Småpill med Mazda RX7

Min lista på saker som jag har planerat att göra med bilen. Ny ratt Quick release| Registrering|Turbobyte| Hella projektorer (hel/haljvljus)| Nya lampor runt om| Sänkas| Bredare hjulbas| Stretcha | Eventuellt andra fälgar| Dioder i alla lyktor| Andra tavlor eller annan hastighetsmätare| Bromsskivor bak| Röda ok bak| Diffuser fram kolfiber| Diffuser bak kolfiber| Trösklar kolfiber| Nya motorkuddar| Flockad panel| MOTORRENOVATION/20B/V8
  • 57 Följare
  • 37 306 Visningar
  • Uppdaterades senast 17 januari 2013
lego Rotaryhead
9 mars 2012 · 155 Inlägg

Jävligt schysst arbete du gjort, enda som jag har invändningar emot är väl mätartavlorna, men det är ju bara du som kommer se dem så det får väl gå för den här gången wink

Annars två tummar upp!

Har du kollat volk's eller enkei's sortiment när det gäller fälgar? Eller är det lite över budget?

- lego

Mazda RX-7 FD3S TYPE-R "Superior JDM" (1993)
Rovers
24 mars 2012 · 754 Inlägg

Vollez skrev:
Så fina blev dom...gjorde några stycken när man ändå va igång. Så behöver nån extra tjocka så har jag 4st 45mm liggandes.

Du har inte lust att sälja en uppsättning 20mm för ett vettigt pris?

BMW 735d "Dieseln" (1978)
Mazda RX-7 "20B" (1995)
Blackseven
30 mars 2012 · 91 Inlägg

Instämmer på mätarna där med, satt sådana på min när jag fick hem den.
Det var det första jag ryckte ut!.
Lite för mkt fast and furious för mig..

Annars gillar jag stuket du fått till på den!.

Vollez
31 mars 2012 · 274 Inlägg

Fälgar ligger väl på is, lite känner jag. Hastighetsmätarna blev ju för jäkla snygga tycker man själv, fast det är tur alla har olika smak.

Idag har jag slängt ut motorn ur bilen då den drar vatten. Så får se om man renoverar det själv eller lämnar iväg. Otroligt trist nu när vägarna är sopade och solen börjar kika fram.

Vad är det för likhet mellan en diskussion i ett forum och en jorden runt resa?
Ingen leder nånstans!
Toyota Yaris "Stanced" (1999)
Mazda RX7 (1997)
Vollez
22 april 2012 · 274 Inlägg

Då sitter man här med mobil, får se om man kan ladda upp bilder från den hit. Iaf efter en flytt och datorhaveri samt motorhaveri så va man äntligen här igen. Motorn ska ner till blennow på tisdag för renovation och jag fick min kolfiberdiffuser fram och även den bak. Ska försöka få upp bilder på det under kvällen.

Vad är det för likhet mellan en diskussion i ett forum och en jorden runt resa?
Ingen leder nånstans!
Toyota Yaris "Stanced" (1999)
Mazda RX7 (1997)
Vollez
6 maj 2012 · 274 Inlägg

Även min mobil ville ge upp så ni fick det bli en laptop ist. Såklart ligger dom flesta bilderna på mobilen som jag inte har och på datorn som jag inte fungerar. Otroligt flyt i livet känner jag...
Hur som helst några bilder på det jag hade bilder på iaf.

https://www1.garaget.org/gallery/images/109/108852/108852-538fc654573bc026bdb92d8ee5cff307.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/109/108852/108852-a53705009b447258d6c13785327436bf.jpg
Det enda som egentligen va jobbigt var kabelmattan som man såklart kan välja och koppla ur vid boxen eller koppla ur varje kontakt på motorn. Jag valde det jobbiga såklart och koppla ur alla kontakter på motorn men men...

https://www1.garaget.org/gallery/images/109/108852/108852-b9a6c5fe485e3c862fa338dd2292bd7d.jpg
A/C läcker lite här och var så väljer att ta bort den då den ändå inte fungerar.

Vad är det för likhet mellan en diskussion i ett forum och en jorden runt resa?
Ingen leder nånstans!
Toyota Yaris "Stanced" (1999)
Mazda RX7 (1997)
Vollez
24 juni 2012 · 274 Inlägg

Motorn är uttagen och nerkörd till Blennow i skåne som skulle renovera den men fick ett mindre roligt mail angående det.

"Hej

Då har jag rivit motorn och tvättat upp den.
Engelsmännen har slängt ihop en motor med bara skit så det behövs bytas en hel del prylar.

Främre och bakre gaveln är sönder filad så tätningarna har inte stöd när dom passerar porten så dessa måste bytas.

Mittgaveln har högt slitage så den bör antingen bytas eller slipas och härdas om.

Bakre rotorhuset är repigt och har långa sprickor runt tändstiftshålen så detta måste bytas.

Vevaxeln är uppsliten så den måste bytas.

Alla lager är gamla och uppslitna så dessa får bytas

Alla tätningar och fjädrar är gamla och slitna så dessa får bytas.

Oljepumpen är ganska sliten så den bör bytas.

Mao det som behövs är en komplett renoveringssats och sen får man skaffa fram gavlar eller alternativt ett annat motorblock.

Fundera hur du vill göra så skall jag se om jag har lite delar liggandes.

Mvh Jörgen Blennow"

Så just nu väntar jag på svar ifrån honom angående motorn och hur man ska göra nu. Letar även efter en annan bra stomme att börja bygga på. Otroligt surt när man köper en bil med nyrenoverad motor....

Vad är det för likhet mellan en diskussion i ett forum och en jorden runt resa?
Ingen leder nånstans!
Toyota Yaris "Stanced" (1999)
Mazda RX7 (1997)
lego Rotaryhead
24 juni 2012 · 155 Inlägg

fyfan va trist och jävligt fult gjort av den som byggt ihop motorn. men inget ont som inte har något gott med sig, nu kan du ju satsa fullt ut på motorbygge och få en riktigt potent maskin! lycka till!

Mazda RX-7 FD3S TYPE-R "Superior JDM" (1993)
MrCarfreak Gasglad
24 juni 2012 · 3 244 Inlägg

Nice projekt, dock otroligt surt med motorn sad

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
Twins Twins Bil & Plåt
25 juni 2012 · 2 577 Inlägg

Jävlar vad nice det blir!
Kul att du kör på rx7 igen smile

Fasen hade behövt ett par 4x100 => 5x112 spacers så jag kan få på Brabus Monoblock III fälgarna på golf MKII:an, annars får man väl sälja dem sad

Prenumerar iaf !

Senast redigerat av Twins (25 juni 2012)

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Vollez
25 juni 2012 · 274 Inlägg

Twins skrev:
Jävlar vad nice det blir!
Kul att du kör på rx7 igen smile

Fasen hade behövt ett par 4x100 => 5x112 spacers så jag kan få på Brabus Monoblock III fälgarna på golf MKII:an, annars får man väl sälja dem sad

Prenumerar iaf !

Kolla på http://www.manton.se/

Vad är det för likhet mellan en diskussion i ett forum och en jorden runt resa?
Ingen leder nånstans!
Toyota Yaris "Stanced" (1999)
Mazda RX7 (1997)
Vollez
25 juni 2012 · 274 Inlägg

Har hittat en färdigbyggd motor i Usa men vet inte hur mycket det skulle gå på med frakt, tull och moms. Men bra sugen på den iaf...får se vad det blir.

Nån som är erfaren av att köpa delar och bilar utanför ESS får gärna komma med tips.

Vad är det för likhet mellan en diskussion i ett forum och en jorden runt resa?
Ingen leder nånstans!
Mazda RX7 (1997)
Toyota Yaris "Stanced" (1999)
Twins Twins Bil & Plåt
25 juni 2012 · 2 577 Inlägg

Vollez skrev:

Twins skrev:
Jävlar vad nice det blir!
Kul att du kör på rx7 igen smile

Fasen hade behövt ett par 4x100 => 5x112 spacers så jag kan få på Brabus Monoblock III fälgarna på golf MKII:an, annars får man väl sälja dem sad

Prenumerar iaf !

Kolla på http://www.manton.se/

skall göra det du smile!

Dock vet jag inte om man skall sälja iväg dem och köpa ett par lätta och mindre tyskfälgar istället smile?
Visst att dessa är sällsynta men ändå...

Senast redigerat av Twins (25 juni 2012)

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Vollez
9 augusti 2012 · 274 Inlägg

Varit lite passiv med Rx7an efter motorn rasade. Händer inte så mycket hos stressade Jörgen och hittade ett billigare och bättre alternativ i Ohio i Usa. Jagar lite transport just nu och lutar väldigt mycket åt en Bridge Portad motor.

Vad är det för likhet mellan en diskussion i ett forum och en jorden runt resa?
Ingen leder nånstans!
Toyota Yaris "Stanced" (1999)
Mazda RX7 (1997)
Kroged Ball
1 november 2012 · 33 Inlägg

Hur har det gått? Har du fått tag i någon ny motor?

livet börjar vid 10k rpm
Peugeot 306 Gti6 "Lynx Highboost" (1998)
Peugeot 306 Gti "Rallye" (1999)
Vollez
1 november 2012 · 274 Inlägg

Kroged skrev:
Hur har det gått? Har du fått tag i någon ny motor?

Går världelöst, men blir nog att jag får ihop den dåliga motorn så man kan få bilen besiktigad och sedan satsa på 20B istället. Har varit inne på LS2 oxå men svårt med ombyggt fordon då det är en 97a och man måste ha avgascertifikat.

Nu står den hos DailyFresh som har besök av Sonax imorgon som ska ge den en omgång puts.

Så hon är inte helt bortglömd, däremot går det för jäkla segt med att få motorn.

Vad är det för likhet mellan en diskussion i ett forum och en jorden runt resa?
Ingen leder nånstans!
Toyota Yaris "Stanced" (1999)
Mazda RX7 (1997)
JDMy00 ClubJDM.se
1 november 2012 · 1 608 Inlägg

Våga inte våldta en fin Rx7 med en v8. Satsa på 20b istället, har åkt med gzons och det är ren porr.

Mazda Mx-5 (1999)
Vollez
2 november 2012 · 274 Inlägg

JDMy00 skrev:
Våga inte våldta en fin Rx7 med en v8. Satsa på 20b istället, har åkt med gzons och det är ren porr.

De e ju hela grejen med Rx7 att det är Wankel men efter att ha haft två bilar och snart 4 motorer så börjar man bli lite less. Fast förväntar man sig 450hk ur 1,3l så kostar det väl. Så 500hk på en 20B borde ju fungera bättre....om inte längre.

Vad är det för likhet mellan en diskussion i ett forum och en jorden runt resa?
Ingen leder nånstans!
Toyota Yaris "Stanced" (1999)
Mazda RX7 (1997)
Anton-DekorTeknik
2 november 2012 · 964 Inlägg

Vollez skrev:

JDMy00 skrev:
Våga inte våldta en fin Rx7 med en v8. Satsa på 20b istället, har åkt med gzons och det är ren porr.

De e ju hela grejen med Rx7 att det är Wankel men efter att ha haft två bilar och snart 4 motorer så börjar man bli lite less. Fast förväntar man sig 450hk ur 1,3l så kostar det väl. Så 500hk på en 20B borde ju fungera bättre....om inte längre.

Har du räknat vad en 20B kommer kosta wink

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!
Kroged Ball
2 november 2012 · 33 Inlägg

Går att få bra med snurr i en 13b också ska du veta smile finns väl minst en 800+hk 13b och snart en till när han bromsar om den till våren. 500hk i en 13b kostar ju klart en slant men bygger man rätt så är det inte omöjligt till en resonabel summa smile 20b är ju nog allas dröm men efter att gzon skrivit vad han fått lägga ut på sin så tror jag att ja överger den drömmen tills lottovinsten infinner sig tongue

livet börjar vid 10k rpm
Peugeot 306 Gti "Rallye" (1999)
Peugeot 306 Gti6 "Lynx Highboost" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang