DalleRacing bygger B230 med 16v topp 600hk ( Guide )

NoFantasy Garaget Anhängare!
7 oktober 2012 · 2 068 Inlägg

Ser att du är kreativ! big_smile gillas!

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått
Volvo 740 (1988)
Volvo 740 "Busbilen T-E" (1988)
Timjoh
7 oktober 2012 · 453 Inlägg

Imponerande! Vad hade du för verktyg till att möta in exakt vart spridarna ska vara smile

DalleRacing
7 oktober 2012 · 1 738 Inlägg

Timjoh skrev:
Imponerande! Vad hade du för verktyg till att möta in exakt vart spridarna ska vara smile

vanlig mm linjal wink

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
DalleRacing
7 oktober 2012 · 1 738 Inlägg

NoFantasy skrev:
Ser att du är kreativ! big_smile gillas!

tackar wink man får inte va dum då blir byggen dyrt wink

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
NoFantasy Garaget Anhängare!
7 oktober 2012 · 2 068 Inlägg

DalleRacing skrev:

NoFantasy skrev:
Ser att du är kreativ! big_smile gillas!

tackar wink man får inte va dum då blir byggen dyrt wink

Var ute på turbobanditen och kikade, blir nog att köpa en sån där profil där sen! big_smile

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått
Volvo 740 "Busbilen T-E" (1988)
Volvo 740 (1988)
DalleRacing
7 oktober 2012 · 1 738 Inlägg

NoFantasy skrev:

DalleRacing skrev:

NoFantasy skrev:
Ser att du är kreativ! big_smile gillas!

tackar wink man får inte va dum då blir byggen dyrt wink

Var ute på turbobanditen och kikade, blir nog att köpa en sån där profil där sen! big_smile

Låter bra wink hur enkelt som helst, mät o var noggran bara o göallt iräg så har du ett perfekt fungerande spridarbrygga i klass med marknadens fuelrail wink

Lycka till, fråga om de är nåt wink

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Lopphunden Turbobonde
7 oktober 2012 · 277 Inlägg

Tycker denna vart betydligt snyggare än en "Nuke", göttans! smile

In rust we trust!
Volvo 940 LTT "Slagskeppet" (1996)
Alle86 YEAH!!!
7 oktober 2012 · 559 Inlägg

och så lite polish så wink

V o L v o
zemet
7 oktober 2012 · 4 060 Inlägg

Varför duger inte original spridarbryggan? Är den helt enkelt förliten för att kunna leverera rätt mängd bränsle?

Snyggt jobbat för övrigt:)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
P--JawZ--K
8 oktober 2012 · 579 Inlägg

Grymt projekt/guide tråd du har startat här DalleRacing smile Väldigt detalj inriktat på allt du gör.


@Zemet;

Vid användning av stora spridare å mycket hk. Så krävs dä att gå upp i inner dimension av bränsleledningar så som spridarbryggan. Och sen så är antingen en hemmagjord brygga i aluminium eller en fabriks konstruerad brygga så som NUKE bra mycket mer hållbar än orginal bryggan gjord i 1 - 1.5 mm koppar rör. Har brutit sönder ett par orginal bryggor genom åren.

Och sen så är dä även oftast bättre anslutnings möjligheter på eftermarknads spridarbryggor. Helt orginal är det ju ett plaströr för bränsle-in ledningen, som sedan är täckt med gummisslang. Eftermarknads bryggor har oftast nån sorts AN anslutning som håller bättre tätt, å tål mer tryck än en vanlig skruv slangklämma nånsin kan göra.

Chevrolet Monte Carlo "General Monty" (1976)
zemet
8 oktober 2012 · 4 060 Inlägg

P--JawZ--K skrev:
Grymt projekt/guide tråd du har startat här DalleRacing smile Väldigt detalj inriktat på allt du gör.


@Zemet;

Vid användning av stora spridare å mycket hk. Så krävs dä att gå upp i inner dimension av bränsleledningar så som spridarbryggan. Och sen så är antingen en hemmagjord brygga i aluminium eller en fabriks konstruerad brygga så som NUKE bra mycket mer hållbar än orginal bryggan gjord i 1 - 1.5 mm koppar rör. Har brutit sönder ett par orginal bryggor genom åren.

Och sen så är dä även oftast bättre anslutnings möjligheter på eftermarknads spridarbryggor. Helt orginal är det ju ett plaströr för bränsle-in ledningen, som sedan är täckt med gummisslang. Eftermarknads bryggor har oftast nån sorts AN anslutning som håller bättre tätt, å tål mer tryck än en vanlig skruv slangklämma nånsin kan göra.

Tack för ett bra svar:)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
P--JawZ--K
8 oktober 2012 · 579 Inlägg

Varsågod smile

Chevrolet Monte Carlo "General Monty" (1976)
DalleRacing
9 oktober 2012 · 1 738 Inlägg

P--JawZ--K skrev:
Grymt projekt/guide tråd du har startat här DalleRacing smile Väldigt detalj inriktat på allt du gör.


@Zemet;

Vid användning av stora spridare å mycket hk. Så krävs dä att gå upp i inner dimension av bränsleledningar så som spridarbryggan. Och sen så är antingen en hemmagjord brygga i aluminium eller en fabriks konstruerad brygga så som NUKE bra mycket mer hållbar än orginal bryggan gjord i 1 - 1.5 mm koppar rör. Har brutit sönder ett par orginal bryggor genom åren.

Och sen så är dä även oftast bättre anslutnings möjligheter på eftermarknads spridarbryggor. Helt orginal är det ju ett plaströr för bränsle-in ledningen, som sedan är täckt med gummisslang. Eftermarknads bryggor har oftast nån sorts AN anslutning som håller bättre tätt, å tål mer tryck än en vanlig skruv slangklämma nånsin kan göra.

Tackar big_smile Bra förklarat!!

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
P--JawZ--K
9 oktober 2012 · 579 Inlägg

Varsågod smile Man lär sig ju genom ens misstag så wink


För dem som vill ha lite teori inblandat med DalleRacing's praktik, så har jag skrivit ner mina synpunkter om olika kraft uttag av en B230 motor i den här tråden -> Volvo insprutar turbo guide. Olika hk steg, med delar och prissummor.

Senast redigerat av P--JawZ--K (9 oktober 2012)

Chevrolet Monte Carlo "General Monty" (1976)
Tiiiseen
10 oktober 2012 · 526 Inlägg

gillat och delat en sån tröjja vill jag ha big_smile

DalleRacing
12 oktober 2012 · 1 738 Inlägg

Härligt tiiiseen wink

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
R_Dahlin Volvo galen R freak ;D
22 oktober 2012 · 334 Inlägg

DalleRacing skrev:

TurboLundin skrev:
Prem lagd! Riktigt bra tråd då jag tänkt att bygga om med 16v topp m.m. big_smile
Kul att du lägger ner tiden att ta kort å fixa en bra tråd! smile

Tack big_smile kul att du gillar de! Jag gör detta för man själv hade problem med hur allt skulle va, vad som inte går att andvända m.m! O de värsta av allt är att INGEN ville hjälpa till med info hur de ska byggas hmm Därför gör jag en tråd för att hjälpa er wink

MVH

Hehe fan så schyst av dig då ska själv börja bygga på en FT spis och är sugen på en 16v topp oxså wink

DalleRacing
23 oktober 2012 · 1 738 Inlägg

Turbo_Krille87 skrev:

DalleRacing skrev:

TurboLundin skrev:
Prem lagd! Riktigt bra tråd då jag tänkt att bygga om med 16v topp m.m. big_smile
Kul att du lägger ner tiden att ta kort å fixa en bra tråd! smile

Tack big_smile kul att du gillar de! Jag gör detta för man själv hade problem med hur allt skulle va, vad som inte går att andvända m.m! O de värsta av allt är att INGEN ville hjälpa till med info hur de ska byggas hmm Därför gör jag en tråd för att hjälpa er wink

MVH

Hehe fan så schyst av dig då ska själv börja bygga på en FT spis och är sugen på en 16v topp oxså wink

lungt wink bygg på bara wink lycka till big_smile

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
R_Dahlin Volvo galen R freak ;D
23 oktober 2012 · 334 Inlägg

Hehe tack jo det ska det verkligen göra men hur gör om som kör med 16v topp med turbo vid bes??? byter till en 8v topp vid bes e?

Enchzzz
23 oktober 2012 · 347 Inlägg

Intressant tråd. Lycka till. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang