Volvo 855 T5 ska få tllbax hedern =) Troligen slutkört :(

Volvo 855 t5 Inköptes som projektbil/pendlarbil ska lagas till bruks/originalskick å motorn är numera steg 4 trimmad =)
  • 79 Följare
  • 182 632 Visningar
  • Projektet avslutat 4 juni 2013
JimmyAndersson
6 januari 2012 · 1 679 Inlägg

fint smile
skulle också vilja komma över enbart en avskärmning smile

Volvo 244 "GLT" (1988)
Drunk A.Sörman
6 januari 2012 · 1 299 Inlägg

JimmyAndersson skrev:
fint smile
skulle också vilja komma över enbart en avskärmning smile

Ja det känns ju sådär å köpa ett filter som man inte vill ha.Men har letat som tusan efter bara avskärmningen å inte hittat något..kör ju ganska friskt efter chippningen då kan det vara bra med avskärmning big_smile

Diz3
6 januari 2012 · 173 Inlägg

Drunk skrev:

JimmyAndersson skrev:
fint smile
skulle också vilja komma över enbart en avskärmning smile

Ja det känns ju sådär å köpa ett filter som man inte vill ha.Men har letat som tusan efter bara avskärmningen å inte hittat något..kör ju ganska friskt efter chippningen då kan det vara bra med avskärmning big_smile

Autotech i trollhättan tror jag har både filter och avskärmning smile polare köpte därifrån till sin S60 smile

Projeksemster!
Nytt kommer när orken och motovationen är tillbaka! :)
Diz3
6 januari 2012 · 173 Inlägg

http://atechmotor.com/volvo/s60/24t/inl … uftfilter/ till s60 men passar säkert 855 med smile om inte får man modda lite smile

Projeksemster!
Nytt kommer när orken och motovationen är tillbaka! :)
Drunk A.Sörman
6 januari 2012 · 1 299 Inlägg

Diz3 skrev:

Drunk skrev:

JimmyAndersson skrev:
fint smile
skulle också vilja komma över enbart en avskärmning smile

Ja det känns ju sådär å köpa ett filter som man inte vill ha.Men har letat som tusan efter bara avskärmningen å inte hittat något..kör ju ganska friskt efter chippningen då kan det vara bra med avskärmning big_smile

Autotech i trollhättan tror jag har både filter och avskärmning smile polare köpte därifrån till sin S60 smile

Stämmer bra Diz3 men tyvärr så har dom bara till s60/v70n smile jo visst går det men var en hel del å göra om hade en från s60 i garaget smile

Senast redigerat av Drunk (6 januari 2012)

VD-Design
6 januari 2012 · 1 324 Inlägg

Ser riktigt bra ut det här..! Dark Olive pearl är riktigt snygg..  Jag byggde egen avskärmning.. verkar funka bra.. smile

Volvo V70 "D5" (2010)
Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
hemmafixarn
7 januari 2012 · 368 Inlägg

blir mysigt med det fjäderbenstaget under huven big_smile

Drunk A.Sörman
7 januari 2012 · 1 299 Inlägg

hemmafixarn skrev:
blir mysigt med det fjäderbenstaget under huven big_smile

Ja jag hoppas verkligen att det ska göra någon skillnad den känns ganska svajig i fram i högre hastigheter smile

hemmafixarn
7 januari 2012 · 368 Inlägg

Drunk skrev:

hemmafixarn skrev:
blir mysigt med det fjäderbenstaget under huven big_smile

Ja jag hoppas verkligen att det ska göra någon skillnad den känns ganska svajig i fram i högre hastigheter smile

blir det nog smile har ett stag i min 850 och han svajjar inte så anmärkbart i högre fart. och då är mitt inte det bästa som finns tongue

Growe Fri fart för ett fritt folk!
7 januari 2012 · 13 777 Inlägg

Drunk skrev:

JimmyAndersson skrev:
fint smile
skulle också vilja komma över enbart en avskärmning smile

Ja det känns ju sådär å köpa ett filter som man inte vill ha.Men har letat som tusan efter bara avskärmningen å inte hittat något..kör ju ganska friskt efter chippningen då kan det vara bra med avskärmning big_smile

bara att göra en egen avskärmning..men orginal fungerar utmärkt ska göra lite tester på tantens 855:a hur skillnaden är

monterade bort avskärmeningen och monterade orginal box för säkerhetskull vid bes
måste bara få ordning på laddtrycket

när vi testade för drygt 10år sen på polarns 850R så blev det skit med öppet filter

från att gå ut på varvstoppet på 5:ans växel så gjorde den inte mer än 250 med öppna filtret smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Drunk A.Sörman
7 januari 2012 · 1 299 Inlägg

Har kört med öppet filter i ganska många år å tycker det funkar bra bara man byter filter när man ska osv.
Fans en ganska bra artikel i gatbilar för ett tag sedan då man bänkade en bil med original filter å sen med öppet filter från jr.Alla som som var med å bänkade gissade på att det skulle skilja typ 1-4hk men när testet var klart gav det typ 23hk ganska bra skillnad bara med ett filter smile

Drunk A.Sörman
7 januari 2012 · 1 299 Inlägg

Har äntligen fått tummen ur idag å beställt nya sidokjolar dom dom som sitter på är spruckna på 20 olika ställen gick verkligen inte å laga skiten tongue

Dom nya
https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24935/24935-36f39780f83f1eb6c55081cfa3d4001a.jpg

Senast redigerat av Drunk (7 januari 2012)

spokenratt
8 januari 2012 · 3 860 Inlägg

Drunk skrev:
Har kört med öppet filter i ganska många år å tycker det funkar bra bara man byter filter när man ska osv.
Fans en ganska bra artikel i gatbilar för ett tag sedan då man bänkade en bil med original filter å sen med öppet filter från jr.Alla som som var med å bänkade gissade på att det skulle skilja typ 1-4hk men när testet var klart gav det typ 23hk ganska bra skillnad bara med ett filter smile

Har sett liknande mätningar, först org, sen med öppet filter, halvsat o slutligen hela vägen. Patrik på ATM hade väl siffror uppe på sin Nissan 370z om ja inte mins fel där han också bänkade med nytt avgas mm o visade på effektvinst. Men, man ska ju tänka på att det skiljer stort mellan bilmodellerna på hur mycket det verkligen ger, vissa bilar idag är ju väldigt bra optimerade redan org medans vissa inte..

Fortsätt jobba på du! Finns inte mycke annat kul och följa just nu...

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Drunk A.Sörman
8 januari 2012 · 1 299 Inlägg

spokenratt skrev:

Drunk skrev:
Har kört med öppet filter i ganska många år å tycker det funkar bra bara man byter filter när man ska osv.
Fans en ganska bra artikel i gatbilar för ett tag sedan då man bänkade en bil med original filter å sen med öppet filter från jr.Alla som som var med å bänkade gissade på att det skulle skilja typ 1-4hk men när testet var klart gav det typ 23hk ganska bra skillnad bara med ett filter smile

Har sett liknande mätningar, först org, sen med öppet filter, halvsat o slutligen hela vägen. Patrik på ATM hade väl siffror uppe på sin Nissan 370z om ja inte mins fel där han också bänkade med nytt avgas mm o visade på effektvinst. Men, man ska ju tänka på att det skiljer stort mellan bilmodellerna på hur mycket det verkligen ger, vissa bilar idag är ju väldigt bra optimerade redan org medans vissa inte..

Fortsätt jobba på du! Finns inte mycke annat kul och följa just nu...

Jo men det stämmer bra det du säger.Bilmodellerna sedan så tror ju inte jag att ja får
några 22hk i min gamla 855 hehe .Men i en del nyare bilar där luftburken kanske inte
sitter på det mest optimala stället där tror jag att det gör störts skillnad.

alltid kul att det är några som följer.Verkar som det händer väldigt lite på garaget förövrigt nu?
Men det är väll vintervilan smile

calle2jz
8 januari 2012 · 371 Inlägg

det blir otroligt gött ljud i t5orna med öppet filter smile

jocke_gronberg
8 januari 2012 · 4 586 Inlägg

lindstrome skrev:
det blir otroligt gött ljud i t5orna med öppet filter smile

Skaffa ett JT system också så blir det ändå bättre.

Senast redigerat av jocke_gronberg (8 januari 2012)

Drunk A.Sörman
8 januari 2012 · 1 299 Inlägg

jocke_gronberg skrev:

lindstrome skrev:
det blir otroligt gött ljud i t5orna med öppet filter smile

Skaffa ett JT system också så blir det ändå bättre.

Jo helsystem jt är ju rena porren för öronen.Kollade på turbos hos Maskin & bil ludvika har inte du handlat av dom
Jocke? är det nåt å ha?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
8 januari 2012 · 13 777 Inlägg

jocke_gronberg skrev:

lindstrome skrev:
det blir otroligt gött ljud i t5orna med öppet filter smile

Skaffa ett JT system också så blir det ändå bättre.

instämmer...

var ett tag sen man åkte 850turbo då min stått trasig
men bytte till mig en för en skitsumma
sitter jt dubbelutblås med bara slutljudämpare

låter så gött när det börjar varva lite smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
8 januari 2012 · 13 777 Inlägg

Drunk skrev:

jocke_gronberg skrev:

lindstrome skrev:
det blir otroligt gött ljud i t5orna med öppet filter smile

Skaffa ett JT system också så blir det ändå bättre.

Jo helsystem jt är ju rena porren för öronen.Kollade på turbos hos Maskin & bil ludvika har inte du handlat av dom
Jocke? är det nåt å ha?

skulle nog fundera på det mer än en gång

inte direkt hört så mycket posetivt om dom
dyra verkar dom vara oxå

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Drunk A.Sörman
14 januari 2012 · 1 299 Inlägg

Har varit i garaget idag skulle prova kjolarna dom passade kanon så ska bara lacka dom.Känns onödigt å sätta på dom än väntar nog till våren.

Ett annat problem är att det har börjat droppa olja.. kröp under bilen å olja ta me fan överallt förutom
Mellan växellåda å motor började lysa överallt slet bort motor kåpan å till min förvåning där är den där litern med olja som försvann föra veckan big_smile Packningen till oljelocket totalt skrot länkar en film på det.
Tur att jag har ett nytt lock på gång från Vparts smile

http://www.youtube.com/watch?v=9UH5t41N … Otlygi6oP9

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang