Svetsrök

Baltazar
30 november 2011 · 20 Inlägg

Tjenare, de är såhär att jag jobbar som svetsare på ett företag
jag jobbar just nu med att svetsa svart stål, några balkar till volvo lastbilar
flera nätter i rad den senaste veckan så har jag vaknat mellan kl 2 och kl 4 på natten
med att jag har svettats som bara den, asså det verkligen rann av mig vilket inte är normalt
och att jag har så gud förbannat ont i halsen, är precis som det är några gifter som verkligen vill
lämna min kropp.

så de jag undrar är kan detta bero på  svetsröken?

för mina svets förhållande är, att jag svetsar då i svart stål, de ligger ett tjockt lager med
nån slags olja på dom från när dom blir pressade i en presshall, plus att det finns ingen utsug
så man andas princip denna skiten 10 timmar om dagen.

om någon har nån fakta om detta så skulle jag va tacksam.

i vilket fall så kommer jag ringa chefen idag och säga att jag kommer vägra svetsa tills den dagen vi får riktiga utsugar för jag inte vill riskera min egen hälsa för hans jävla balkar! wink

tack på förhand Garaget!

Chevrolet Camaro "Go Go Gone" (1971)
Nissan 300zx twin turbo "Duplus" (1995)
bollen1986
30 november 2011 · 3 714 Inlägg

Inandning av svetsrök kan ge lungsjukdomar om man utsätter sig för mycket för det så jag skulle vägra arbeta utan utsug...

http://www.byggvarlden.se/nyheter/arbet … e88124.ece

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
Rspeter Audi A5 quattro driver.
30 november 2011 · 2 203 Inlägg

Använd friskluftsmask om du vill eliminera röken helt.

Germax
30 november 2011 · 12 086 Inlägg

Andas du in svets/oljerök 10h om dagen ska du bli glad om du blir 40.

Vad är det för idiot till chef som tillåter dig göra det?

Senast redigerat av JapMax (30 november 2011)

FreddeLi Studerande maskiningenjör
30 november 2011 · 1 903 Inlägg

låter onekligen likt det man brukar kalla för zinkfeber!