Försäkring till en skyline

Madhouse
19 februari 2012 · 1 079 Inlägg

illegal_streetracer skrev:
250k för helförsäkring på IF. Verkar som att jag får vänta nåt år tills jag kan skaffa mig min drömbil sad

Jag är 30+ och skaffade en sådan bil nyligen, som 19åring så hade jag knappt råd med en ölback till helgen så du verkar ha lite bättre förutsättningar när du är 24 kommer försäkringarna vara lite roligare att betala på "dyra" bilar.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
MeloveGolf Vw trimmare
19 februari 2012 · 2 995 Inlägg

Vettemannen skrev:
Dom kanske lämnar såna offerter bara för att slippa försäkra objektet.

Njae knappast då bilen inte har nått värde, det finns garanterat fler småttingar kring 18-19 som kör allt från Sl600 biturbo till M5 V10, en gammal skyline kostar mindre än en utbytes motor till en sl600.

Att premien överstiger värdet är inte ovanligt, jag hade en gti turbo när jag var 18 den kostade 27,800kr / år helförsäkrad så på 2 år hade jag betalat hela bilen i bara premie roligt när bilen knappt är värd över 35k

Men jag tror nog han skrev fel 25k är nog mer troligt men om det nu var 250k så finns det många andra bolag som gärna drar av minst 200,000 på priset..

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
illegal_streetracer
20 februari 2012 · 178 Inlägg

Hehe dom sa 250k för helförsäkring. jag letar fortvarande efter försäkringsbolag som har något bra o erbjuda  men får se hur går. MVH Armando

SkylinePeter
21 februari 2012 · 388 Inlägg

Vilka fantasisummor det är på försäkringar på skyline numera. När jag plockade in min 2004 så fanns det bara typ 6 st i Sverige så jag lyckades få entusiastförsäkring på den och betalade 1300 om året:-)

SPONSORER
BRL - SONAX - 59 north wheels -
Spacer.se
illegal_streetracer
23 februari 2012 · 178 Inlägg

Nä nu lägger jag ner tyvärr finns inget F-bolag som kan erbjuda mig något under 60 tus ens, tackar så mycket för svaren moderat kan låsa tråden

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang