Fråga: Fusion, vad är det för märke?

Palicuse
5 september 2006 · 1 129 Inlägg

Hörde för nåt tag sen att det hade tillverkats ett nytt märke som heter Fusion. Med det kan ju oxå  va så att det har funnits i ett tag men inte blivit känt i mina trakter.

Vad är märket känt för o vilka märken kan man jämföra mä märket?.

Mike85
6 september 2006 · 78 Inlägg

Det har väl funnits ett tag i USA tror jag.. såg iaf west coast customs använda det till ett helt system i en bil smile

//Mike
Palicuse
6 september 2006 · 1 129 Inlägg

Ok. I sverige verkar det vara väldigt okänt.

jonash SM-Guld Billjud 2007&08
6 september 2006 · 2 353 Inlägg

Palicuse skrev:
Ok. I sverige verkar det vara väldigt okänt.

Det är ett företag som använder en grön rymdvarelse i sin reklamföring. Och det var det enda folk stod i kö för på CES-mässan i USA...

Det som används på TV är det som WCC får betalt för att använda. Väldigt sällan ser man Nakamichi, McIntosh och andra rejält seriösa high-end märken i den showen. Vad det betyder lämnar jag åt var och en att försöka lista ut, men en hint är väl att om man går på vad de använder hos WCC och på MTVs Pimp my Ride så är man nybörjare på området med hifi....

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
davidfock Anställd.. =)
6 september 2006 · 126 Inlägg

Fusion är mycket stora i england.. snygga grejer om man är ute efter det.. men inga monster grejer direkt..

Vadå konstapeln? jag bränner inte däck!! Ser du inte att jag har kört fast???
MSN: davidfock@hotmail.com
www.specialgrafik.se
www.club-s12.org
Nissan Silvia "S12 Gazelle Silvia 180zx" (1988)
Nissan 180ZX "Silvia S12" (1988)
freddan70 Team Tondöv
6 september 2006 · 649 Inlägg

Har en bekant som köpte ett 3-vägskit och en 12" i Norge. Blev väl inte så jätteimpad, men kvaliten kändes OK för lågprisprylar.

Palicuse
9 september 2006 · 1 129 Inlägg

Hitta en sida med fusion.

http://www.fusioncaraudio.com/index.php?region=6

Om det är ett dåligt märke så satsar dom mycke på design lixom många andra märken big_smile.

Palicuse
1 september 2007 · 1 129 Inlägg

Nån som har känt mer på fusion än då? big_smile.

MrCalle Team Autohifi!
1 september 2007 · 865 Inlägg

Kollade på detta märke för ca 5-6 år sen och då hade de en serie som hete "logan" eller liknade, inte helt säker på namnet.
Det var deras top of the line serie och den var helt ok men på tok för dyrt för den Svenska marknaden.
Fusion är stora i framför allt England och det finns i hela europa, samt USA.
De kör med sin Alien som maskot och det är tyvärr det enda som verkar sälja om man tittar runt lite;)
Har Hört att det kanske är på "G" till Sverige genom en importör men om det har kommit eller är på ingång låter jag vara osagt!

Good luck!

Palicuse
2 september 2007 · 1 129 Inlägg

MrCalle skrev:
Kollade på detta märke för ca 5-6 år sen och då hade de en serie som hete "logan" eller liknade, inte helt säker på namnet.
Det var deras top of the line serie och den var helt ok men på tok för dyrt för den Svenska marknaden.
Fusion är stora i framför allt England och det finns i hela europa, samt USA.
De kör med sin Alien som maskot och det är tyvärr det enda som verkar sälja om man tittar runt lite;)
Har Hört att det kanske är på "G" till Sverige genom en importör men om det har kommit eller är på ingång låter jag vara osagt!

Good luck!

Själv har ja hittills bara sett att carsound har visat fusion grejer o priser på sin hemsida.

andreas_gbg_
2 september 2007 · 1 634 Inlägg

Dom hade en monter på Vallåkra, vet att Team Klåp köpte ett steg å testa.. Hur det gick vet jag inte.

Numera Saab 9-5 Aero -00
Drönirettab
2 september 2007 · 21 761 Inlägg

Får väl höra med MorreW vad han säger, han tillhör väl Team Klåp.

Antonio
7 september 2007 · 36 Inlägg

tänkte bara berätta att jag kör på fusion powerplant 10" och det spelar riktigt bra... har även polare som kör på de och dom jag känner är riktigt nöjda smile om inte på tal om designen smile www.carsound.se är iaf åter försäljare smile .... [img][/img]http://www.carsound.se/files/products/fcf632ae91065e75cebf2cefa87b7e4bPP-SW10H.jpg

four rings to rule them all!
Spethz_
22 mars 2008 · 212 Inlägg

Köpte mig idag på elmimässan två stycken Fusion Powerplant 12", steg från Fusion köper jag till veckan. Ska bli intressant och se hur det spelar. smile

Rille_Pille Tyskstuk
22 mars 2008 · 466 Inlägg

Ska bli kul att höra!smile...ska snart skaffa nytt dunka dunka till min bil ocksåtongue

Spethz_
22 mars 2008 · 212 Inlägg

Alltid trevligt med lite bas! smile

Alpinabiturbo Kulan
23 mars 2008 · 1 435 Inlägg

Vad hette företaget som stog och sålde Fusion grejerna på Elmia?

Edit: Nevermind, svaret är Carsound, kollade på lite bilder från mässan å hittade montern smile

Senast redigerat av Alpinabiturbo (23 mars 2008)

BMW 523ia "Aspensilver" (1996)
BMW 740ia "Aspensilver" (1997)
BMW 535D Touring "Carbonschwarz" (2006)
Spethz_
23 mars 2008 · 212 Inlägg

Mmh, det stämmer! smile

Haxxel JDM
31 juli 2008 · 593 Inlägg

Hmm, men så hur spelar de igentligen relativt mot priset?
Jag ska nämligen köra virus/toxic/hazard-tema på nya bilden hade jag tänkt, då vore det ju rätt kul med designat ljudsystem också, men ljudkvaliten går ju faktiskt före.

Det ska vara JDM och bana!
Honda Civic Minimi "Antagonisten" (1993)
TT-Avant
31 juli 2008 · 6 851 Inlägg

jonash skrev:
Det som används på TV är det som WCC får betalt för att använda. Väldigt sällan ser man Nakamichi, McIntosh och andra rejält seriösa high-end märken i den showen. Vad det betyder lämnar jag åt var och en att försöka lista ut, men en hint är väl att om man går på vad de använder hos WCC och på MTVs Pimp my Ride så är man nybörjare på området med hifi....

mvh Jonas

Till viss del sant kanske..Men det är väldigt bra marknadsföring att synas på tex. Pimp My Ride..
HiFi är kanske inte direkt det de bygger heller, men märken som tex. MTX och Alpine, de är kanske inte direkt dåliga.
Alpine har ju en hel del fina saker..

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang