S80 T6, "Version nr 2" Bilen är bortbytt mot en Breddad Volvo 850!

köpte bilen när jag var 16,därefter bestämde jag mig för att göra något lite speciellt med den tills jag blev 18! lägg gärna en kommentar om det är något du gillar eller ogillar! :)
  • 69 Följare
  • 206 727 Visningar
  • Uppdaterades senast 5 augusti 2012
Danne_1977
4 maj 2012 · 3 292 Inlägg

julles skrev:
va.. en ny volvo modell XC80??

Japp... XC80 är coola grejer det.. big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
linuseek
4 maj 2012 · 411 Inlägg

haha, med tanke på "kostar att ligga på topp" vet inte ja.. inte något kul de där egentligen wink men men.. får väll skylla mig själv när jag köper en sån bil, smile och ja, xc80 vare ja smile

kannebanne
4 maj 2012 · 2 046 Inlägg

linuseek skrev:
haha, med tanke på "kostar att ligga på topp" vet inte ja.. inte något kul de där egentligen wink men men.. får väll skylla mig själv när jag köper en sån bil, smile och ja, xc80 vare ja smile

Köp en s6a så ligger du mer på "topp" wink

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
linuseek
4 maj 2012 · 411 Inlägg

kannebanne skrev:

linuseek skrev:
haha, med tanke på "kostar att ligga på topp" vet inte ja.. inte något kul de där egentligen wink men men.. får väll skylla mig själv när jag köper en sån bil, smile och ja, xc80 vare ja smile

Köp en s6a så ligger du mer på "topp" wink

näru! blir en diesel nästa bil wink

Danne_1977
5 maj 2012 · 3 292 Inlägg

linuseek skrev:
haha, med tanke på "kostar att ligga på topp" vet inte ja.. inte något kul de där egentligen wink men men.. får väll skylla mig själv när jag köper en sån bil, smile och ja, xc80 vare ja smile

Ja det där är inget jag skulle vilja uppleva iaf, speciellt inte med dagens bensinpriser och det faktum att du har den bil du har.. sad  men men..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Danne_1977
5 maj 2012 · 3 292 Inlägg

linuseek skrev:

kannebanne skrev:

linuseek skrev:
haha, med tanke på "kostar att ligga på topp" vet inte ja.. inte något kul de där egentligen wink men men.. får väll skylla mig själv när jag köper en sån bil, smile och ja, xc80 vare ja smile

Köp en s6a så ligger du mer på "topp" wink

näru! blir en diesel nästa bil wink

Låter som en bra idé... Volvo D5 är ett bra alternativ.. bra går dom åxå.. big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
kannebanne
5 maj 2012 · 2 046 Inlägg

Danne_1977 skrev:

linuseek skrev:

kannebanne skrev:

Köp en s6a så ligger du mer på "topp" wink

näru! blir en diesel nästa bil wink

Låter som en bra idé... Volvo D5 är ett bra alternativ.. bra går dom åxå.. big_smile

eller en audi diesel? cool

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
tomaseek
5 maj 2012 · 243 Inlägg

Den bensin förbrukningen har du ju inte om du börjar köra långsträckor, nu är de ju bara inne i samhället.

Angeland
5 maj 2012 · 245 Inlägg

Jag kom aldrig under 1.4L/milen med min T6:a med 20" Det var inte värt det så jag sålde den.

S.v.r
Danne_1977
5 maj 2012 · 3 292 Inlägg

kannebanne skrev:

Danne_1977 skrev:

linuseek skrev:

näru! blir en diesel nästa bil wink

Låter som en bra idé... Volvo D5 är ett bra alternativ.. bra går dom åxå.. big_smile

eller en audi diesel? cool

Jag tänkte åxå köpa en Audi diesel innan jag köpte min V70 men till saken är den att dom är plastigare och känns inte lika robusta som V70 gör, samt att jag ville ha en bild med pulver i motorn utan att måsta vråltrimma osv osv, bara stolarna i volvo och audi skiljer sig enormt mycket.. har alltid tyckt att Audi varit en plastig bil.. och tänker du på 2,5Tdi V6 så är du nog helt fel ute, mycket på dom motorerna som verkligen inte är bra och som kostar skjortan att åtgärda, och törstiga är dom åxå..

Testa och kör tex en Volvo med D5 i och Automat, troligen kommer du gilla den mycket.. big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
linuseek
5 maj 2012 · 411 Inlägg

Hehe, ska nog ha en Volvo d5.a nästa bil ja smile gillar Volvo, så kan ju inte gå ifrån de sen så är det så mycket dyrare reservdelar till tyska bilar.. Och på tal om bränsleförbrukningen, så har jag haft den nere i 1.2/mil i medel så nu under vintern har jag ju haft den i vinterförvaribg och bara kört mindre sträckor så därför den ligger så högt så inte kul ändå wink

GustavssonF
5 maj 2012 · 74 Inlägg

vänder du på avgasklämman så inte bultarna blir neråt så syns dom inte like lätt smile riktig fin bil!

Volvo 740 "Wermland" (1988)
Cgee ohshit
5 maj 2012 · 1 285 Inlägg

Blir snyggt linus! smile

The löwer class.
Lexus LS430 "President" (2004)
Diz3
5 maj 2012 · 173 Inlägg

Riktigt nice! Angående fälgarna så tycker jag advanti Vulkan i 20". det hade varit sjukt fett!! smile

Projeksemster!
Nytt kommer när orken och motovationen är tillbaka! :)
Danne_1977
5 maj 2012 · 3 292 Inlägg

linuseek skrev:
Hehe, ska nog ha en Volvo d5.a nästa bil ja smile gillar Volvo, så kan ju inte gå ifrån de sen så är det så mycket dyrare reservdelar till tyska bilar.. Och på tal om bränsleförbrukningen, så har jag haft den nere i 1.2/mil i medel så nu under vintern har jag ju haft den i vinterförvaribg och bara kört mindre sträckor så därför den ligger så högt så inte kul ändå wink

Ja det är klart.. men för mig som nästan alltid kört diesel så låter 1.2 väldigt mycket, blandad körning ligger nog min på ca 0,65 tror jag, landsväg på asfalt och sommardäck runt 0,50-0,55 ungefär, inte mer än så iaf om man kör som folk...

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Danne_1977
5 maj 2012 · 3 292 Inlägg

GustavssonF skrev:
vänder du på avgasklämman så inte bultarna blir neråt så syns dom inte like lätt smile riktig fin bil!

Och om man vänder på den så slipper man riskera att det skrapar i och så gängorna pajjar och den inte går att skruva lös mer.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
linuseek
6 maj 2012 · 411 Inlägg

Var längesen det var så aktivt här, hehe kul! Och klämman får jag nog vända på ja, lite tråkigt när den syns wink roligt att höra alla positiva kommentarer :)ni som gillar den får ju gärna lägga en röst på den också wink hehe

linuseek
16 maj 2012 · 411 Inlägg

1 år som jag haft bilen nu, och 1 och en halv vecka kvar tills jag fyller. väntar fruktansvärt mycket på teori och uppkörning.. har inte hänt så mycket med bilen nu därför de är dåligt med updates..

linuseek
20 maj 2012 · 411 Inlägg

Idag var det arvika Car meet!


https://www1.garaget.org/gallery/images/40/39809/39809-3f62b3e5c0968c8f0209e74ecf9b8044.jpg
tomaseek och krysset här på garaget

https://www1.garaget.org/gallery/images/40/39809/39809-67c1d62cd8705032ac6db06cd5f3dd06.jpg
tomaseek

https://www1.garaget.org/gallery/images/40/39809/39809-5fc83a6f150e70efb0b5b59309773a8c.jpg
krysset, tomaseek, kim_volvo här på garaget

tog bara bilder på bilarna i  volvos frmahjulsdrivna klassen.. love it or hate it.

linuseek
27 maj 2012 · 411 Inlägg

uppkörning och teori till veckan, är de enda som händer just nu, så står rätt stilla i den här projekttråden nu..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang