Grymt projekt/guide tråd du har startat här DalleRacing Väldigt detalj inriktat på allt du gör.
@Zemet;
Vid användning av stora spridare å mycket hk. Så krävs dä att gå upp i inner dimension av bränsleledningar så som spridarbryggan. Och sen så är antingen en hemmagjord brygga i aluminium eller en fabriks konstruerad brygga så som NUKE bra mycket mer hållbar än orginal bryggan gjord i 1 - 1.5 mm koppar rör. Har brutit sönder ett par orginal bryggor genom åren.
Och sen så är dä även oftast bättre anslutnings möjligheter på eftermarknads spridarbryggor. Helt orginal är det ju ett plaströr för bränsle-in ledningen, som sedan är täckt med gummisslang. Eftermarknads bryggor har oftast nån sorts AN anslutning som håller bättre tätt, å tål mer tryck än en vanlig skruv slangklämma nånsin kan göra.
Grymt projekt/guide tråd du har startat här DalleRacing Väldigt detalj inriktat på allt du gör.
@Zemet;
Vid användning av stora spridare å mycket hk. Så krävs dä att gå upp i inner dimension av bränsleledningar så som spridarbryggan. Och sen så är antingen en hemmagjord brygga i aluminium eller en fabriks konstruerad brygga så som NUKE bra mycket mer hållbar än orginal bryggan gjord i 1 - 1.5 mm koppar rör. Har brutit sönder ett par orginal bryggor genom åren.
Och sen så är dä även oftast bättre anslutnings möjligheter på eftermarknads spridarbryggor. Helt orginal är det ju ett plaströr för bränsle-in ledningen, som sedan är täckt med gummisslang. Eftermarknads bryggor har oftast nån sorts AN anslutning som håller bättre tätt, å tål mer tryck än en vanlig skruv slangklämma nånsin kan göra.
Grymt projekt/guide tråd du har startat här DalleRacing Väldigt detalj inriktat på allt du gör.
@Zemet;
Vid användning av stora spridare å mycket hk. Så krävs dä att gå upp i inner dimension av bränsleledningar så som spridarbryggan. Och sen så är antingen en hemmagjord brygga i aluminium eller en fabriks konstruerad brygga så som NUKE bra mycket mer hållbar än orginal bryggan gjord i 1 - 1.5 mm koppar rör. Har brutit sönder ett par orginal bryggor genom åren.
Och sen så är dä även oftast bättre anslutnings möjligheter på eftermarknads spridarbryggor. Helt orginal är det ju ett plaströr för bränsle-in ledningen, som sedan är täckt med gummisslang. Eftermarknads bryggor har oftast nån sorts AN anslutning som håller bättre tätt, å tål mer tryck än en vanlig skruv slangklämma nånsin kan göra.
Prem lagd! Riktigt bra tråd då jag tänkt att bygga om med 16v topp m.m. Kul att du lägger ner tiden att ta kort å fixa en bra tråd!
Tack kul att du gillar de! Jag gör detta för man själv hade problem med hur allt skulle va, vad som inte går att andvända m.m! O de värsta av allt är att INGEN ville hjälpa till med info hur de ska byggas Därför gör jag en tråd för att hjälpa er
MVH
Hehe fan så schyst av dig då ska själv börja bygga på en FT spis och är sugen på en 16v topp oxså
Prem lagd! Riktigt bra tråd då jag tänkt att bygga om med 16v topp m.m. Kul att du lägger ner tiden att ta kort å fixa en bra tråd!
Tack kul att du gillar de! Jag gör detta för man själv hade problem med hur allt skulle va, vad som inte går att andvända m.m! O de värsta av allt är att INGEN ville hjälpa till med info hur de ska byggas Därför gör jag en tråd för att hjälpa er
MVH
Hehe fan så schyst av dig då ska själv börja bygga på en FT spis och är sugen på en 16v topp oxså