En ilsken liten jävla lådbil

Iden med hela projektet va, att jag vill ha en liten bil, rwd, och turbo, med grym väghållning, började leta efter en liten bil som jag kunde utveckla!! fick då av en kompis en lancia a112, perfekt utgångsobjekt tänkte jag!! började skissa lite på en bild, blev rätt nöjd med tanken och började skära med vinkelslipen, efter mycket pill och kluriga lösningar så att den skulle bli fullt fungerande och gatgodkänd, så har jag kommit så här långt på mitt projekt, kommentera gärna, obs gillar ärliga människor så även kritik och nya ideer tas tacksamt emot!! är nu sfro besiktad, och namnet för bilen blev EXTREME XS,
  • 891 Följare
  • 1 029 790 Visningar
  • Uppdaterades senast 7 april 2015
Extremecar ms.no.fear
3 augusti 2012 · 585 Inlägg

Trodde jag skulle få tråget så motorn kunde stoppas i i helgen, men icke!! Hoppas på måndag nu då!! Lund du är så välkommen så:-)

Extremecar ms.no.fear
3 augusti 2012 · 585 Inlägg

JordnoetN skrev:
ser skitbra ut, pren lagd och efter 27 sidor kan jag bara säga, Bra jobbat ! och fortsätt så smile

Tackar!!! Skit kul att det är så många som följer mitt vansinnes projekt:-)

Extremecar ms.no.fear
3 augusti 2012 · 585 Inlägg

Lina- skrev:
Grymt bygge, hoppas få se bilen rulla på vägarna nästa år. tongue

Tackar!!! Har ett mål att försöka få den helt klar till Elmia så hoppas att det inte strular något nu:-)

Extremecar ms.no.fear
4 augusti 2012 · 585 Inlägg

fadret skrev:
Vore häftigt att få se den irl,ska ju till Tranås den 11:de,frugan och tösen har ju bott där förut.

Är tyvärr rätt så upptagen den dagen, då det är fullt ös. I Tranås den dagen:-)

Extremecar ms.no.fear
4 augusti 2012 · 585 Inlägg

Volvo142_73a skrev:
Den kommer bli så sjukt grym. Men helt ärligt så har jag glömt vad det var för bil den är byggd på tongue

EDIT:

Glöm de sista, det stod visst uppe i infon

Såg din hälsning nu och skrattade lite för mig själv!! Att man inte skulle korsa bilar, undra hur jag mår då med ca15 bilar inblandade ha ha

Extremecar ms.no.fear
5 augusti 2012 · 585 Inlägg

Pratade med en handlare idag, och han påstod att han inte kunde få tag på 2 av varje!! Frågade honom,vad gör man om man tar sönder en fälg då?? Jag vet inte sa han bara då???

Extremecar ms.no.fear
7 augusti 2012 · 585 Inlägg

Tirkedal skrev:

KBAragger skrev:

AoiKami skrev:
vad är meningen att köra volvos t5a utan turbo när han lika gärna kan köra på en vanligt eller en glt? menar de måste ju försvinna effekt iom kompsänkningen!?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 92&p=7  #125

turbo81a skrev:
är det någon som vet vad en komplett t5 spis väger??

så jag antar att det är volvos eftersom det är den dem pratar om, men det är ju rätt omständligt att köpa t5 om man inte ska ha turbon, men han kan ju ha haft någon t5a över i garaget... men jag vete fan, han kanske ska ha turbo hmm

Turbo ska det va... Kommer vara bra slö annars:p dock funkar det säkert på den här lilla bilen:) Varför inte ta en m50 motor istället;)

Anledningen att jag kör på Volvon är att jag har så bra priser, hade jag inte haft det så hade jag nog satsat på en Audi 5a enbart för dom låter så gott!!:-)

Extremecar ms.no.fear
7 augusti 2012 · 585 Inlägg

Tirkedal skrev:

turbo81a skrev:

Tirkedal skrev:

Turbo ska det va... Kommer vara bra slö annars:p dock funkar det säkert på den här lilla bilen:) Varför inte ta en m50 motor istället;)

Anledningen att jag kör på Volvon är att jag har så bra priser, hade jag inte haft det så hade jag nog satsat på en Audi 5a enbart för dom låter så gott!!:-)

Blir bra vilket som bara du plockar ut mer n 300hk:D

Kan hända att det blir några extra hk:-):-)

Extremecar ms.no.fear
13 augusti 2012 · 585 Inlägg

KBAragger skrev:

turbo81a skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/37/36380/36380-9ae3d8451d3c4ad549bab3a7c577da99.jpg
Nya Westfield stolar:-)

http://www1.garaget.org/gallery/images/37/36380/36380-808373f326438fe3cb9c49e9d54cf63b.jpg
Hjärtat:-)

http://www1.garaget.org/gallery/images/37/36380/36380-0ffe64eeae45e6ae6b8e032da94c002e.jpg
Färdig mappad och klar!!

fan sicka fina stolar du köpt dig! de var som sagt riktigt snygga smile

Tackar!! Får ju inte plats med andra vanliga race stolar, så fick bli dom här, dyrt men bra:-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang