Cih lyftare

opelkadettc Det var bättre förr
21 december 2011 · 74 Inlägg

tjena skulle vilja ha hjälp med att avgöra om mina lyftare är kassa. kommer från en rekord 2,2 och är hydrauliska.
har haft alla lyftare isär och rengjort dem i samband med att jag fräste säten och slipade ventiler,
när jag nu monterat toppen går motorn inte på alla men kan inte höra något värst "tickande" från dem.
vet inte om det kan vara så att det är luft i dem? någon som kan ge info om hur man kör ur luften ur lyftarna ?

de är ju inte så kompolexa att man kan slarva bort delar av en lyftare som består av 5 delar, så det tror jag inte att jag gjort.

tack på förhand

Opel
Vem kan inte laga lite rost för mycket kärlek?
valle22 Smidd i rostigt stål
21 december 2011 · 933 Inlägg

Kanske är det en del luft i kammaren trots allt. Det borde inte ta alltför mycket tid att få ut luften, men vad jag gjorde under min tid som mekare på Mitsubishi när jag montera lyftare var att jag innan sänkte dem i ett bad diesel och tryckte med i mitt fall en nål och vända och vred dem i dieseln så jag fick lyftaren fylld. Men denna procedur blev det tyst efter ett litet tag när man varmkörde motorn på lyften.
Vilken motorolja du har spelar in lite roll men att du fräst sätena borde inte påverka slaglängden att den sluter inloppet för oljan till lyftaren men kanske en tanke jag hade.

Hoppas det löser sig

//Valle

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
Erngard
21 december 2011 · 169 Inlägg

Extra kontroll!! Du har inte skruvat ner bryggerna för lågt så ventiler står öppna hela tiden ta ett kompprov för säkerhets skull!?!?..wink

opelkadettc Det var bättre förr
22 december 2011 · 74 Inlägg

en lyftare var kass och var kanske därflr fel justerad vilket gjorde att jag drog bryggan så hårt att ventilen inte var öppen
tack för hjälpen ändå! smile

Opel
Vem kan inte laga lite rost för mycket kärlek?
Erngard
23 december 2011 · 169 Inlägg

Gött skönt när det löser sig iallfall föresten du råkar inte ha en Fin Getrag 240 låda som ligger och skräpar för dig!?

God jul!!

Erngard
24 december 2011 · 169 Inlägg

Oki då ska jag försöka komma och hälsa på dig i Ronneby när jag kommer hem är på Polenfärjan serru och sliter i maskin kommer hem 6 jan kolla om du har en gaswire också...big_smile  Effekt+lätt+bakhjulsdrift=kul opel....

God Jul från Josef och Asconan..

Erngard
25 december 2011 · 169 Inlägg

Haha nä då 4 ST V12 med och 8 st Turbo som ger bakslag konstant haha poff poff låter det gammalt jävla ronk haha..men hyffsat stora är dom iallfall..man får gå upp en våning för att titta på topplocken..big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang