matthew_
Wacko Racing
14 augusti 2012
· 260 Inlägg
Tjena!
Har fått rätt på kärran nu efter många om och men...
Det första jag gjorde när jag gick ut i garaget var att sätta på lamporna och fronten, sen körde jag ut bilen och då såg jag att den fortfarande läckte vatten.. fast inte från insuget nu, utan ifrån anslutningen till vattentempsgivaren, så det fixade sig med en ny slangklämma
Sen var det dags för att köra en runda med bilen och polarna.. gick hur bra som helst ända till vi skulle in på en grusväg och jag börjar ta det jävligt lugnt eftersom jag är väääldigt rädd om mina fälgar. Det slutade med att temperaturen steg till nästan 100 grader, lät bilen stå tills den gick ner i temp, sen vände jag och tog ett annat håll till stället som vi hade tänkt att leka lite på.
Tempen höll sig stadigt hela vägen, sen när jag ska gasa på förbi polarna som stod parkerade brevid vägen så lät det som jag smällde ett tryckrör eller något.. Bilen går ner i varv och nästan dör.. sen när jag ska vända ville den dö så fort jag rörde gasen.. när jag lyckades döda bilen med gasen ville den inte gå igång igen, då kollade jag felkoderna och får fram felkod nr 13 = engine temp sensor circuit. Kollade lite i motorrummet och hittar en vakuumslang som är av, sätter på den och väntar lite.. Sen fick vi för oss lite stressat att vi måste rulla bort bilen, då säger jag att jag testar dra igång den när dom puttar, sagt och gjort, bilen gång igång och jag kör lugnt hem. Nu startar den som vanligt igen och går som den ska..
Körde sen upp den på lyften igen för att spänna röret och fixa lite andra småsaker
Monterade även en ful antenn (kör utan radio) till besiktningen imorgon
Nämnde innan att det lät som jag sköt en tryckslang.. Detta är precis efter spjällhuset
Och detta är precis vid turbon
Och hur löser vi detta? dubbla slangklämmor!
Slut för dagens uppdatering och förlåt för wall of text!
Uppdaterar imorgon när jag har besiktigat och fixat lite saker inför vallåkra
/Mattias