel cooool i den bruna big_smile ja tycker du ska satsa på den. Skit i klarlacken, den blir bara som vanlig färg då, du vet glansig. Jag gillar den där matta färgen o då aldrig haft direkt någon klarlack, bara på inredningen för de ska hålla smile men de e en sak tongue

men kör på fan big_smile ha kul!! Själv målar ja om huven och vingen som ska på wink

Catovic
25 mars 2012 · 405 Inlägg

hahah ja men de klart så ja tänkt med men just den lilla ytan ser döö nice ut men tror fan det blir bruna matta kan bli coolt big_smile nää klarlack hade ja inte haft på en matt lack utan tänkte mer om ja lacka blank så ja kan lacka med mattklarlack haha big_smile men ska till biltema o köpa ett par burkar så ja kan lacka han imorgon yikes men det är sjukt mycket att göra på bilen hittade 2 hål under skiten så måste laga dem och lite annat sad de så suuurt !

Audi A4 B8 "Marshmallow" (2009)
Golfen89
25 mars 2012 ·

Catovic skrev:
hahah ja men de klart så ja tänkt med men just den lilla ytan ser döö nice ut men tror fan det blir bruna matta kan bli coolt big_smile nää klarlack hade ja inte haft på en matt lack utan tänkte mer om ja lacka blank så ja kan lacka med mattklarlack haha big_smile men ska till biltema o köpa ett par burkar så ja kan lacka han imorgon yikes men det är sjukt mycket att göra på bilen hittade 2 hål under skiten så måste laga dem och lite annat sad de så suuurt !

tråkigt sad hoppas de löser sig!! Rostskydda så mycke du kan under bilen inför vintern sedan tongue smarta tips sådär. Själv grubbla man på vilken av alla silikon man ska limma med för vingen mot bilen big_smile haha. Om du ska till biltema nu närmate dagarna får du gärna se om du ser mattgrå färg.. kan vara primer till bättrningsfärg till hobbyfärg. smile o bara skriva vad de kostar o så smile

Catovic
25 mars 2012 · 405 Inlägg

haha jaa då det kan ja la big_smile eller ska försöka glömmer av en massa hela tiden ung dement pöjk ! men du skulle ej mattvid va snyggt yikes ?

Audi A4 B8 "Marshmallow" (2009)
Golfen89
25 mars 2012 ·

Catovic skrev:
haha jaa då det kan ja la big_smile eller ska försöka glömmer av en massa hela tiden ung dement pöjk ! men du skulle ej mattvid va snyggt yikes ?

ser man verkligen om en bil e mattvit hahaha tongue?

Catovic
25 mars 2012 · 405 Inlägg

Haha Jaa då det syns la :o men få se tror det blir Nice me brunt big_smile

Audi A4 B8 "Marshmallow" (2009)
Golfen89
25 mars 2012 ·

en kul grej ja såg big_smile http://youtu.be/__WEt2XPHsY?t=3m54s

nästan den färgen du tänkte lacka me den mattbruna. inte helt men ungefär big_smile tänkte du kunde se där nästan hur hela ser ut haha

Golfen89
25 mars 2012 ·

http://youtu.be/__WEt2XPHsY?t=6m lite innan de big_smile ser du en ljus sådan haha tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang