Vad slits på en bil när man sladdar?

Jagsugerpabilar
28 januari 2012 · 42 Inlägg

Jag undrar vad det är som slits på en bil när man sladdar med den. Då tänker jag främst på när man sladdar med den på vintern.

Jag har hört att bakpartiet (bakaxeln?) nöts när man sladdar med bilen.

Westergren Large Cap
28 januari 2012 · 1 816 Inlägg

Bussingar, koppling, motorn i helhet då man oftast ligger på höga varv/varstopp.. ptja, allt i stort sätt!

Jagsugerpabilar
28 januari 2012 · 42 Inlägg

Westergren skrev:
Bussingar, koppling, motorn i helhet då man oftast ligger på höga varv/varstopp.. ptja, allt i stort sätt!

Okej, jag är skitdålig på bilar, men vad tycker du att jag ska köpa för bil om jag vill sladda med den på vintern? Jag kommer köra med den året runt för jag har inte råd att ha två bilar.

Westergren Large Cap
28 januari 2012 · 1 816 Inlägg

Jagsugerpabilar skrev:

Westergren skrev:
Bussingar, koppling, motorn i helhet då man oftast ligger på höga varv/varstopp.. ptja, allt i stort sätt!

Okej, jag är skitdålig på bilar, men vad tycker du att jag ska köpa för bil om jag vill sladda med den på vintern? Jag kommer köra med den året runt för jag har inte råd att ha två bilar.

Volvo 740

IceEyes Varningar: För många..
28 januari 2012 · 2 552 Inlägg

Däcken tar hyfsat med stryk, fast det kanske du redan kände till wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
_XeoN_ Drive It Like You Hate It
28 januari 2012 · 334 Inlägg

Köp en Volvo, 200-900 serien, billiga delar och försäkring;)

___ Life´s A Bitch Then You Die ____
Volvo 945 Tdic "Knacket" (1991)
BMW 320 Diesel "Familjeåket" (2007)
JimmyAndersson
28 januari 2012 · 1 679 Inlägg

bilar som kan vara bra...
Volvo 240, 740 940
Diverse mindre äldre bmws
Ford sierra
sen finns det fler också men dessa är dom "vanligaste" smile

Jagsugerpabilar
28 januari 2012 · 42 Inlägg

Westergren skrev:

Jagsugerpabilar skrev:

Westergren skrev:
Bussingar, koppling, motorn i helhet då man oftast ligger på höga varv/varstopp.. ptja, allt i stort sätt!

Okej, jag är skitdålig på bilar, men vad tycker du att jag ska köpa för bil om jag vill sladda med den på vintern? Jag kommer köra med den året runt för jag har inte råd att ha två bilar.

Volvo 740

Är detta nånting som man kommer att måsta byta ofta om man är ute och sladdar på vintrarna? Är det dyrt att byta?

IceEyes skrev:
Däcken tar hyfsat med stryk, fast det kanske du redan kände till wink

Slits däcken fast man sladdar på vintern? Ungefär hur mycket slits de?

Victorduvet
28 januari 2012 · 395 Inlägg

om du inte Cp-sladdar, utan du är ute och leker normalt så håller bilen bra.
BMW E36 är bra sladdarbilar och du kommer väll behöva byta bakdäck om du ska sladda mycket.
Kan inte påstå att kopplingen slits speciellt mycket när du sladdar på vintern eftersom det inte krävs så mycket för att kasta ut baken smile

så länge du vet vad du håller på med, inte ligger på varvstoppen, sladdar in i drivor mm mm så kommer det inte vara speciellt dyrt..  förutom däck och soppa wink

BMW 520 (1992)
Jagsugerpabilar
28 januari 2012 · 42 Inlägg

Jag har sån beslutsångest!

Jag tycker 940 ser ok ut, men ska jag köpa en kombi eller sedan?

Kan man få fram bensinförbrukningen från CO2-utsläppet? Jag har hört att volvo drar skitmycket bränsle, men drar de så mycket så att jag kommer bli pank som studerande?

_XeoN_ Drive It Like You Hate It
28 januari 2012 · 334 Inlägg

Jagsugerpabilar skrev:
Jag har sån beslutsångest!

Jag tycker 940 ser ok ut, men ska jag köpa en kombi eller sedan?

Kan man få fram bensinförbrukningen från CO2-utsläppet? Jag har hört att volvo drar skitmycket bränsle, men drar de så mycket så att jag kommer bli pank som studerande?

Kombi;) De beror på hur du kör, min drar runt litern blandad körning, och buskörning ca 1,2-1,8l/milen:p

___ Life´s A Bitch Then You Die ____
BMW 320 Diesel "Familjeåket" (2007)
Volvo 945 Tdic "Knacket" (1991)
charlie_hansson
28 januari 2012 · 50 Inlägg

Köp en Nissan 200sx s13 . Bättre sladdbil får man leta efter wink

Jagsugerpabilar
28 januari 2012 · 42 Inlägg

_XeoN_ skrev:

Jagsugerpabilar skrev:
Jag har sån beslutsångest!

Jag tycker 940 ser ok ut, men ska jag köpa en kombi eller sedan?

Kan man få fram bensinförbrukningen från CO2-utsläppet? Jag har hört att volvo drar skitmycket bränsle, men drar de så mycket så att jag kommer bli pank som studerande?

Kombi;) De beror på hur du kör, min drar runt litern blandad körning, och buskörning ca 1,2-1,8l/milen:p

Varför kombi? För- och nackdelar? smile

Är det värt att köpa en bil som drar så mycket bränsle?

Jagsugerpabilar
28 januari 2012 · 42 Inlägg

charlie_hansson skrev:
Köp en Nissan 200sx s13 . Bättre sladdbil får man leta efter wink

Nej tack, fan vad fula de är. big_smile

_XeoN_ Drive It Like You Hate It
28 januari 2012 · 334 Inlägg

Jagsugerpabilar skrev:

_XeoN_ skrev:

Jagsugerpabilar skrev:
Jag har sån beslutsångest!

Jag tycker 940 ser ok ut, men ska jag köpa en kombi eller sedan?

Kan man få fram bensinförbrukningen från CO2-utsläppet? Jag har hört att volvo drar skitmycket bränsle, men drar de så mycket så att jag kommer bli pank som studerande?

Kombi;) De beror på hur du kör, min drar runt litern blandad körning, och buskörning ca 1,2-1,8l/milen:p

Varför kombi? För- och nackdelar? smile

Är det värt att köpa en bil som drar så mycket bränsle?

Kombin e snyggare;) Enligt mitt tycke:P Perfekt om man ska till Ikea o storhandla, bara fälla ner sätet o lassa in:P
Klart de är värt de:) Om du servar bilen så får du nog ner bränslekostnaden lite;)

___ Life´s A Bitch Then You Die ____
Volvo 945 Tdic "Knacket" (1991)
BMW 320 Diesel "Familjeåket" (2007)
Pim_Pim
28 januari 2012 ·

Finnt inget bättre än när man ser ett skåp på feting häng ! wink

Senast redigerat av Pim_Pim (28 januari 2012)

_XeoN_ Drive It Like You Hate It
28 januari 2012 · 334 Inlägg

Så rätt såbig_smile

Pim_Pim skrev:
Finnt inget bättre än när man ser ett skåp på feting häng ! wink

___ Life´s A Bitch Then You Die ____
BMW 320 Diesel "Familjeåket" (2007)
Volvo 945 Tdic "Knacket" (1991)
JFfoto
28 januari 2012 ·

köp nå skit bara, såpass gamla bilar, så man kan inte direkt jämföra vilken del som går sönder först av en bmw eller volvo, på en sladdbil har man inga höga krav, då heter det bruksbil.. tycker jag.

Jagsugerpabilar
28 januari 2012 · 42 Inlägg

Som första bil tänkte jag köpa en bil som man mest leker med, sen kanske jag köper något finare.

Problemet är det att om jag köper något skit för 500 kr så kommer den väl knappast genom besiktningen eller så går nånting sönder efter en vecka. Så är det väl?

Pim_Pim
28 januari 2012 ·

Jagsugerpabilar skrev:
Som första bil tänkte jag köpa en bil som man mest leker med, sen kanske jag köper något finare.

Problemet är det att om jag köper något skit för 500 kr så kommer den väl knappast genom besiktningen eller så går nånting sönder efter en vecka. Så är det väl?

Åk och köp nån gammal Volvo runt 5tusen så får du ju en som både är besiktad och skattad och sen är det bara att köra, inte mycket pengar så man kan ju inte begära för mycket.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang