Saab 9000 aero problem.

elmhstar
20 januari 2012 · 61 Inlägg

Har två frågor ang min 9000 aero.

1. Hör ett rassel från under ventilkåpan när motorhuven är öppen samt vid gaspådrag hörs det extra mycket.
Försökte spela in en film, mina misstankar är att kamkedjan är rätt så slut, har inte heller tillgång till verktyg nu att lossa ventilkåpan, Vad tror ni?

http://www.youtube.com/watch?v=Y8keHiK3 … e=youtu.be


2. Bilen är lättstyrd som den ska vara när den motorn är kall, men vid arbetstemp så är han rätt så trögstyrd. Det är tillräckligt med vätska i men är nog inte bytt på ett längre tag dessvärre.

tomten71
20 januari 2012 · 43 Inlägg

kolla kamkedjespännaren är min första tanke sitter bakom vid insuget till vänster om du står framifrån, finns många trådar på stcs hur du gör och hur man "läser" av den kanske är tid att byta... mvh

BLÅ/GUL saab nisse i målilla
20 januari 2012 · 41 Inlägg

det lätt inte bra alls detta du måste bytta kamkejan snart. det är inget svårt att bytta den det tar en dag. har bytt en del sådan som jag har ägt hör av dig om du vill ha hjälp med detta

renoverar upp gammla saabar
elmhstar
20 januari 2012 · 61 Inlägg

Får man tacka för BLÅ/GUL, Har man gjort det ett par gånger så sitter det utan till sen smile dessvärre har jag aldrig bytt kamkedjan förut.

Laffi Team STOCKHOLM
28 januari 2012 · 26 Inlägg

Tycker inte det låter som kamkedjan. Kan vara ventilerna som låter, men är inte säker.

Haft min Aero i 5 månader och den har låtit sådär hela tiden, aldrig haft något problem.


Mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang