BMW 320D e46 renovering.

Min bmw 320D som jag ägt sedan jag var 18 år, får sig en renovering. Bilen har rullat närmare 40.000 mil och renoveringen fortsätter, hittils fixat upp karossen och lagat rost folierat och sänkt med mera =)
  • 160 Följare
  • 154 342 Visningar
  • Uppdaterades senast 24 april 2016
ErikaBygren
10 april 2013 · 171 Inlägg

Caulev skrev:
Som en ny bil fan!!

Ja de blir riktigt stor skillnad smile Kommer bli så nöjd ! big_smile

Erika Bygren
You can never get too low.
Bmw 320D E46 Projekttråden
ErikaBygren
28 april 2013 · 171 Inlägg

Så varit lite tyst här på sistonde inte haft riktigt tid att sitta vid datorn smile
Var och besiktigade 24de och det blev ett blankt papper, vilket jag tycker är bra eftersom bilen ändå gått långt.

Bilen är nu mera mattsvart foilerad, haft hjälp av min kära sambo och vår vän arvid till de smile super snällt!
Nu mer är detta alltså ett rullande projekt, jag är inte nöjd med att bilen inte blev lägre med coilsen, så blir lite modiferingar där när vi har tid smile

Man verkar inte sköta sina bilar så bra i england? saatan va skitiga dörrarna var..använde mig av meguiars lera, funderar toppen!
https://www1.garaget.org/gallery/images/140/139682/139682-0c648363281b18aa60f3403fb2320778.jpg

Allt är ju ett evigt tänkande... kring projektet! smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/140/139682/139682-6202404ed4848691fbba05a3015ec803.jpg

Valsas, rostlagas och fixas! smile riktigt nöjd med resultatet smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/140/139682/139682-ca73a875651bb4af457ac90528bbb415.jpg

Pilligt göra! Men bra resultat! smile tusen tack ni!
https://www1.garaget.org/gallery/images/140/139682/139682-0fff8e81455a664b3af58f9c1e0d1991.jpg

Så här såg bilen ut på Barkabyträffen den 27de april. coilsen är bottnade runtom.. mer går de ju att få ner den?!
så som sagt modifieringar ! wink
https://www1.garaget.org/gallery/images/140/139682/139682-42ad18cdee8aeeaf6c3e554c49b13e32.jpg

Folieringen är inte riktigt klar, och är lite mer små saker som ska fixas men sen så är vi redo för ett GRYMT  2013!

Erika Bygren
You can never get too low.
Bmw 320D E46 Projekttråden
ErikaBygren
28 april 2013 · 171 Inlägg

vilket tjat de är på alla wink tyvärr så tkr inte jag att mfront passar på icke facelift den gör sig as bra på facelift men inte på denna tyvärr hmm  ska väl kanske göra nånting så småninom smile men ingen mfront tongue

jon-as skrev:
Snyggt jobbat!
Är det inte dags för en m-front så den ser lite elakare ut i fram?

Erika Bygren
You can never get too low.
Bmw 320D E46 Projekttråden
ErikaBygren
28 april 2013 · 171 Inlägg

haha ne de är lungt smile  alla har olika smak oxå big_smile

jon-as skrev:

ErikaBygren skrev:
vilket tjat de är på alla wink tyvärr så tkr inte jag att mfront passar på icke facelift den gör sig as bra på facelift men inte på denna tyvärr hmm  ska väl kanske göra nånting så småninom smile men ingen mfront tongue

jon-as skrev:
Snyggt jobbat!
Är det inte dags för en m-front så den ser lite elakare ut i fram?

Haha jamen förlåt då för sjutton smile

Erika Bygren
You can never get too low.
Bmw 320D E46 Projekttråden
ErikaBygren
28 april 2013 · 171 Inlägg

ja mest troligt ! tongue  ligger en helt del jobb bakom den här bilden nu faktist tongue hehe

jon-as skrev:

ErikaBygren skrev:
haha ne de är lungt smile  alla har olika smak oxå big_smile

Phuuu, vilken tur! Visst är det så. Och misstänkte att det fanns en anledning till att det inte satt en sådan front på bilen. Med tanke på hur mycket jobb du lagt på resten hade du nog bytt fronten också om du velat byta tongue

Erika Bygren
You can never get too low.
Bmw 320D E46 Projekttråden
ErikaBygren
28 april 2013 · 171 Inlägg

ja fälgarna är ju samma som förra året oxå smile
alla kan inte vara lika wink

Fredrik_M skrev:

ErikaBygren skrev:
Så här såg bilen ut på Barkabyträffen den 27de april. coilsen är bottnade runtom.. mer går de ju att få ner den?!

Fälgarna blev riktigt bra på bilen, gött att det är fler än jag som vågar gå mot strömmen och inte stoppar dit en M front eller ännu värre en M front från en coupé utan listerna som jag inte tycker passar alls på en sedan eller touring.

Erika Bygren
You can never get too low.
Bmw 320D E46 Projekttråden
ErikaBygren
28 april 2013 · 171 Inlägg

Ja just nu sitter de kvar men även hjälpfjädrarna smile så den kmr bli längre:)

TheMan89 skrev:
Hur har du det med genomslagsgummin i coilsen? på min e39:a kapade jag dem på mitten och på e32:an togs dem bort tongue

Erika Bygren
You can never get too low.
Bmw 320D E46 Projekttråden
ErikaBygren
5 maj 2013 · 171 Inlägg

Brago skrev:
Vad kör du med för coilovers? smile för på mina ja montera vred ja ner dom till hälften fram å då vart den rätt låg roll
Blev ju bra me mattsvart! big_smile

Kör super sport black evolution smile mina är i botten utan hjälpfjädrar nu, finns inga bilder på det härsmile tog 40 min å komma ut ur garaget idag^^

Erika Bygren
You can never get too low.
Bmw 320D E46 Projekttråden
ErikaBygren
5 maj 2013 · 171 Inlägg

Brago skrev:

ErikaBygren skrev:

Brago skrev:
Vad kör du med för coilovers? smile för på mina ja montera vred ja ner dom till hälften fram å då vart den rätt låg roll
Blev ju bra me mattsvart! big_smile

Kör super sport black evolution smile mina är i botten utan hjälpfjädrar nu, finns inga bilder på det härsmile tog 40 min å komma ut ur garaget idag^^

ajjemen! fick du med kortare stag till krängaren fram osv..? smile

jajemen wink

Erika Bygren
You can never get too low.
Bmw 320D E46 Projekttråden
ErikaBygren
5 maj 2013 · 171 Inlägg

klart den är stötigare än innan smile men komfoten är underbar även fast coilsen är i botten smile

Brago skrev:

ErikaBygren skrev:

Brago skrev:

ajjemen! fick du med kortare stag till krängaren fram osv..? smile

jajemen wink

Härligt! vart din nå stötig tycker du? smile

Erika Bygren
You can never get too low.
Bmw 320D E46 Projekttråden
ErikaBygren
5 maj 2013 · 171 Inlägg

jag kan inte svänga fullt wink och ja de tar i lite här å var under bilen, sånt man får leva med wink

Brago skrev:
Joo de är ju självklart! men tar de i någe för dej nu?
Jag montera kw coils på min, men pga så dåliga vägar här så kan ja inte åka bottsänkt men comforten va ju helt okej smile

Erika Bygren
You can never get too low.
Bmw 320D E46 Projekttråden
ErikaBygren
5 maj 2013 · 171 Inlägg

Var ett tag sedan jag gjorde ett inlägg jobbar för fulla muggar så garaget hinns inte med så mycket! hmm
men var ut igår och plockade bort hjälpfjärdrarna så ja kunde få ner bilen ännu mer smile
älskar resultatet, sen om funktionen är lite nersatt gör ingenting sånt man får leva med om man skall åka lågt ! smile

Tog lite bilder idag i Sigtuna här är en av dem och ni ser hur låg den är fram smile får se om de blir yttligare justeringar bak wink

https://www1.garaget.org/archive/140/139682/196675/196675-3102245.jpg

Erika Bygren
You can never get too low.
Bmw 320D E46 Projekttråden
ErikaBygren
19 september 2013 · 171 Inlägg

Grimfrost skrev:
Bra jobbat, blir riktigt snyggt

tack så  mycket=)  stått lite stilla i sommar bara använt bilen smile, blir mer i vinter big_smile

Erika Bygren
You can never get too low.
Bmw 320D E46 Projekttråden
ErikaBygren
7 oktober 2013 · 171 Inlägg

Tillbaka, vintern väntar, alla dörrar å skärmar slängda sen förra årets renovering.. smile
Så vad väntar i vinter? antaligen massor, bilen kommer besiktigas och sedan ställas av i november någon gång.
Ska kolla över lite delar i motorn samt felsöka acn, som pajjade i Tyskland när vi var på väg till Polen i sommras.
Lite mer än 2000mil har vi åka i sommar med pärlan, som strax slår över till 39.000mil..


Ny vinter bil har vi även införskaffat, stackars e28an är såld och in kom en e46 sedan smile
Skönt med nyare bil.

Sitter även och samlar ihop alla kvitton på bilen så all dokumentation finns, och ska även skriva ihop vad jag gjort på bilen, känns riktigt skönt å ha allt på papper.

Bilen idags läget.

https://www1.garaget.org/archive/140/139682/196675/196675-3207033.jpg

https://www1.garaget.org/archive/140/139682/196675/196675-3199680.jpg

https://www1.garaget.org/archive/140/139682/196675/196675-3152062.jpg

Alla bilder är tagna någon gång under sommaren, kommer aldrig kunna sälja denna bil så länge man inte får ett toppen bud såklart.

Erika Bygren
You can never get too low.
Bmw 320D E46 Projekttråden
ErikaBygren
8 oktober 2013 · 171 Inlägg

KEKlr skrev:
Den är jävligt fin ska du veta! smile

Tack så mycket:-)  börjar bli en del jobb bakom den nu oxå ....:-)

Erika Bygren
You can never get too low.
Bmw 320D E46 Projekttråden
ErikaBygren
9 oktober 2013 · 171 Inlägg

Proskip skrev:
Brukar se den när jag åker hem ifrån jobbet, ser riktigt trevlig ut! wink

Jasså?smile trevligt! Den är trevlig oxå!big_smile

Erika Bygren
You can never get too low.
Bmw 320D E46 Projekttråden
ErikaBygren
11 oktober 2013 · 171 Inlägg

figge_stunter skrev:
Läst igenom hela tråden nu (kan erkänna att jag bara läste dina inlägg och kolla bilderna)
Men det ser riktigt bra ut! Ska bli kul att se vad du hittar på med den nu till vintern smile

Men va roligt! Ja man behöver inte läsa alla kommentarer!wink
Ja de ska bli spännande eftersom ja inte bestämmt mig helt än!wink haha men blir massa fix allafall!big_smile

Erika Bygren
You can never get too low.
Bmw 320D E46 Projekttråden
ErikaBygren
11 oktober 2013 · 171 Inlägg

Wonderboy_ skrev:
39,000 mil är väl en lagom mätarställning haha smile

Känns ju inte att den gått så långt så de gör mig inget wink

Erika Bygren
You can never get too low.
Bmw 320D E46 Projekttråden
ErikaBygren
8 november 2013 · 171 Inlägg

Cristofer skrev:
Trevligt projekt! Var det svårt att foliera den och vilken film valde ni?

En sak jag tänkte på då jag såg bilden med montering av sänkningssatsen, det sitter inga "dammtätningar" (plaströr som skall sitta runt genomslagsgummit) på bakre dämparna där. Packboxarna brukar gå sönder ganska fort i dämparna och börja läka då vilket är lite trist. Kika bild 1 här:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do … &fg=45

Annars två tummar upp och fina bilder med smile

Jag köpte en film från oracal, visst var de massa pyssel men det var första gången vi gjorde det med, andra gången kommer bli lättare smile typ dörrar var as simpelt smile  de stämmer att  de inte satt sånna där då det inte fanns några innan heller tongue Men jag kör inte på dem längre körde med säkningssatsen lite mindre än ett år smile nu sitter det coils och skydd för dem, då de följde med dom=)

Tusen tack blir mer pyssel i vinter ;D

Erika Bygren
You can never get too low.
Bmw 320D E46 Projekttråden
ErikaBygren
9 november 2013 · 171 Inlägg

Cristofer skrev:
Googlade men hittade en massa olika leverantörer av den filmen.

Okej då är jag med, som med det mesta då.. Går lite bättre andra gången man försöker wink

Du har tagit bort hjälpfjädrarna fram va? Tycker din ser betydligt lägre ut än min (har min rätt uppskruvad bak för att slippa skrap då man skjutsa), men är i botten fram dock med hjälpfjädrarna kvar. Funderar på att plocka bort dom.. hmm smile

ja allt går bättre andra gången, vissa ytor som vi gjorde om med smile  och den filmen är sjukt lättformad rolig att hålla på med.
Yes jag har inga hjälpfjädrar fram & i botten! kan inte svänga fullt smile

Erika Bygren
You can never get too low.
Bmw 320D E46 Projekttråden
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang