Bildsök: w124 hatthyllor

nonamer
8 januari 2012 · 307 Inlägg

Jag är i färd med att sätta in baslåda i min MB w124 sedan men jag vette tusan hur jag skulle gjort med hatthyllan..
Basen kommer att monteras uppifrån hatthyllan och låda tänkte jag bygga under hyllan men jag har idétorka på hur jag skulle fått till det bra.
Det rullar ju en hel del 124or på vägarna så någon inspirationsbild borde väl finnas smile
Mvh

ekmaan hej vad gör du?
8 januari 2012 · 416 Inlägg

bygg en baslåda och så har du porten upp genom hatthyllan smile

"Enda felet på mercedes är att man inte ser stjärnan när man backar"
Mercedes w126 300sel "Pamela" (1987)
nonamer
9 januari 2012 · 307 Inlägg

Nja både portmynning och högtalare kommer att vara ovan hatthyllan för jag vill inte ha en massa ljud i skuffen.
Alternativet är en 4:e ordningens bandpass men då vet jag ej vilka högtalare som passar bra i bandpass..

ekmaan hej vad gör du?
9 januari 2012 · 416 Inlägg

ja en bandpasslåda, men varför vill du ha basen också i hatthyllan? du sparar ju mycke jobb om du bara snickrar en låda och drar porten i hatthyllan.

"Enda felet på mercedes är att man inte ser stjärnan när man backar"
Mercedes w126 300sel "Pamela" (1987)
nonamer
9 januari 2012 · 307 Inlägg

Då jag har basar som passar bra i portade lådor så är min första tanke att göra en portad låda, alltså basreflex, och då kommer jag ha både basen och porten i hatthyllan annars blir det mindre bra resultat.
Och jag vet som sagt inte vilka element som passar bra i 4:e ordningens bandpass (portad/sluten)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang