VW Golf MK2 OEM+ Agressive Stance, Enginebay Shave & Sugtrim !

Tja Allihopa Kände att det var dags för ett nytt projekt. Denna gång blir det inte någon mer familjebil utan jag och min tvillingbror har nu investerat i en väldigt fin och välvårdad Golf MK2 1.8 GL utav 91:års modell som gått 13k lugna mil. Bilen i sig har alltid varit servad hos oss i våran bilverkstad och det är ju en ära att få köpa något man själv jobbat på innan så att säga. Golfen är i toppskick som och ser väldigt bra ut i exteriör samt interiör. Bilen är i stort sätt helt rostfri förutom vänster framskärm som blivit begripen men en ny har blivit beställd .Vi personligen tycker att detta är ett utmärkt utgångsobjekt som nu i detta fall är vårt nya projekt som vi kommer att äga bra tag framöver. Tycker att jag borde lägga ner skrivandet och börja lägga upp alla planer och vad som skall införskaffas till projektet, Vi tackar våra sponsorer för den hjälp och stöd vi fått under projektets gång
  • 211 Följare
  • 361 237 Visningar
  • Uppdaterades senast 24 januari 2018
FjonkeeN93 Volkswagen <3
10 augusti 2014 · 1 132 Inlägg

Fint med nytt avgassystem!  :-D
Ska snart montera mitt ta system på min bil! Längtar tills att höra ljudet i min maskin! :-D

Allmänt körd i huvudet
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Twins Twins Bil & Plåt
11 augusti 2014 · 2 577 Inlägg

Dr_struts skrev:
Jo sjukt tråkigt! Dåligt med motivation att fortsätta då! Men nog med offtopic! big_smile

Man försöker  iaf lägga uppdaterinagrna så folk åtminstonde kan se hur det går smile

skummgummigubbe skrev:
Skulle vilja se lite inredning eller ska ni inte gå på den?

Kolla gärna mitt projekt

Inredningen just nu är en helrekondad orginal GL plyshinredning smile, finns bilder på det i början utav prijektet då ddt var just den biten vi började med smile

FjonkeeN93 skrev:
Fint med nytt avgassystem!  :-D
Ska snart montera mitt ta system på min bil! Längtar tills att höra ljudet i min maskin! :-D

Som fan big_smile
Gött gött, jag har aldrig hört hur TA låter, mitt skall låta åt orginalhållet fast sportigare och inte överdrivet mycket, däremot har jag planer på att bara ta bort mellandämparen för att få det att låta lite mer smile

Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Kydish
6 september 2014 · 143 Inlägg

Var det denna typ av spjällhus du tänkte på ?



http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Audi/A … -23781498/


http://www.ebay.com/itm/Monojetronic-Ve … 51c04e4c44

Senast redigerat av Kydish (6 september 2014)

Volvo 244 "Rostis" (1979)
Twins Twins Bil & Plåt
24 september 2014 · 2 577 Inlägg

Kydish skrev:
Var det denna typ av spjällhus du tänkte på ?



http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Audi/A … -23781498/


http://www.ebay.com/itm/Monojetronic-Ve … 51c04e4c44

ser inte ut som den modellen, men med tillhörande förgasarfot så lär det väl funka ?

Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Kydish
25 september 2014 · 143 Inlägg

Ok , länka gärna om du hittar info/bild på den typ av spjällhus du menade , intresserad själv att att hitta något större /eventuellt byta ut mono-jetronic helt.



Fast ez efi spjällhus med spridare , ecu t.ex intressant tycker jag , men skapat för v6 & v8 i princip men verkar vara universal, om något sånt skulle passa på vw fyror vore coolt ^^

http://www.ebay.com/itm/EZ-EFI-Universa … mp;vxp=mtr

Senast redigerat av Kydish (26 september 2014)

Volvo 244 "Rostis" (1979)
Twins Twins Bil & Plåt
26 september 2014 · 2 577 Inlägg

Kydish skrev:
Ok , länka gärna om du hittar info/bild på den typ av spjällhus du menade , intresserad själv att att hitta något större /eventuellt byta ut mono-jetronic helt.



Fast ez efi spjällhus med spridare , ecu t.ex intressant tycker jag , men skapat för v6 & v8 i princip men verkar vara universal, om något sånt skulle passa på vw fyror vore coolt ^^

http://www.ebay.com/itm/FAST-EZ-EFI-Sel … mp;vxp=mtr

länken funkar inte

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Kydish
26 september 2014 · 143 Inlägg

Fungerar den nu?

Volvo 244 "Rostis" (1979)
BenharBara
29 september 2014 · 214 Inlägg

Kydish skrev:
Fungerar den nu?

holy crap! det var lite overkill va big_smile

Volkswagen Golf MKIV "Baged Simplicity" (2003)
Volkswagen Golf MKII "Pure Red" "Simply Stanced" (1992)
Kydish
29 september 2014 · 143 Inlägg

ReDoZz skrev:

Kydish skrev:
Fungerar den nu?

holy crap! det var lite overkill va big_smile

Du menar FAST EZ-EFI bränsle systemet? , Jo det är dyrt och passar inte bolt-on. men intressant.

Volvo 244 "Rostis" (1979)
Twins Twins Bil & Plåt
29 september 2014 · 2 577 Inlägg

Kydish skrev:

ReDoZz skrev:

Kydish skrev:
Fungerar den nu?

holy crap! det var lite overkill va big_smile

Du menar FAST EZ-EFI bränsle systemet? , Jo det är dyrt och passar inte bolt-on. men intressant.

ahh, det var ju inte billigt, men väldigt fiffigt att det är själv inställt och lärt smile

Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Twins Twins Bil & Plåt
29 september 2014 · 2 577 Inlägg

Som ni kanske har märkt så har det inte blivit uppdatering på ett tag, detta på grund utav att att CF kortet till kameran har börjat ge upp.

Detta märktes en kväll när jag skulle uppdatera och många bilder var helt försvunna, detta skapade oro och jag började fråga runt bröder osv ifall dem hade rört systemkameran eller lånat kortet...men så var ej fallet.
Några dagar senare så märkte jag att ytterligare fler bilder hade försvunnit och jag började googla.
Sektorerna på kortet håller på att fasa ut och iom att kortet är ganska gammalt (4år) så är det väl nästan dags att byta.

Nu till det jobbiga.
Alla mina projektbilen på golfen och mina datorbyggen ligger på kortet, utöver andra övriga arbeten och bilder jag tagit på bil träffar osv.
Kortet är hos en kontakt till en vän som jobbar med "data-recovery" och jag har fått info om att statusen till m minneskortet är väldigt dåligt och att han skall försöka rädda det som går att se helt enkelt sad

Så vad har jag lärt mig utav detta ?
GÖRA BACKUP! Jag har aldrig gjort detta då jag inte tyckt att det var nödvändigt pga att jag inte tar så jättemycket bilder, som min tvillingbror tex gör.
Detta är även något som han tjatat hela tiden på mig om och jaa...han hade rätt.

Jag beställde ett minneskort för några dagar sedan, och en 3TB WD Red HDD har inhandlats och huserar datorn smile
Jag har inte bestämt om jag skall köpa en till likadan och köra en RAID setup som jag tycker är passande för just ändamålet, men det får vi se smile

Bilder kommer runt mitten utav denna vecka smile!

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
rickylicious Webbutvecklare
29 september 2014 · 2 369 Inlägg

Tyvärr så inser man ju inte det viktiga i backups förrän det är försent... Lärde mig själv det av liknande anledning, min hårddisk med massa bilder dog... Nu kör jag backups till två diskar i två olika datorer, lite bättre odds i alla fall big_smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Twins Twins Bil & Plåt
30 september 2014 · 2 577 Inlägg

rickylicious skrev:
Tyvärr så inser man ju inte det viktiga i backups förrän det är försent... Lärde mig själv det av liknande anledning, min hårddisk med massa bilder dog... Nu kör jag backups till två diskar i två olika datorer, lite bättre odds i alla fall big_smile

Verkligen inte sad
Hoppas han får fram dem viktigaste bilderna till bilbygget iaf smile

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Twins Twins Bil & Plåt
21 oktober 2014 · 2 577 Inlägg

Goda nyheter !
Idag kommer jag att hämta alla mina filer som dem kunde rädda ifrån mitt cf-kort big_smile
Fick även som svar att alla inte kunde bli räddade men att dem flesta viktiga bilderna som jag ville ha är det smile
Skall jag fortsätta med vanliga uppdateringar smile?

Senast redigerat av Twins (21 oktober 2014)

Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
saftarN
21 oktober 2014 · 249 Inlägg

fasen vad skönt! Ja fortsätt som vanligt nu, vill ju se vad som händer med kärran! big_smile

keep calm and let it scrape
Twins Twins Bil & Plåt
21 oktober 2014 · 2 577 Inlägg

saftarN skrev:
fasen vad skönt! Ja fortsätt som vanligt nu, vill ju se vad som händer med kärran! big_smile

finfint !

håller på och går igenom alla bilderna just nu, kommer ta sin tid och få dem sorterade med hmm

Senast redigerat av Twins (21 oktober 2014)

Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Kydish
21 oktober 2014 · 143 Inlägg

Twins skrev:

saftarN skrev:
fasen vad skönt! Ja fortsätt som vanligt nu, vill ju se vad som händer med kärran! big_smile

finfint !

håller på och går igenom alla bilderna just nu, kommer ta sin tid och få dem sorterade med hmm

Gött , Mycket intressant att följa erat projekt smile

Senast redigerat av Kydish (21 oktober 2014)

Volvo 244 "Rostis" (1979)
Twins Twins Bil & Plåt
21 oktober 2014 · 2 577 Inlägg

Kydish skrev:

Twins skrev:

saftarN skrev:
fasen vad skönt! Ja fortsätt som vanligt nu, vill ju se vad som händer med kärran! big_smile

finfint !

håller på och går igenom alla bilderna just nu, kommer ta sin tid och få dem sorterade med hmm

Gött , Mycket intressant att följa erat projekt smile

Roligt att höra big_smile!

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
asuus
23 oktober 2014 · 27 Inlägg

kosovarmods känner igen det namnet... brukar du/ni hänga på sweclockers med? xD

Twins Twins Bil & Plåt
25 oktober 2014 · 2 577 Inlägg

asuus skrev:
kosovarmods känner igen det namnet... brukar du/ni hänga på sweclockers med? xD

Yes det är jag wink
Btw, haha vart fick du rada på det tongue ?
Det är jag som är ägeren till SweRigs @ Facebook

Senast redigerat av Twins (25 oktober 2014)

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang