Skumt glapp i billjud volvo 744 ?

VolvoXet Bas älskare
3 januari 2012 · 716 Inlägg

Tja, har ett MDS gp-2 tror jag det heter och ett mds gp-800,6*9or och en kicker CVR 12" i skuffen i syrrans 744.

När man åker ibland så typ försvinner basen och sen kommer igen när man svänger eller bromsar, har testat att röra lite på olika lågnivåkablar och sånt men inte sett nått glapp där.
Det är sjukt irriterande tänkte om nån vart med om samma sak om ni kanske vet vad det är?

Volvo 744 (1988)
JBL90
3 januari 2012 · 42 Inlägg

Har du kollat så det är bra kontakt där jordkabeln sitter som går till steget? det låter som ett jordfel, ganska mystiskt problem!

Merc_ Ät gul snö, de kan vara öl
3 januari 2012 · 223 Inlägg

"Jucka" lite på alla kablar och se vad som händer, så hittar du nog lättast felet smile

Volvo 855R (1996)
VolvoXet Bas älskare
3 januari 2012 · 716 Inlägg

Merc_ skrev:
"Jucka" lite på alla kablar och se vad som händer, så hittar du nog lättast felet smile

Läser du med det du sitter på? jag skrev att jag hade kollat lågnivåkablar och sånt?

Volvo 744 (1988)
Nitromast Dr. Scanner
3 januari 2012 · 2 167 Inlägg

VolvoXet skrev:

Merc_ skrev:
"Jucka" lite på alla kablar och se vad som händer, så hittar du nog lättast felet smile

Läser du med det du sitter på? jag skrev att jag hade kollat lågnivåkablar och sånt?

Kardanförgasarsnöret är nog problemet

Merc_ Ät gul snö, de kan vara öl
3 januari 2012 · 223 Inlägg

VolvoXet skrev:

Merc_ skrev:
"Jucka" lite på alla kablar och se vad som händer, så hittar du nog lättast felet smile

Läser du med det du sitter på? jag skrev att jag hade kollat lågnivåkablar och sånt?

Oj, käkar du järnflis till frukost?

Såg bara "lågnivåkablarna", ber om ursäkt smile

Senast redigerat av Merc_ (3 januari 2012)

Volvo 855R (1996)
VolvoXet Bas älskare
3 januari 2012 · 716 Inlägg

Merc_ skrev:

VolvoXet skrev:

Merc_ skrev:
"Jucka" lite på alla kablar och se vad som händer, så hittar du nog lättast felet smile

Läser du med det du sitter på? jag skrev att jag hade kollat lågnivåkablar och sånt?

Oj, käkar du järnflis till frukost?

Såg bara "lågnivåkablarna", ber om ursäkt smile

Nä, huggorm tongue Ursäkten godtas tongue Var lite sur förut pga andra skäl tongue

Volvo 744 (1988)
Merc_ Ät gul snö, de kan vara öl
3 januari 2012 · 223 Inlägg

VolvoXet skrev:

Merc_ skrev:

VolvoXet skrev:

Läser du med det du sitter på? jag skrev att jag hade kollat lågnivåkablar och sånt?

Oj, käkar du järnflis till frukost?

Såg bara "lågnivåkablarna", ber om ursäkt smile

Nä, huggorm tongue Ursäkten godtas tongue Var lite sur förut pga andra skäl tongue

Hehe, nemas problemas smile

Har du kikat på anslutningarna på kablarna? Typ kabelskor osv, eller om det sitter ordentligt åtskruvat?
Minsta lilla miss kan orsaka glapp i elen.

Fick lov att slita ur hela panelen i min passat för att fixa en liten jävla skit kabel som någon tidigare ägare inte brydde sig om att säkra ordentligt, man kan ju bli galen för mindre tongue

Volvo 855R (1996)
VolvoXet Bas älskare
4 januari 2012 · 716 Inlägg

Måste fråga en sak till bara, hur kopplar man stereon för att få så man bara kan stoppa i stereon och starta den utan att behöva dra igång tänningen på bilen? För när man drar igång tänningen så startar ju fläkten,halvljus och allt.

Volvo 744 (1988)
Merc_ Ät gul snö, de kan vara öl
4 januari 2012 · 223 Inlägg

VolvoXet skrev:
Måste fråga en sak till bara, hur kopplar man stereon för att få så man bara kan stoppa i stereon och starta den utan att behöva dra igång tänningen på bilen? För när man drar igång tänningen så startar ju fläkten,halvljus och allt.

Dra en kabel direkt från batteriet, och glöm inte att avsäkra kabeln

Volvo 855R (1996)
TT-Avant
4 januari 2012 · 6 851 Inlägg

vad sitter det för säkring framme vid batteriet till matarkabeln till steget? glas? testa byt denna isf. kan vara glapp i den.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang