Bmw 540 e34, kontakt eller slangvärmare?

Sjoberg_W
28 november 2011 · 141 Inlägg

Tänkte montera motorvärmare i min bmw 540i e34 -95

Men kollade på defas kontaktvärmare och det slutade allt som allt på typ 4000kr utan montering och kupevärmare..

Så fungerar det alls med slangvärmare på v8an? eller är det bara leva med att punga ut en bra bit över 4 lök för att kunna köra med bilen i vinter?

Mvh
William

Sjoberg_W
29 november 2011 · 141 Inlägg

Ingen som vet?

Germax
29 november 2011 · 12 086 Inlägg

Jag är dålig på motorvärmare, bättre på E34 540 smile

Spontant skulle jag säga att det är rätt trångt att få dit en kontaktvärmare. Kompletterar man slangvärmaren med en cirkulationspump borde det väl fungera?

Sjoberg_W
29 november 2011 · 141 Inlägg

JapMax skrev:
Jag är dålig på motorvärmare, bättre på E34 540 smile

Spontant skulle jag säga att det är rätt trångt att få dit en kontaktvärmare. Kompletterar man slangvärmaren med en cirkulationspump borde det väl fungera?

Jo vet att det är trångt, och man ska ju ha en kontaktvärmare på varje sida av motorn, känns ganska besvärligt! Därför jag undrade om annan lösning smile

Germax
30 november 2011 · 12 086 Inlägg

Att få dit en kontaktvärmare på vänstersidan kan du glömma smile

Inte allt för några 540 såldes med bensinvärmare, kolla med någon skrot om du kan köpa något sådant. Helt klart det bästa, troligen inte billigast dock.

Tjaarnlund
1 december 2011 · 65 Inlägg

Har slangvärmare på min 530. Tror att det blir lättast att sätta dit en sån..

Fredrik Tjärnlund!
Skoda Octavia RS -02
BMW 530 -93
MB 200E -92
Volvo V70 (2007)
Sjoberg_W
1 december 2011 · 141 Inlägg

JapMax skrev:
Att få dit en kontaktvärmare på vänstersidan kan du glömma smile

Inte allt för några 540 såldes med bensinvärmare, kolla med någon skrot om du kan köpa något sådant. Helt klart det bästa, troligen inte billigast dock.

Det är ju många som monterat så men nog är det besvärligt alltid, den under grenröret ska tydligen vara värst wink Ska kolla upp det!

Sjoberg_W
1 december 2011 · 141 Inlägg

xender skrev:
Har slangvärmare på min 530. Tror att det blir lättast att sätta dit en sån..

Okej! fungerar det bra? vet du något om vart den sitter monterad osv?

Sjoberg_W
1 december 2011 · 141 Inlägg

ph 500 här kanske?

http://www.calix.se/consumer/index.asp?lang=SE

Undra vad en sån går loss på... Behöver ju inte nån extrem motorvärmare men så bilen startar om den står ute iallafall!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang