Motorkod/Beteckning T5

Eolsson
14 januari 2012 · 34 Inlägg

Tjenare, har sökt och sökt men inte kommit fram till vad jag behöver veta så gör ett försök här,

Köpte en t5 motor för ett tag sen för att sätta i 760n, skruvade själv ur den ur en 850-94 tysklandimport.

Nu är min fråga vad är de för motor som sitter i? Har plockat rent hela motorn men inte hittat någonstans var de står för betäckning på motorn. De står b5234t på kamkåpan men de vågar jag ju inte lita på fullt ut. Är de säkert att de står instansat i blocket någonstans? Har hittat massa andra koder går de få fram va de är för motor via dem? eller kan man räkna ut de på något annan stans?

Jag gissar på att de är en 2,3 t5 tyskarna är ju inte direkt kända för att snåla va de gäller effekt men de är ju rätt viktigt att veta när man skall köpa delar och sånt.

Tacksam för svar, kan ordna bilder på de koder och sånt jag hittat ifall någon kan tyda vad dem står för.

Mvh Emanuel

Volvo 760 T5 "Evighetsprojekt" (1989)
Christian S
15 januari 2012 · 4 816 Inlägg

det står instansat på kanten ovanför vattenpumpen.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Eolsson
15 januari 2012 · 34 Inlägg

okej tack för svar!

Volvo 760 T5 "Evighetsprojekt" (1989)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
15 januari 2012 · 13 806 Inlägg

exakt kolla röret som går in i toppen under den står det

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Eolsson
15 januari 2012 · 34 Inlägg

okej tog ett snabbkik där häromdan såg inget då men får titta lite nogrannare imon då!

Volvo 760 T5 "Evighetsprojekt" (1989)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
15 januari 2012 · 13 806 Inlägg

Eolsson skrev:
okej tog ett snabbkik där häromdan såg inget då men får titta lite nogrannare imon då!

om du hittar vattenröret som sitter skruvad in i toppen nära vattenpumpen sen rakt ner så är det en rak del skrapa och gör rent där så ser man nummret

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang