Volvo S70 TDI, startar inte i kyla..

PetteRR
12 december 2011 · 151 Inlägg

Hej, har märkt att bilen blir svårstartad över -5 grader, idag när de är -15 så startar den inte alls, har ingen motorvärmare, men de ska fixas, men den ska ändå starta tycker jag, riktigt bra med tryck i batteriet, så inte där problemet är, startmotorn går runt men startar ej..

Något som ska justeras på dessa motorer när de blir kallt? glödstift, justera pumpen etc? Har nämligen bara ägt bilen under sommaren..

PMPerformance
12 december 2011 · 2 266 Inlägg

Har du kollat att de är schyssta glödstift? Annars är de bara att handla 5 nya på biltema

svetsdiff !!!
PetteRR
12 december 2011 · 151 Inlägg

Hur kollar man de? Glödlampan lyser då som den ska

PMPerformance
12 december 2011 · 2 266 Inlägg

PetteRR skrev:
Hur kollar man de? Glödlampan lyser då som den ska

Skruva ur dom och koppla direkt ström en kabel på toppen av glödstiftet och jorda kroppen vid gängorna när du håller i de. Annars handlar du 5 nya och monterar i brukar alltid vara nåt som är dåligt iallafall

svetsdiff !!!
PetteRR
12 december 2011 · 151 Inlägg

Okej, kanske byter dom, vågar man köpa biltemas? Eller bäst att köpa original?

PMPerformance
12 december 2011 · 2 266 Inlägg

Jag ahar alltid använt biltemas glödstift i alla dieselbilar inte ett enda har pajat eller varit trasigt när man fått dom. artnr:75-916 kostar 100kr st

svetsdiff !!!
PetteRR
12 december 2011 · 151 Inlägg

Okej, ska inhandla ett par, nåt annat som man kan kolla upp?

PMPerformance
12 december 2011 · 2 266 Inlägg

Börja med de så ser man direkt.

svetsdiff !!!
PetteRR
24 januari 2012 · 151 Inlägg

Har inte nystat mer i problemet, men tänkte ta tag i de, när jag öppnar huven idag så undrar jag fundersamt vars glödstiften sitter? Är de dom under spridarna? såg krångligt att få lös

PMPerformance
25 januari 2012 · 2 266 Inlägg

Dom är inte svåra att få bort en näbbtång och ett litet spärrskaft med en lång 10mm hylsa även en förlängare och en ledknut. Ja dom sitter nästan breve spridarna bara följa den grova röda kabeln som är synlig ibland och har ett svart hölje typ som tändhattar.

svetsdiff !!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang