Hjälp med hjulinställning.

ElTacoNacho
11 februari 2012 · 486 Inlägg

Bytte idag mina länkarmsbussningar, men när jag fått ihop allting igen så blev hjulinställningen fel. För att köra rakt får jag vrida rätten till kl 10.30-11.00. Släpper jag går bilen till höger. Har kollat lite efter guider som visar hur man gör en hjulinställning hemma,  men inte hittat någon bra.  Någon som känner för att göra en liten guide här? Gärna lite bilder?  Mvh kj

Bjork_Pagen Scania Euro 6 Trucker
11 februari 2012 · 219 Inlägg

Kör in till däckakrängen o få gjort en ordentlig inställning istället

Laddtryck är beroende framkallande, speciellt i en 16liters Turbo diesel V8;)
ElTacoNacho
11 februari 2012 · 486 Inlägg

Bjork_Pagen skrev:
Kör in till däckakrängen o få gjort en ordentlig inställning istället

Hade jag gjort om plånkan inte börja klaga;) inte lätt som student och 7,5 mil till skolan en väg . Så nu får de bli rughly bra inställning och riktig nästa månad.

ElTacoNacho
11 februari 2012 · 486 Inlägg

Men nu var de inte de jag bad om. Jag vet gott och väl vad priserna för en hjulinställning går på. Är de ingen som kan svara på min fråga istället? wink

dawwe ...has left the building...
11 februari 2012 · 4 474 Inlägg

Man får gå på avståndet mellan "däcksidorna" i både fram o bakkant på en bil som har korrekt hjulinställning o sedan applicera detta...Men det blir ungefär lika noggrant som om kirurgen skulle operera med en yxa...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Baku Snickarjävel
11 februari 2012 · 554 Inlägg

kommer kosta mer än de smakar. kör du med bilen en månad och har felaktig hjulinställning så får plånboken betala 2 nya däck med. bättre att låna dom 700kr för en inställning av dina föräldrar eller nått. snålheten bedrar visheten wink

Holmstrom1
12 februari 2012 · 193 Inlägg

åk till ett gymnasie med fordonslinje så grejar dom en hjulinställning för en billig slant, vi gör såna på skolan, mäter ut exakt genom dator..

Mercedes 300ce "Direktören" (1992)
Mercedes 190e 2.3 "Feten" (1991)
ElTacoNacho
12 februari 2012 · 486 Inlägg

Baku skrev:
kommer kosta mer än de smakar. kör du med bilen en månad och har felaktig hjulinställning så får plånboken betala 2 nya däck med. bättre att låna dom 700kr för en inställning av dina föräldrar eller nått. snålheten bedrar visheten wink

De är ingen fara, jag har mer däck hemma. vill mest bli av med dragandet åt höger.    Hade jag fått så hade jag väl redan gjort de. Har skatt, byte av vindruta, spindeller och bussningar denna månaden. Så inställning blir de nästa månad när sommarhjulen åker på förstår ni pajka. Så länge får de va lite grov inställt så rätten står rätt och den inte slingar sig över hela vägen.

ElTacoNacho
12 februari 2012 · 486 Inlägg

Holmstrom1 skrev:
åk till ett gymnasie med fordonslinje så grejar dom en hjulinställning för en billig slant, vi gör såna på skolan, mäter ut exakt genom dator..

Jodå, jag går ju på transport så de är väl inga problem förutom att de är sportlov nu och jag har aldrig tiden på vardagar att lämna bort den;) fordon linjen är ju inte så kända för att va snabba här wink

Holmstrom1
12 februari 2012 · 193 Inlägg

okej, haha jo brukar vara så wink

KJensen skrev:

Holmstrom1 skrev:
åk till ett gymnasie med fordonslinje så grejar dom en hjulinställning för en billig slant, vi gör såna på skolan, mäter ut exakt genom dator..

Jodå, jag går ju på transport så de är väl inga problem förutom att de är sportlov nu och jag har aldrig tiden på vardagar att lämna bort den;) fordon linjen är ju inte så kända för att va snabba här wink

Mercedes 300ce "Direktören" (1992)
Mercedes 190e 2.3 "Feten" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang