Volvo 740 startar bara ibland

pontus_osth
12 februari 2012 · 15 Inlägg

Tja!
Jag har en volvo 740 GL -88 med B230F motor och den startar bara ibland. oftast så startar den men ibland så vill den inte alls. den har aldrig stannat under körning och när man kör så går den jättebra men vissa gånger när jag ska starta den så startar den och går dåligt i några sekunder sen dör den och går inte igång igen. batteriet är nytt och fulladdat. vad kan de vara för fel?

bjan45
12 februari 2012 · 7 Inlägg

Har du testat med någon insprutningsrengörning eller liknande?

pontus_osth
12 februari 2012 · 15 Inlägg

bjan45 skrev:
Har du testat med någon insprutningsrengörning eller liknande?

nej de har jag inte testat

bjan45
12 februari 2012 · 7 Inlägg

Är nog billigast att prova med det först. Annars kan det vara bränslepumpen som håller på ge upp men svårt att säga.

pontus_osth
12 februari 2012 · 15 Inlägg

bjan45 skrev:
Är nog billigast att prova med det först. Annars kan det vara bränslepumpen som håller på ge upp men svårt att säga.

Ja men jag tror inte de är bränslepumpen för som sagt så startar den oftast

bjan45
12 februari 2012 · 7 Inlägg

Dör bilen någon gång vid tomgång tex när du står vid rödljus eller liknande?

pontus_osth
12 februari 2012 · 15 Inlägg

bjan45 skrev:
Dör bilen någon gång vid tomgång tex när du står vid rödljus eller liknande?

nej när man kör eller stannar typ vid rödljus så går bilen jättebra och jämt

scorpan6662
12 februari 2012 · 177 Inlägg

Vet inte hur det är på 740 men finns det transponder i nyckeln? Isåfall kanske lässpolen som börjar bli dålig så att startspärren går i ibland när du startar? Ifall det finns det så kan du testa att vända på nyckeln nästa gång den inte startar.

Pim_Pim
12 februari 2012 ·

Du har inte ett diagnosuttag som du kan kolla felkoder på ?

pontus_osth
12 februari 2012 · 15 Inlägg

Pim_Pim skrev:
Du har inte ett diagnosuttag som du kan kolla felkoder på ?

nej de har jag inte

Pim_Pim
12 februari 2012 ·

pontus_osth skrev:

Pim_Pim skrev:
Du har inte ett diagnosuttag som du kan kolla felkoder på ?

nej de har jag inte

ok

92Martin Traktormek.
15 februari 2012 · 62 Inlägg

Kolla förpumpen vid tankarmaturen. kan va relät till den som gett upp oxå. Hade liknande problem med min 745:a som jag hade innan men grävde aldrig ner mig i problemet. Man fick mala några varv, den hostade till, dog och sen startade den direkt när man vred på nyckeln igen. Dock bara ibland den gjorde så, vanligtvis funkade det perfekt tongue.

pontus_osth
16 februari 2012 · 15 Inlägg

92Martin skrev:
Kolla förpumpen vid tankarmaturen. kan va relät till den som gett upp oxå. Hade liknande problem med min 745:a som jag hade innan men grävde aldrig ner mig i problemet. Man fick mala några varv, den hostade till, dog och sen startade den direkt när man vred på nyckeln igen. Dock bara ibland den gjorde så, vanligtvis funkade det perfekt tongue.

Okej jag bytta tändstiften (upptäckte att ett var sönder) så då gick den igång direkt och funkat bra och startat direkt sen dess så jag hoppas de var tändstiften som var problemet tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang