Jag kan inte ladda upp bilder.

ghostnicke
6 april 2012 · 4 Inlägg

jag kan inte heller ladda upp bilder. en bild fungerade utan problem sen när jag ska ladda upp resten så fungerar det inte har inte ens 10bilder inlaggade o ska bara lägga till 3 till. använder nyaste firefox och windows 7. första som sagt gick utan problem sen när jag skulle ta nästa så står den bara o tuggar. kan dock ladda upp på fb o daywviews utan problem :S

Volvo V60 "Ocean race" (2016)
SPLHell
18 april 2012 · 60 Inlägg

Kan inte heller ladda upp bilder på bilen här på garaget hmm Kör med F.fox senaste, win 7 64, rätt snabb uppkoppling, men det har inget med saken o göra i princip.

Kan ladda upp bilder på alla andra sidor där man kan ladda upp bilder, men det är bara här på garaget som det strular, den bara laddar för evigt utan resultat. Testade tom att skala ner en bild så att den inte ska vara så "stor", hjälpte inte ett dugg heller.
Misstänker att det är någonting med deras bandbredd.

chrizz Administratör
18 april 2012 · 11 783 Inlägg

SPLHell skrev:
Kan inte heller ladda upp bilder på bilen här på garaget hmm Kör med F.fox senaste, win 7 64, rätt snabb uppkoppling, men det har inget med saken o göra i princip.

Kan ladda upp bilder på alla andra sidor där man kan ladda upp bilder, men det är bara här på garaget som det strular, den bara laddar för evigt utan resultat. Testade tom att skala ner en bild så att den inte ska vara så "stor", hjälpte inte ett dugg heller.
Misstänker att det är någonting med deras bandbredd.

Jag laddade upp en bild till din nyskapade bil utan några som helst problem nu. Jag använde Windows 7 och Firefox 11.0.

Kan du maila mig *exakt* den bild du försökt ladda upp med misslyckats? Maila den till support@garaget.org

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
SPLHell
18 april 2012 · 60 Inlägg

chrizz skrev:

SPLHell skrev:
Kan inte heller ladda upp bilder på bilen här på garaget hmm Kör med F.fox senaste, win 7 64, rätt snabb uppkoppling, men det har inget med saken o göra i princip.

Kan ladda upp bilder på alla andra sidor där man kan ladda upp bilder, men det är bara här på garaget som det strular, den bara laddar för evigt utan resultat. Testade tom att skala ner en bild så att den inte ska vara så "stor", hjälpte inte ett dugg heller.
Misstänker att det är någonting med deras bandbredd.

Jag laddade upp en bild till din nyskapade bil utan några som helst problem nu. Jag använde Windows 7 och Firefox 11.0.

Kan du maila mig *exakt* den bild du försökt ladda upp med misslyckats? Maila den till support@garaget.org

Mvh

Skickade iväg 2 bilder.

chrizz Administratör
18 april 2012 · 11 783 Inlägg

SPLHell skrev:

chrizz skrev:

SPLHell skrev:
Kan inte heller ladda upp bilder på bilen här på garaget hmm Kör med F.fox senaste, win 7 64, rätt snabb uppkoppling, men det har inget med saken o göra i princip.

Kan ladda upp bilder på alla andra sidor där man kan ladda upp bilder, men det är bara här på garaget som det strular, den bara laddar för evigt utan resultat. Testade tom att skala ner en bild så att den inte ska vara så "stor", hjälpte inte ett dugg heller.
Misstänker att det är någonting med deras bandbredd.

Jag laddade upp en bild till din nyskapade bil utan några som helst problem nu. Jag använde Windows 7 och Firefox 11.0.

Kan du maila mig *exakt* den bild du försökt ladda upp med misslyckats? Maila den till support@garaget.org

Mvh

Skickade iväg 2 bilder.

De gick utmärkt att ladda upp. Du har ingen adblocker eller något annat som förstör koden på sajten då? Sånt brukar kunna ställa till det.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
SPLHell
18 april 2012 · 60 Inlägg

chrizz skrev:

SPLHell skrev:

chrizz skrev:
Jag laddade upp en bild till din nyskapade bil utan några som helst problem nu. Jag använde Windows 7 och Firefox 11.0.

Kan du maila mig *exakt* den bild du försökt ladda upp med misslyckats? Maila den till support@garaget.org

Mvh

Skickade iväg 2 bilder.

De gick utmärkt att ladda upp. Du har ingen adblocker eller något annat som förstör koden på sajten då? Sånt brukar kunna ställa till det.

Tack såg bilderna!

Hmm, inte vad jag kommer på just nu iaf. Jag kan kolla inställningarna i norton ifall det är nått skumt med firefox där (tror inte dock att det är det).

Får jag ha kvar bilderna?

Senast redigerat av SPLHell (18 april 2012)

chrizz Administratör
19 april 2012 · 11 783 Inlägg

SPLHell skrev:

chrizz skrev:

SPLHell skrev:

Skickade iväg 2 bilder.

De gick utmärkt att ladda upp. Du har ingen adblocker eller något annat som förstör koden på sajten då? Sånt brukar kunna ställa till det.

Tack såg bilderna!

Hmm, inte vad jag kommer på just nu iaf. Jag kan kolla inställningarna i norton ifall det är nått skumt med firefox där (tror inte dock att det är det).

Får jag ha kvar bilderna?

Det är dina bilder så du gör som du vill, men jag föreslår att du försöker lösa problemet iallafall så du kan ladda upp själv. Det låter helt klart som att något hos dig stör uppladdningsfunktionen. Adblockers t.ex. har en tendens att pajja sidan då de ändrar i koden, och utan att veta exakt vad de ändrar så kan de ta bort kod som behövs och då slutar saker och ting fungera. Norton kan jag tänka mig också kan ställa till något. Prova stänga av det helt och se om det löser det, funkar det så kan du slå på igen och sen stänga av delar av Norton tills du hittar just det som stör.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
SPLHell
19 april 2012 · 60 Inlägg

chrizz skrev:

SPLHell skrev:

chrizz skrev:

De gick utmärkt att ladda upp. Du har ingen adblocker eller något annat som förstör koden på sajten då? Sånt brukar kunna ställa till det.

Tack såg bilderna!

Hmm, inte vad jag kommer på just nu iaf. Jag kan kolla inställningarna i norton ifall det är nått skumt med firefox där (tror inte dock att det är det).

Får jag ha kvar bilderna?

Det är dina bilder så du gör som du vill, men jag föreslår att du försöker lösa problemet iallafall så du kan ladda upp själv. Det låter helt klart som att något hos dig stör uppladdningsfunktionen. Adblockers t.ex. har en tendens att pajja sidan då de ändrar i koden, och utan att veta exakt vad de ändrar så kan de ta bort kod som behövs och då slutar saker och ting fungera. Norton kan jag tänka mig också kan ställa till något. Prova stänga av det helt och se om det löser det, funkar det så kan du slå på igen och sen stänga av delar av Norton tills du hittar just det som stör.

Okej jag ska försöka o se om det skulle nu vara något hos mig.

Tack iaf!

marbling
25 april 2012 · 781 Inlägg

Skapade en ny bil häromkvällen o la in bilder utan problem.Men när jag skulle lägga in fler igår kväll så gick det inte.Provat igen idag men det står bara o laddar upp utan o färda..

mvh/Christer.

Volvo XC90 V8 "Executive Edition" (2005)
Volvo 1800ES "1800ES" (1973)
Volvo 780 "Lussuoso" (1987)
chrizz Administratör
25 april 2012 · 11 783 Inlägg

marbling skrev:
Skapade en ny bil häromkvällen o la in bilder utan problem.Men när jag skulle lägga in fler igår kväll så gick det inte.Provat igen idag men det står bara o laddar upp utan o färda..

mvh/Christer.

Den vanliga frågan då; vilken webbläsare använder du?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
marbling
25 april 2012 · 781 Inlägg

Firefox

Opel GT "Sportcoupen" (1970)
Volvo 1800ES "1800ES" (1973)
Volvo XC90 V8 "Executive Edition" (2005)
chrizz Administratör
25 april 2012 · 11 783 Inlägg

marbling skrev:
Firefox

Version?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
marbling
25 april 2012 · 781 Inlägg

Hmm..tror jag har 11.0big_smile

Volvo XC90 V8 "Executive Edition" (2005)
Volvo 780 "Lussuoso" (1987)
Volvo 1800ES "1800ES" (1973)
marbling
6 maj 2012 · 781 Inlägg

Fortfarande problem!..lade precis in ny bild på min Opel.=Inga problem.Provade sedan att lägga in en på min Volvo,men nej!

Varför strular bara ena bilen!?Volvon har krånglat sedan jag skapade den?...Tacksam för snabb hjälp.Helt omöjligt o uppdatera Volvon...

chrizz Administratör
7 maj 2012 · 11 783 Inlägg

marbling skrev:
Fortfarande problem!..lade precis in ny bild på min Opel.=Inga problem.Provade sedan att lägga in en på min Volvo,men nej!

Varför strular bara ena bilen!?Volvon har krånglat sedan jag skapade den?...Tacksam för snabb hjälp.Helt omöjligt o uppdatera Volvon...

Olika bilder kanske, olika kameror? Prova lägg upp samma bild som du misslyckas med på Volvon på Opeln istället. Det ska verkligen inte vara någon skillnad så sätt.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
marbling
7 maj 2012 · 781 Inlägg

Samma kamera,samma typ av bild.Väldigt konstigt.Ska testa igen senare.....

NoFantasy Garaget Anhängare!
12 mars 2013 · 2 068 Inlägg

Samma problem här med! när jag försöker ladda upp bild på min tråd. då blir det inte som vanligt att det kommer upp en text på tråden ( bilden är omgjord)

Det händer inte nu, bilden hamnar i mitt album bara. men inte på tråden..
Explorer

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått
Volvo 740 (1988)
Volvo 740 "Busbilen T-E" (1988)
marbling
13 mars 2013 · 781 Inlägg

Jag gav upp...Har dubbla webbläsare.Laddar upp bilder till min GT via Firefox,men när jag ska lägga in bilder på min Volvo,måste jag hoppa över till Explorer.Fattar inte varför,men då funkar det.Inte annars.

chrizz Administratör
13 mars 2013 · 11 783 Inlägg

NoFantasy skrev:
Samma problem här med! när jag försöker ladda upp bild på min tråd. då blir det inte som vanligt att det kommer upp en text på tråden ( bilden är omgjord)

Det händer inte nu, bilden hamnar i mitt album bara. men inte på tråden..
Explorer

Vilken tråd exakt, och vilken bild exakt? Ladda upp en bild i tråden med andra ord, och skicka inlägget, länka sen till inlägget ifråga här så får jag se exakt hur det blev.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
13 mars 2013 · 11 783 Inlägg

marbling skrev:
Jag gav upp...Har dubbla webbläsare.Laddar upp bilder till min GT via Firefox,men när jag ska lägga in bilder på min Volvo,måste jag hoppa över till Explorer.Fattar inte varför,men då funkar det.Inte annars.

Det där låter oerhört märkligt. Vi utvecklar primärt i Firefox och Chrome nämligen och sajten ska fungera bäst i dessa webbläsare. Har du möjligen några extensions i Firefox som kan störa? Adblocker eller något annat som ändrar i innehållet på sajten? Sånt kan förstöra funktionaliteten nämnligen, de kan blockera kod de tror är för annonser när de i själva verket behövs för att sajten ska fungera korrekt.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang