Söker hjälp till att hitta ett bra billjud

Zpader
19 februari 2012 · 31 Inlägg

Hej! jag söker ett bra billjud men jag fattar inte mycke om vad som funkar till vad och behöver lite hjälp om de är någon där ute som har lust att ta lite av sin tid å ta fram lite saker som skulle funka bra tillsammans och ge ett bra ljud och tryck, behöver högtalare fram,bas slutsteg, huvudenhet hela rubbet smile länka gärna till de grejer ni tycker e bra budget = 11-13 tusen

Miniblack
19 februari 2012 · 38 Inlägg

beror jhu lite på vad för bil detta system ska sitta i, vad är de nuvarande högtalarstorlekarna i din bil, är du villig att bygga om för att ljudet ska passa eller vill du mer bara skruva och koppla in?

Mini cooper "mini" (1978)
Zpader
19 februari 2012 · 31 Inlägg

bygga om har jag funderat på men för närvarande äre de en ford mondeo jag vet inte spacad bil men skönt att ha bra ljud endå..   

http://www.google.se/imgres?q=ford+mond … &ty=56

ChriZtoffer GAS democar 2018!
19 februari 2012 · 8 744 Inlägg

Och vad är bra ljud för dig? Ska det liras snyggt eller högt? Är det viktigast med mycket bas eller ska ljudet vara mer balanserat?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Zpader
19 februari 2012 · 31 Inlägg

vill ju känna tryck asså i kroppen från basen men vill inte ha ett sprakande ljud eller så vill ha ett fylligt ljud eller vad man ska säga.. haha svårt att förklara smile  vill ha högt ljud också

Senast redigerat av Zpader (19 februari 2012)

Miniblack
19 februari 2012 · 38 Inlägg

om du vill att det ska skaka i kroppen kan du jhu köpa ett färdigt baspaket med slutsteg och bas, det får du ett bra för 5000kr, och ska du börja ha framsystem till det måste du börja med extra batteri osv för att det ska drivas optimalt. men många nöjer sig med en bas till orginalsystemet, det lyfter upp ljudbilden en del mot orginal.

Mini cooper "mini" (1978)
Zpader
19 februari 2012 · 31 Inlägg

jo de vet jag men vet inte vilket märke som e bra å så och om nån kan länka lite saker som funkar tillsammans vore jag tacksam har kollat omkring på brl,msd å blekingebilradio men vet inte vad som e bra.

Miniblack
19 februari 2012 · 38 Inlägg

Zpader skrev:
jo de vet jag men vet inte vilket märke som e bra å så och om nån kan länka lite saker som funkar tillsammans vore jag tacksam har kollat omkring på brl,msd å blekingebilradio men vet inte vad som e bra.

vill du bygga låda själv eller vill du ha ett färdigt paket med bas + låda och slutsteg?

Mini cooper "mini" (1978)
Zpader
19 februari 2012 · 31 Inlägg

kan nog bygga en egen låda om de är så.

Miniblack
19 februari 2012 · 38 Inlägg

vet inte vad andra rekomenderar men detta har jag personligen hört och jag tyckte  det lät bra, fick även taket att flexa.

http://www.dbakuten.se/detail-item_id-319011

sen skulle du jhu kunna köpa en ny huvudenhet så har du även möjlighet att bygga ut ljudet senare!

Mini cooper "mini" (1978)
Miniblack
19 februari 2012 · 38 Inlägg

där kan du även lägga till låda för 750kr så har du det problemet löst också!

Mini cooper "mini" (1978)
Zpader
19 februari 2012 · 31 Inlägg

har planerat på att köpa ny huvudenhet fram system å grejer som sagt 11-13 tusen att ligga på smile

Miniblack
19 februari 2012 · 38 Inlägg

tror nog i ditt fall att det är bet att du söker upp närmsta återförsäljare av bil ljud och går in och pratar med dem.

Mini cooper "mini" (1978)
Zpader
19 februari 2012 · 31 Inlägg

okej ja får göra de då smile

Nitromast Dr. Scanner
19 februari 2012 · 2 167 Inlägg

Zpader skrev:
har planerat på att köpa ny huvudenhet fram system å grejer som sagt 11-13 tusen att ligga på smile

Satsa på en välljudssystem och börja med framsystem o HU

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang