Volvo 244 -84 pump i tanken?

slimgetfot
30 november 2011 · 30 Inlägg

Hej, tänkte kolla om någon visste om det sitter någon sorts pump eller nåt i tanken på en gammal 240 från 84? Kan bilen gå skit om tankarmaturen är kass?

Mvh

beckstroem
30 november 2011 · 871 Inlägg

ingen pump i tanken på denna bil om det inte sitter en b23E i den.. Bilen kan gå skit av många orsaker..

*Dåliga stift
*dåliga tänddelar
*tätt bränsle filter
*komplös motor
*skit i tanken som lagt sej ivägen
*kamremmen kuggat (Bör gå fint på höga varv då)
*felställd tändning

smile

slimgetfot
30 november 2011 · 30 Inlägg

Se där ja :-) men vafan, bränslefilter säger du? Vart sitter det? Har bara hittat något litet filter som sitter i den mekaniska pumpen. Stift, brytare och sånt har jag kollat. Tändspolen kanske spökar? Kamremmen har jag funderat på att kolla också ja.

Men knepigt att den kan gå hyffsat bra efter ett tag när man har kört skiten ur den? Då bluddrar den nästa bara när man svänger höger. Förövrigt stannade den igår och går inte att starta mer !

traktor-poowwer
30 november 2011 · 5 Inlägg

jag kanske kan kika lite på felet på fredag om jag hinner och om du vill smile

slimgetfot
30 november 2011 · 30 Inlägg

Ah det kan du få göra om du vill, den står och ser ledsen ut :-) haha

traktor-poowwer
30 november 2011 · 5 Inlägg

haha okej jag förstår...då får jag la försöka få den och se lite gla ut på ströget haha smile

slimgetfot
1 december 2011 · 30 Inlägg

Haha ja smile Men du, du ville inte ha kvar dina stänklappar eller? Jag skulle behöva sånna annars.. och möjligen plasten som skyddar baljorna? cool

traktor-poowwer
1 december 2011 · 5 Inlägg

stänkisarna kan du nog få men plasten som skyddar baljorna får sitta kvar för de var en  som skulle köpan av mig:¤

slimgetfot
1 december 2011 · 30 Inlägg

Fin fint :-)

beckstroem
1 december 2011 · 871 Inlägg

Det lilla filtret vid pumpen jag menar.. men nu när den stannat helt kan det vara pumpen faktiskt.. smile

slimgetfot
1 december 2011 · 30 Inlägg

Jag är osäker på om det är bränsle eller tändrelaterat..? Går att få igång nu men står och hoppar på typ 100 varv och går inte varva upp. Om man nu lyckas varva upp så brölar det i maskineriet och är totalt orkeslös. Knäpp jävla bil

beckstroem
1 december 2011 · 871 Inlägg

dra slangen mellan pump och förgasare, forsar det ut är det ju inge fel på mängden bränsle iaf smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang