Lambda lampa 850 GLT

MatteH
29 januari 2012 · 36 Inlägg

Kollade runt om det fanns nån tråd här redan, men hitta ingen. Så jag gör en ny smile

Lambda lampan lyser på min 850 glt -93.
Bilen går som den ska och det har inte varit några problem.

Vad kan det vara för fel då? Har nämligen besiktning imorn på bilen, så det är lite kris så att säga. roll

MVH Matte

Rspeter Audi A5 quattro driver.
29 januari 2012 · 2 203 Inlägg

Då är det stor risk att lambdan är trasig. På min Audi så var lambdan söndersmält. Bilen gick bra men gav inte godkända avgasvärden.

sisu1986
29 januari 2012 · 370 Inlägg

kolla felkoderna..

Låt Turbon Glöda
Toyota Supra TT "Supra Sisu" (1993)
Christian S
29 januari 2012 · 4 816 Inlägg

sisu1986 skrev:
kolla felkoderna..

håller med då det inte är en lambdalampa som många tror utan en MOTORELEKTRONIKLAMPA och det finns bra många anledningar till att den börjar lysa.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Tjaarnlund
29 januari 2012 · 65 Inlägg

Christian S skrev:

sisu1986 skrev:
kolla felkoderna..

håller med då det inte är en lambdalampa som många tror utan en MOTORELEKTRONIKLAMPA och det finns bra många anledningar till att den börjar lysa.

Precis.. Kan vara allt från glappkontakt till nån slang som har spruckit. Sj hade ja problem me motorlampan.. Efter ett ordentligt felsökande så var det 2 vaccumslangar till insuget som hade spruckit. Bara att åka å kolla felkoder...

Fredrik Tjärnlund!
Skoda Octavia RS -02
BMW 530 -93
MB 200E -92
Volvo V70 (2007)
Christian S
30 januari 2012 · 4 816 Inlägg

xender skrev:

Christian S skrev:

sisu1986 skrev:
kolla felkoderna..

håller med då det inte är en lambdalampa som många tror utan en MOTORELEKTRONIKLAMPA och det finns bra många anledningar till att den börjar lysa.

Precis.. Kan vara allt från glappkontakt till nån slang som har spruckit. Sj hade ja problem me motorlampan.. Efter ett ordentligt felsökande så var det 2 vaccumslangar till insuget som hade spruckit. Bara att åka å kolla felkoder...

man behöver inte åka och gör det då det går att göra det själv på 850 92-95 via dignosuttaget i motorrummet, hur man gör det får man reda på om man använder sök funktionen då det varit uppe bra många gånger.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
MatteH
30 januari 2012 · 36 Inlägg

Försökte kolla felkoderna, men fattade inte riktigt hur jag skulle göra. Får ta och titta på det igen senare smile

Det var inga problem på besiktningen, avgasvärderna var helt ok smile

Tjaarnlund
30 januari 2012 · 65 Inlägg

Om avgasvärdena är OK så är det säkert bara nån slang som har spruckit... Hade klockrena värden på Skodan även fast lampan lyste...

Fredrik Tjärnlund!
Skoda Octavia RS -02
BMW 530 -93
MB 200E -92
Volvo V70 (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang