köpte en 240 -83 för en rätt billig peng som jag tänkte fräscha upp lite :) Altså inget turbo projekt detta, utan bara renovering så den blir laglig och fin :)
Turbo-Fransson skrev: Kul projekt! Funderar själv på en 240 Och en text som skulle vara kul är: "We learned at early age that FWD SUCKS!" Och så ska det vara en bild på en trehjuling Prem Lagd!
Haha! Klockren;) funderar på en mindre som jag kan gömma den eventuella kanten med som kommer bli på solfilmen:) aa 240 är bland dom snyggare tycker jag, snyggare än 740 för 240 har lite mer kurvor;)
Turbo-Fransson skrev: Kul projekt! Funderar själv på en 240 Och en text som skulle vara kul är: "We learned at early age that FWD SUCKS!" Och så ska det vara en bild på en trehjuling Prem Lagd!
Haha! Klockren;) funderar på en mindre som jag kan gömma den eventuella kanten med som kommer bli på solfilmen:) aa 240 är bland dom snyggare tycker jag, snyggare än 740 för 240 har lite mer kurvor;)
Ja, den är rätt bra Ta någon text bara isf, jag vet ju inte riktigt var du har skarven heller så lite svårt att hitta på något bra Ja, 240 är mycket snyggare när man har piffat upp dom lite (a)
Vet inte själv än men blir nog uppe eller nere på rutan:) funderar på typ "svensk" men kan ju uppfattas som rasistiskt.."/
har en lite fråga torkarna funkar... tror inte att spolarvätskan (att det kommer något) inte funkar heller men inte säker på det fundera på fall det är någon säkring som gått men tror inte det :p är det någon som haft detta problem eller vet kan gärna få berätta för mig men om torkarbladen är det bara att byta trokar motorn? (den på bilden) men dom på lysena funkar inte heller .. skulle gärna vilja ha ett svar "/
en lite video på ljudet i volvon har inte kopplat in högtalarna i bakdörrarna på videon och har volym 16 av 100 och inga inställningar dålig kvallitet men men en liten hint iallafall
ekmaan skrev: Men om torkarna funkar är ju inte motorn trasig.. prova använd spolningen, du hör ju om motorn går igång eller inte, kolla säkringarna osv. kablarna som går till spolbehållaren. dra loss slangen och blås i den, kan ju vara stock också.
ingen av torkarna går varken på rutan eller lyserna låter inget när man ska spola
Turbo-Fransson skrev: kolla motorn då, och ja, det är den på bilden "svensk" kan uppfattas rasistiskt av vissa tyvärr, isåfall "svensk klassiker" på bakrutan
aa men känns som det är konstigt att den inte spolar någon vätska och ingen torkare funkst varken på rutan eller lycktorna aa det är ju det
Turbo-Fransson skrev: kolla motorn då, och ja, det är den på bilden "svensk" kan uppfattas rasistiskt av vissa tyvärr, isåfall "svensk klassiker" på bakrutan
aa men känns som det är konstigt att den inte spolar någon vätska och ingen torkare funkst varken på rutan eller lycktorna aa det är ju det
Byt motorn så ser du om det är den, men spänningskolla alla sladdar till motorn så du har spänning om du inte har det så e de lögn i helvete att få dom till att gå
vadå " lögn i helvete att få dom till att gå" a får mäta upp det:)
Byt motorn så ser du om det är den, men spänningskolla alla sladdar till motorn så du har spänning om du inte har det så e de lögn i helvete att få dom till att gå
vadå " lögn i helvete att få dom till att gå" a får mäta upp det:)
Ja, har du ingen spänning dit så blir det lite svårt, eftersom motorn till torkarna går på el :p men har du spänning dit och hela faderullan så är det nog motorn som e sönder, kan ju även vara "spaken" som sitter vid ratten oxå...
aa funderar lite på om det är den men ska undersöka lite till helgen
Ja, har du ingen spänning dit så blir det lite svårt, eftersom motorn till torkarna går på el :p men har du spänning dit och hela faderullan så är det nog motorn som e sönder, kan ju även vara "spaken" som sitter vid ratten oxå...
aa funderar lite på om det är den men ska undersöka lite till helgen
Låter bra! Blir lite 240 skruvande för mig med skiten vill bara gå på 3 cylindrar så det blir en genomgång av det mesta och får vi inte igång den så får de bli skroten eller ny motor
tjabba funderar på fall jag ska köpa mig en extra motor och trimma lite funderar på en 16v men är den lätt trimmad ska inte ha något monster men kanske caa 200-300 hk eller ska man satsa på en 8v? (b230E)
+ ic+slangar, luftfilter? behöver jag något mer för att få det att snurra
Jag har själv ingen erfarenhet av trim, men jag hade nog slängt i en b230ft/fk. Och sen chippat den, 2.5"/3" avgas, öppet luftfilter så hatr du kanske 200 - 230 hk Men vilken motor har du i din nu?
jo men är sjävla saken att få bygga det själv;) äer en b230A och funderar på att köpa en till och trimma den så man har en "bus" motor
Tjabba fick lite gjort i helgen kollade på torkarna och dom på lycktorna funkar och även spolaren men den på rutan var klen den kom inte ens fram till rutan men det behövs nog bara göras rent har ju stått ett tag såblir en ny trorkar motor och lite slangar framöver
en bild på dom 2 nya mätarna avslagna
med belysning
sen så gjorde jag en liten spridningsplint för att underlätta inkoppling av lite små saker
var det för denna gång går sakta men säkert framåt
Hackev8 skrev: intressant kommer följas men hur kapa du ur för mätarna i platsen?? har två lika dana i min 240 men funderar på att göra helt annorlunda
Det är ju hål bakom som dom passar perfekt i dom man tar lös mätte jag ut så dom hamna i mitten sen gick ja lös med dremmeln.
-FXNewton- skrev: Ja ha då har man läst allt tycker de ser bra ut sen såg ja att du ville ha lite mer kräm under huven ja skulle föreslå att du hittar en 16v de är lite bökigt att få in den men helvete så rolig bil du kommer få ja gjorde då de i min bil å ångrar inte en sekund http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=211139
aa får se nu hur det blir med jobb och så för just nu är de plånboken som sätter stopp..