Ni med yrken relaterat till fordon ..

volvonisse440 yrkeschaufför
13 januari 2012 · 709 Inlägg

carnageman skrev:
Du bor ju i västernorrland, borde söka dig in på en skogsmaskinsutbildning, dom har bra pröjs, bra arbetstider. Kolla med AMS vad dom säger!

Rigolette skrev:
Vad är de absolut bästa, söka rätt på någon passande utbildning? Kasta sig ut i något yrke och ha noll innaför västen eller kubba iväg till arbetsförmedlingen och hoppas dom har något vettigt att erbjuda?

Förslag på utbildningar, gärna länkar? Vad som helst så jag har något att gå på, googla vad som helst.

håller med,, BTW så håller den utbildningen till i sollefteå.

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
Rigolette
13 januari 2012 · 47 Inlägg

carnageman skrev:
Du bor ju i västernorrland, borde söka dig in på en skogsmaskinsutbildning, dom har bra pröjs, bra arbetstider. Kolla med AMS vad dom säger!

Rigolette skrev:
Vad är de absolut bästa, söka rätt på någon passande utbildning? Kasta sig ut i något yrke och ha noll innaför västen eller kubba iväg till arbetsförmedlingen och hoppas dom har något vettigt att erbjuda?

Förslag på utbildningar, gärna länkar? Vad som helst så jag har något att gå på, googla vad som helst.

Ska kolla lite där! smile

Dreams are coming true
Team-Adolfsson Gödseldräng
13 januari 2012 · 4 529 Inlägg

fordon o fordon tongue
rattar en mx135 en mx170 valtra 8150 o en L70 på jobbet me diverse tillbehör ^^
dock olika maskiner olika dagar ^^

744GLT
13 januari 2012 · 809 Inlägg

är väll fordons relaterat smile kör en gammal volvo FH12 och en scania 114 340 på jobbet:p

Ellertz Norrlänning
14 januari 2012 · 1 453 Inlägg

Mellander skrev:

Rigolette skrev:
vars jobbar ni? Sitter och försöker komma på vad det finns för relaterade fordonsyrken,
kan va allt mellan köra budbil eller motivlackerare. big_smile

Arbetslös och klurar ur vad fn man ska jobba med hmm

Nog borde du veta va ja jobba med big_smile äru arbetslös yikes

Du sitter ju i fikarummet mest du!! wink

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Digital_Kicker
14 januari 2012 · 3 721 Inlägg

Ronderande Väktare, mycket bilkörning!

Lemon
17 februari 2012 · 23 Inlägg

Jobbar som bilförsäljare/Begagnatansvarig, mkt nöjd med det. Hårt jobb i 6 år och alltid ställa upp för firman har givit mig mitt drömjobb. smile

Ellertz Norrlänning
20 februari 2012 · 1 453 Inlägg

Lemon skrev:
Jobbar som bilförsäljare/Begagnatansvarig, mkt nöjd med det. Hårt jobb i 6 år och alltid ställa upp för firman har givit mig mitt drömjobb. smile

Jobbar som bilförsäljare jag också! Alltid varit en dröm för mig också smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
SportPilot Ubåtsingenjör
20 februari 2012 · 7 234 Inlägg

detta med bilförsäljare låter riktigt bra !

Hur ser lönerna ut i snitt ?

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
ekelund88
20 februari 2012 · 2 656 Inlägg

jobbar som laseroperatör wink inte så bilrelaterat men jag gör en heldel bilprylar till folk big_smile

Ellertz Norrlänning
20 februari 2012 · 1 453 Inlägg

CHEEVA skrev:
detta med bilförsäljare låter riktigt bra !

Hur ser lönerna ut i snitt ?

Väldigt olika, några äldre bekanta till mig har helt fast lön.

Jag har 10.000/månad fast + provision, sen har väl de allra flesta fri tjänstebil osv...

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Janneutanb
20 februari 2012 · 7 272 Inlägg

Kör lastbil just nu iaf. Väldigt sugen på att börja med något annat men vad det vettefan!

Tynnerstroem
20 februari 2012 · 345 Inlägg

CHEEVA skrev:
detta med bilförsäljare låter riktigt bra !

Hur ser lönerna ut i snitt ?

Där jag jobbar har vi 11000:- i grundlön, sedan provision på det. Vi har förmånsbilar som vi betalar själva. Det är jättesvårt att säga en snittlön då olika firmor har olika provision men hos mig tar säljarna ut i snitt mellan 30-45000kr (~12-25 bilar per månad i snitt beroende på märke).

Senast redigerat av Tynnerstroem (20 februari 2012)

jimmzzan
20 februari 2012 · 1 168 Inlägg

Lemon skrev:
Jobbar som bilförsäljare/Begagnatansvarig, mkt nöjd med det. Hårt jobb i 6 år och alltid ställa upp för firman har givit mig mitt drömjobb. smile

Vill med bli bilförsäljare, hur går man tillväga? Är det så simpelt som att bara gå och fråga om man får vara försäljare? Känns inte så.

Utbildar mig till bilskaderepratör, och jobbar en del som det med.

Sarge
20 februari 2012 · 2 337 Inlägg

Jag har ett femtontal bandvagnar och ett par Geländewagen på jobbet som tillhör mig. Att jobba med sambandstjänst inom Försvarsmakten innebär ofta mycket fordonstjänst.

Senast redigerat av Sarge (20 februari 2012)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
20 februari 2012 · 17 530 Inlägg

jimmzzan skrev:

Lemon skrev:
Jobbar som bilförsäljare/Begagnatansvarig, mkt nöjd med det. Hårt jobb i 6 år och alltid ställa upp för firman har givit mig mitt drömjobb. smile

Vill med bli bilförsäljare, hur går man tillväga? Är det så simpelt som att bara gå och fråga om man får vara försäljare? Känns inte så.

Utbildar mig till bilskaderepratör, och jobbar en del som det med.

I synnerhet Hedin bil är pigga på nya "oförstörda" själar som de utbilda själva. De första 6 mån har du förhöjd grundlön för att du ska komma in i jobbet. Som nämnts är det oftast grundlön 10-12000 plus provision. Säljer du under 10 bilar i månaden så lär du inte bli långvarig. Men man kan tjäna riktigt grova pengar! Jobbar du på ett mindre företag har du fri bil och fritt bränsle. Det hade jag på min tid. Mycket bra. Sen var det alltid trevligt att få en sprillans ny bil var 3-4:e månad!

Och jodå, gå och fråga bara, låt käften gå! Jag sålde bilar själv först och köpte bara av handlare runt omkring. När jag sen tröttnade på att få ihop det varje månad så sa jag att jag skulle sluta. Dagen efter blev jag anställd istället på en större firma.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Andreas1975
20 februari 2012 · 31 Inlägg

Sitter i en 30tons grävmaskin smile funkar det oxå!

Ellertz Norrlänning
21 februari 2012 · 1 453 Inlägg

Tynnerstroem skrev:

CHEEVA skrev:
detta med bilförsäljare låter riktigt bra !

Hur ser lönerna ut i snitt ?

Där jag jobbar har vi 11000:- i grundlön, sedan provision på det. Vi har förmånsbilar som vi betalar själva. Det är jättesvårt att säga en snittlön då olika firmor har olika provision men hos mig tar säljarna ut i snitt mellan 30-45000kr (~12-25 bilar per månad i snitt beroende på märke).

Betalar du förmånsvärdet eller betalar du för bilen också? Jag har ett förmånsvärde på 29XX nånting sen har jag lite olika demobilar jag åker i...

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Brådhis * Voff voff *
21 februari 2012 · 10 293 Inlägg

Growe skrev:
där jag jobbar har vi bara 1automat resten är manuella i olika tappningar
allt från vanliga h-lådor till slaglådor och halvautomat

Slaglåda... Var några år sedan jag körde det sist i en 100000-milad Neoplan. Jävla eländeslåda! lol Gäller att hålla ordning på vilken "kuliss" man är i, annars blir både bussen och passagerarna förvånade...

Ja, jag kör oxå buss... smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
21 februari 2012 · 13 756 Inlägg

Brådhis skrev:

Growe skrev:
där jag jobbar har vi bara 1automat resten är manuella i olika tappningar
allt från vanliga h-lådor till slaglådor och halvautomat

Slaglåda... Var några år sedan jag körde det sist i en 100000-milad Neoplan. Jävla eländeslåda! lol Gäller att hålla ordning på vilken "kuliss" man är i, annars blir både bussen och passagerarna förvånade...

Ja, jag kör oxå buss... smile

//Brådhis

haha jo man ska inte vara ovan att köra buss för att klara pressen från bussen när man byter växel

värsta var  att jag fick lära mig själv med full lastad buss =/
den bussen jag skulle ha fanns inte på jobbet så fick ta en med slaglåda
visst utan passagerare så gick det jhu så där och var snabbt ute på stora vägen men sen åkte jag på små skitvägar både smala asfalts vägar till smala grusvägar
och det var några gånger jag fick börja om kan jag säga

men när man väl lär sig lådan så går det faktist över förväntan
jag går sällan ner på 1-4 utan brukar ta rondeller på 5:an för att slippa skifta över till andra delen

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang