Montera laddtrycksmätare på 940 ltt

_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
28 november 2011 · 2 390 Inlägg

TobiasAndersen skrev:
Hoppas det inte låg sarkasm där smile

Ja det gör jag, vet att jag borde lägga pengar på en riktig, men just nu funkar det bra tycker jag...

Duger med en fulltrycks wg om du ska ladda 0.5-0.6. dom kostar inte många kronor tongue

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
TobiasAndersen
28 november 2011 · 121 Inlägg

tror det blir ladda 0.8 nånstans om det blir chip tongue därför jag inte vill köpa nått som inte går att ändra på tongue

Ta en sväng förbi mitt 855-projekt och säg vad du tycker HÄR!
Subaru Impreza STi "Soundmachine" (2003)
_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
28 november 2011 · 2 390 Inlägg

du tänker så du, hade wg som bara låg som du kunde fått gratis. Men synd att ja kasta den sad

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
TobiasAndersen
28 november 2011 · 121 Inlägg

ah den hade jag fan kunna tagit sad

Ta en sväng förbi mitt 855-projekt och säg vad du tycker HÄR!
Subaru Impreza STi "Soundmachine" (2003)
_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
28 november 2011 · 2 390 Inlägg

Då hade du laddat 0.55 om ja inte minns fel. utan t-kors oxå wink

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
Retepoj
30 november 2011 · 664 Inlägg

Laddar 0,95 med ltt wg, funkar fin fint smile

_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
30 november 2011 · 2 390 Inlägg

Går att ladda mer om man vill. Men t-kors suger ********* tycker jag. Skenladdar och har sig. så ska man ladda runt 0.5-0.6 kan man köra FTT wg så slipper man t- kors tongue

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
TobiasAndersen
1 december 2011 · 121 Inlägg

Om jag pillar på ett till t-kors vad ligger laddet på då? vill att den ska gå så bra som möjligt utan att behöva oroa mig för motorhaveri

Ta en sväng förbi mitt 855-projekt och säg vad du tycker HÄR!
Subaru Impreza STi "Soundmachine" (2003)
_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
1 december 2011 · 2 390 Inlägg

TobiasAndersen skrev:
Om jag pillar på ett till t-kors vad ligger laddet på då? vill att den ska gå så bra som möjligt utan att behöva oroa mig för motorhaveri

så fort du kör med t-kors borde du vara orolig. Hur har du gjort nu?.. ett k-kors med en slang eller? är slangen strypt på nått sätt?

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
Mack Forum- och sitemoderator
1 december 2011 · 26 180 Inlägg

TobiasAndersen skrev:
Om jag pillar på ett till t-kors vad ligger laddet på då? vill att den ska gå så bra som möjligt utan att behöva oroa mig för motorhaveri

Läste du förra inlägget?

Men t-kors suger ********* tycker jag. Skenladdar och har sig. så ska man ladda runt 0.5-0.6 kan man köra FTT wg så slipper man t- kors

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
jimmzzan
1 december 2011 · 1 168 Inlägg

TobiasAndersen skrev:
Om jag pillar på ett till t-kors vad ligger laddet på då? vill att den ska gå så bra som möjligt utan att behöva oroa mig för motorhaveri

Asså, lite såhära är det. ett tkors finns i olika storlekar, innediameter i hålet osv.
Ett enkelt knep, borra upp ditt t kors så det blir hyffsat stort (lite egen känsla för detta) så trycker du på t korset på WG slangen, sen tar du en lång slang på den 3dje nippeln. sen testkör du. vill du ha mer ladd? klipp av slangen lite då. kör-klipp tills du är nöjd.
Sen är det en 940 grabbar, vi snackar inte 100 000:- bilar.

Mack Forum- och sitemoderator
1 december 2011 · 26 180 Inlägg

jimmzzan skrev:

TobiasAndersen skrev:
Om jag pillar på ett till t-kors vad ligger laddet på då? vill att den ska gå så bra som möjligt utan att behöva oroa mig för motorhaveri

Asså, lite såhära är det. ett tkors finns i olika storlekar, innediameter i hålet osv.
Ett enkelt knep, borra upp ditt t kors så det blir hyffsat stort (lite egen känsla för detta) så trycker du på t korset på WG slangen, sen tar du en lång slang på den 3dje nippeln. sen testkör du. vill du ha mer ladd? klipp av slangen lite då. kör-klipp tills du är nöjd.
Sen är det en 940 grabbar, vi snackar inte 100 000:- bilar.

Sen finns det dem som ser ett värde i bilen oavsett om det är en Volvo eller BMW, "grabben"..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
jimmzzan
1 december 2011 · 1 168 Inlägg

AirOne skrev:

jimmzzan skrev:

TobiasAndersen skrev:
Om jag pillar på ett till t-kors vad ligger laddet på då? vill att den ska gå så bra som möjligt utan att behöva oroa mig för motorhaveri

Asså, lite såhära är det. ett tkors finns i olika storlekar, innediameter i hålet osv.
Ett enkelt knep, borra upp ditt t kors så det blir hyffsat stort (lite egen känsla för detta) så trycker du på t korset på WG slangen, sen tar du en lång slang på den 3dje nippeln. sen testkör du. vill du ha mer ladd? klipp av slangen lite då. kör-klipp tills du är nöjd.
Sen är det en 940 grabbar, vi snackar inte 100 000:- bilar.

Sen finns det dem som ser ett värde i bilen oavsett om det är en Volvo eller BMW, "grabben"..

Menar mer att reservdelarna (block turbo diversse motordelar) får man nästan kasta efter folk.
På facebook köp/sälj så slänger dom ju iväg motorblock komplett utan turbo och generator osv för 5-1000kr ju.
Det är inga dyra bilar, tycker ett t kors med lite inställningar så man får önskat ladd funkar bra på en 940 med så simpel motorstyrning osv.

Mack Forum- och sitemoderator
1 december 2011 · 26 180 Inlägg

jimmzzan skrev:

AirOne skrev:

jimmzzan skrev:

Asså, lite såhära är det. ett tkors finns i olika storlekar, innediameter i hålet osv.
Ett enkelt knep, borra upp ditt t kors så det blir hyffsat stort (lite egen känsla för detta) så trycker du på t korset på WG slangen, sen tar du en lång slang på den 3dje nippeln. sen testkör du. vill du ha mer ladd? klipp av slangen lite då. kör-klipp tills du är nöjd.
Sen är det en 940 grabbar, vi snackar inte 100 000:- bilar.

Sen finns det dem som ser ett värde i bilen oavsett om det är en Volvo eller BMW, "grabben"..

Menar mer att reservdelarna (block turbo diversse motordelar) får man nästan kasta efter folk.
På facebook köp/sälj så slänger dom ju iväg motorblock komplett utan turbo och generator osv för 5-1000kr ju.
Det är inga dyra bilar, tycker ett t kors med lite inställningar så man får önskat ladd funkar bra på en 940 med så simpel motorstyrning osv.

Beror på i vilket läge/liv man lever i.
Förstår dock vad du menar, så här i efterhand när du skrev det sistnämnda.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Ujjujj
26 februari 2012 · 72 Inlägg

ist för t-kors finns en annan budgetlösning som jag fattat som ska va bättre. på wg locket (vet ej exakt för inte gjort själv än) kan man sätta brickor alt muttrar imellan för då får man högre laddtryck. smile kostar ju inte många kronor då wink

aqulio
26 februari 2012 · 1 146 Inlägg

när jag körde med t-kors så laddade jag runt 0,7 bar utan den skulle börja spika med original  ltt wg
men ska byta till FTT wg och slippa köra t-kors...

jimmzzan
26 februari 2012 · 1 168 Inlägg

rangen91 skrev:
ist för t-kors finns en annan budgetlösning som jag fattat som ska va bättre. på wg locket (vet ej exakt för inte gjort själv än) kan man sätta brickor alt muttrar imellan för då får man högre laddtryck. smile kostar ju inte många kronor då wink

Ja det är en "smart" lösning om man stenvägrar en ny wastgate! smile
Du skruvar loss wastgaten, och sätter dit 1-3brickor imellan wastegaten och turbon i bulthålen. dvs du spacerar ut wastegaten!

Ujjujj
26 februari 2012 · 72 Inlägg

jimmzzan skrev:

rangen91 skrev:
ist för t-kors finns en annan budgetlösning som jag fattat som ska va bättre. på wg locket (vet ej exakt för inte gjort själv än) kan man sätta brickor alt muttrar imellan för då får man högre laddtryck. smile kostar ju inte många kronor då wink

Ja det är en "smart" lösning om man stenvägrar en ny wastgate! smile
Du skruvar loss wastgaten, och sätter dit 1-3brickor imellan wastegaten och turbon i bulthålen. dvs du spacerar ut wastegaten!

precis smile ja köpa ny är ju alltid bättre men tror iaf att det är bättre än t-kors om man nu ska göra budget tongue
hur blir det om man skaffar annan wg med hur tidigt laddet kommer. ltt har ju tidigare ladd och det är ju riktigt bra  smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang