Säkring till ljuset i instrumentbrädan går bmw e36

SchleX_320
19 februari 2012 · 517 Inlägg

jag har problem med instrumentbelysningen, det bara la av hade plasmatavlor inkopplade till dimmern men sen slockna allt bara mätarställningen lyser, hittade Säkringen bytte den och koppla bort plasmatavlorna med Säkringen gick igen satte i en större men den gick också. Är det dimmern det är fel på lr något annat någon som vet?

BMW E36 COUPÉ "BLÅBÄRT" (1995)
BMW 523iA "cruiser touring" (1998)
XspeeD
20 februari 2012 · 13 Inlägg

Har du tagit bort kablarna te plasmatavlorna ? så det inte ligger nått löst och ger kortis ?

Senast redigerat av XspeeD (20 februari 2012)

SchleX_320
20 februari 2012 · 517 Inlägg

haha jag har ju skrivit att jag kopplat bort dom smile

BMW 523iA "cruiser touring" (1998)
BMW E36 COUPÉ "BLÅBÄRT" (1995)
premonitioner SOUL FIRE ENTERTAINMENT
20 februari 2012 · 779 Inlägg

Eftersom att säkringen fortsätter att gå hela tiden gissar jag på kortis någonstans... bara att börja gräva bland kablarna wink

Har du varit och pillat någon annanstans på kablar i bilen? Jag vet inte hur det ser ut på din bil men belysningen kan ju matas till flera ställen... typ stereo, fläktreglage eller liknande (??)



.

Mvh Kenta Edvardsen
Ordförande i NORDISKA X40 KLUBBEN
PROJEKTTRÅDEN: SOUL FIRE - MAKEOVER
SPONSORER: BILRADIOHUSET | HOVA.COM | BILLACKERING.EU
Volvo V40 2.0T "SOUL FIRE EDITION" (2004)
Volvo V40 T4 "Blueberry Yum Yum" (2001)
SchleX_320
20 februari 2012 · 517 Inlägg

det går ihop med Höger positions ljus, för den funkar inte heller allt annat fungerar, enda jag gjort är att skarva ihop dimmern med plasmatavlorna istället för på tändningen då dimmern va lättare att komma åt. Men har kopplat ur dimmern men hade ingen Säkring extra så ska se om positions ljuset fungerar sen när jag köpt mig några Säkringar att inte själva instrument belysningen fungerar är skit samma då endast elhissknappa lyser och plasmatavlorna men dom går koppla någonannan stans hehe:) men vore gött å fixat iaf. Troligtvis ska jag rensa bilen på onödig el m.m längre fram ändå få bort massa vikt plåtren med bräda stolar å ratt får räcka hehe

BMW E36 COUPÉ "BLÅBÄRT" (1995)
BMW 523iA "cruiser touring" (1998)
SchleX_320
9 mars 2012 · 517 Inlägg

det va dimmern som va trasig har glömt lägga till det fick med en när jag byte till mig lite delar bytte den och testa allt funkar igen Sweet!!!

BMW E36 COUPÉ "BLÅBÄRT" (1995)
BMW 523iA "cruiser touring" (1998)
premonitioner SOUL FIRE ENTERTAINMENT
9 mars 2012 · 779 Inlägg

SchleX_320 skrev:
det va dimmern som va trasig har glömt lägga till det fick med en när jag byte till mig lite delar bytte den och testa allt funkar igen Sweet!!!

Härligt big_smile
Kul när det kan gå smidigt!!



.

Mvh Kenta Edvardsen
Ordförande i NORDISKA X40 KLUBBEN
PROJEKTTRÅDEN: SOUL FIRE - MAKEOVER
SPONSORER: BILRADIOHUSET | HOVA.COM | BILLACKERING.EU
Volvo V40 T4 "Blueberry Yum Yum" (2001)
Volvo V40 2.0T "SOUL FIRE EDITION" (2004)
SchleX_320
9 mars 2012 · 517 Inlägg

ja smile as gött smile nu ska jag bara komma på en enkellösning så jag får typ usa Blinkers på bmwn. Har du något förslag? Har funderat på 2polslampor med vet i fan om det går hehe ska ju bara ha något som lyser ihop med position smile

BMW 523iA "cruiser touring" (1998)
BMW E36 COUPÉ "BLÅBÄRT" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang