Bilstereo problem..

Mujo123
13 februari 2012 · 5 Inlägg

Tjenare..

Har en Golf3a som har lite strul med bilstereon, ibland startar den, och när den väl har startat så stängs den av efter typ efter en kvart. Händer ibland att när jag stänger av motorn och startar motorn igen så vill stereon inte starta igen. Obs Stereon är helt ny, har testat flera andra men exakt samma problem uppstår. Har även bytt till nya säkringar men fortfarande samma problem.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
13 februari 2012 · 17 622 Inlägg

Jag lobbar över denna tråd till Billjud...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Tjaarnlund
14 februari 2012 · 65 Inlägg

Troligtvis är det ditt tändningslås som är boven. Hade samma problem i VR6an. Bara att koppla tillslagsströmen till konstantström så kommer det funka klockrent.

Fredrik Tjärnlund!
Skoda Octavia RS -02
BMW 530 -93
MB 200E -92
Volvo V70 (2007)
big-jepp
14 februari 2012 · 3 187 Inlägg

Mujo123 skrev:
Tjenare..

Har en Golf3a som har lite strul med bilstereon, ibland startar den, och när den väl har startat så stängs den av efter typ efter en kvart. Händer ibland att när jag stänger av motorn och startar motorn igen så vill stereon inte starta igen. Obs Stereon är helt ny, har testat flera andra men exakt samma problem uppstår. Har även bytt till nya säkringar men fortfarande samma problem.

precis som tidigare talare skrev, koppla både röd och gul till konstant + så ska det hjälpa.

Honda civic "civicen" (1993)
Mujo123
14 februari 2012 · 5 Inlägg

Glömde dock att tillägga! Att innan detta problem uppstod så kopplade jag in 2 extra högtalare, och efter ett tag så sluta det fungera så jag kopplade bort dom 2 andra högtalarna.

big-jepp
14 februari 2012 · 3 187 Inlägg

Mujo123 skrev:
Glömde dock att tillägga! Att innan detta problem uppstod så kopplade jag in 2 extra högtalare, och efter ett tag så sluta det fungera så jag kopplade bort dom 2 andra högtalarna.

hur många högtalare drev du på stereon innan du kopplade in dom 2 extra?
vad var det för högtalare du kopplade in?

Honda civic "civicen" (1993)
Mujo123
14 februari 2012 · 5 Inlägg

4 stycken, det var så när jag köpte bilen alltså var det original högtalare som redan var inkopplade. Har dock ingen aning vad det var för några högtalare jag kopplade in är inte så insatt i det hittade dom på skroten..tongue

big-jepp
14 februari 2012 · 3 187 Inlägg

Mujo123 skrev:
4 stycken, det var så när jag köpte bilen alltså var det original högtalare som redan var inkopplade. Har dock ingen aning vad det var för några högtalare jag kopplade in är inte så insatt i det hittade dom på skroten..tongue

okej, så du kopplade bara in 2 stycken till så det blev 6 stycken?
hur kopplade du in dom?

Honda civic "civicen" (1993)
Mujo123
14 februari 2012 · 5 Inlägg

Precis så det blev 6 stycken jadu, hur kopplade jag in dom hmm, kopplade in dom via en kabel som jag koppla i dom främre högtalarna.så koppla inget med stereon utan direkt från högtalarna, tog en chansa bara när jag koppla och det visades att det fungerade ett tag..tongue..Men ni tror alltså fortfarande att jag ska göra så som ni sa?

big-jepp
14 februari 2012 · 3 187 Inlägg

Mujo123 skrev:
Precis så det blev 6 stycken jadu, hur kopplade jag in dom hmm, kopplade in dom via en kabel som jag koppla i dom främre högtalarna.så koppla inget med stereon utan direkt från högtalarna, tog en chansa bara när jag koppla och det visades att det fungerade ett tag..tongue..Men ni tror alltså fortfarande att jag ska göra så som ni sa?

tror du har lastat stereon för lågt så den har pajjat...

Honda civic "civicen" (1993)
Mujo123
14 februari 2012 · 5 Inlägg

Bytte ju stereo till en helt ny och kopplade loss, dom högtalarna och samma problem uppstod!

big-jepp
14 februari 2012 · 3 187 Inlägg

Mujo123 skrev:
Bytte ju stereo till en helt ny och kopplade loss, dom högtalarna och samma problem uppstod!

så var det med ja, testa och gör det vi skrev. kan även vara så att en högtalar kabel kortsluter mot plåt.

Honda civic "civicen" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang