HJÄLP! varken motorvärmare eller frostplugg håller tätt

Tim94
18 februari 2012 · 18 Inlägg

Hej!
Nu är jag sjukt trött på min 740 -88,
eftersom vi gjorde en total motorrenovering åkte motorvärmaren av, o nu skulle den på, allting rengjort o fint innan montering o ändå pissar de ut vatten, vi har hållt på o få de tätt i över 1 vecka med alla möjliga olika frostpluggar, andra motorvärmare, andra packningar, o-ringar o grejer, och ändå läcker de, som tätast har de slutat med att de droppa lite grann. Har haft polare ute o hjälp mig som jobbar med bilar, men inte dem heller får de tätt o dem fattar heller inte vad problemet är smile

Så jag undrar om man kan få det att hålla att sätta dit en frostplugg (som kommer droppa de vet jag till 99%) och sen ta kemiskmetall därifrån de droppar? kan de hålla?

eller man kan ta ett plattjärn o borra ett hål i o sätta på insidan av hålet sen en bult ut till en brcika som täcker för hålet? dåligt beskrivet men någon fattar nog haha

tacksam för svar
/ Tim

Snygg??
henke_92 TBM NINJA
19 februari 2012 · 917 Inlägg

va jag vet så ska det bara beövas lite packningslim eller nått liknande för dom ska va tätta...
har också hört överallt att dom SKA läcka en stund men sen bli täta när värmen får dom att sätta sig

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
Volvo 740 GL Turbo "BrehängsTurbon" (1989)
TireSlayer Tvivlare
19 februari 2012 · 2 266 Inlägg

rejält rengjort i hålet o friska o-ringar i rätt storlek? isåfall SKA de fasiken hålla tätt, om det inte finns några skador på tätningsytan. Prova att hjälpa o-ringarna med lite packningsklister smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
Tim94
19 februari 2012 · 18 Inlägg

okej men rätt grejer har vi haft smile
så de ska läcka i början? står en stråle rakt ut just nu så misstänker blocket är skadat någonstans runt hålet?
tror ni de lilla hålet går att spackla för med kemisk metall? haha, blir bara trött på de tongue

Snygg??
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang