discokapten
Kapten på disco!
15 december 2011
· 1 729 Inlägg
canterbury skrev:
Har en passat r36. Stor sexa 24 ventiler utan turbo 300 hk för er som inte e pålästa. Funderar på att plocka bort de sista ljuddämparna för att locka fram lite mer muller ur sexan, verkar som vissa tycker de ger mer andra mindre effekt. Kan förstå på en turbo motor kräver ett visst mottryck men hur är det med en sugis`? O är det i så fall värt det om det är på bekostnad av prestanda. Kan dock säga att jag är inte ute efter att kapa tusendelar men om det rör sig om 0-100 +1 sek då vetti fan...
Kollade dämpare baktill, men 12000 e ganska mycket för en sportljuddämpare som inte låter mycket mindre än att köra utan (efter att lyssnat på tuben)
Frågan är, vilka sportljuddämpare kan man annars köpa som ger ett bra bröl o som går att pilla dit, har två blås baktill som orginal på varje sida med dämpare innan ändröret så att säga...
Jag personligen tror inte att du tappar så mycket effekt att du märker det, om du nu tappar någon effekt, när VW räknar på att bygga ett avgasrör så räknar de inte enbart på effekt, utan snarare hur de ska hålla sig under gränsvärden på ljudnivå, hur lätt det ska vara att sätta dig, hur mycket vikt det lägger på bilen och framförallt hur mycket det kostar att tillverka.
Så fimpa sista burken du, gör det snyggt så du kan få tillbaka den om du ångrar dig.
Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.